abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62434284
Wie kent ze nog meer

http://www.last.fm/music/Friendly+Fires

quote:
Friendly Fires comprises singer Ed MacFarlane, drummer Jack Savidge, and guitarist Edd Gibson.

Formed out of the ashes of ‘First Day Back’, the St Albans hardcore band they formed while still at school, Friendly Fires make razor-sharp post-punk that burns through the memories of all the dismal, skinny jeaned ‘80s revivalists you’ve been hearing these past few years. Sounding brittle, knotty and urgent, Friendly Fires are the real deal. With no fat or padding on them at all, their songs possess an elegant sparseness. As guitarist Edd Gibson notes: “The hardest thing I think is to know what to leave out, to know when something is enough.” But amongst all the strpped-back twists, there are also moments full of deep, blessed-out melodies. “I love lush, massive, tingly chords; the My Bloody Valentine sound,” says bassist and singer Ed MacFarlane.
quote:
De muziek van Friendly Fires is minder ernstig dan de groepsnaam doet vermoeden. Op hun titelloze debuut-cd combineert het Britse trio een straf ritme met instrumentaties van allerlei herkomst, met opgewonden dancepop als resultaat. De licht overspannen zang van Ed Macfarlane wordt omgeven door suizende gitaarpartijen, en door het geluidsbeeld vliegende echo’s, percussie en sirenes.

Deze muziek is bedoeld voor zowel het podium als de dansvloer: dankzij al die effecten hoef je maar te luisteren naar liedjes als Lovesick en Paris en je ziet het stroboscoop-geknipper er vanzelf bij. Zo past Friendly Fires in dezelfde categorie als bijvoorbeeld Hot Chip en Infadels: meerdere soorten publiek worden bediend. Wat niet wil zeggen dat Friendly Fires op twee gedachten hinkt.

Integendeel, ze maken een organisch klinkend geheel van live-drums, gitaar en electronica. Nadeel is dat sommige melodieën niet erg origineel lijken (In The Hospital doet denken aan Talking Heads) en wordt er soms erg nadrukkelijk opgehitst: zoals de break met politiefluitjes, aan het eind van Jump In The Pool. Hoe het live werkt is te zien in november.
quote:
Friendly Fires komen (uiteraard) uit de UK en brachten onlangs hun geweldige debuutplaat uit. Daar kom je zelf het snelst achter als je de songs op hun MySpace checkt en de recensies van bijvoorbeeld NRC-Next en Kindamuzik erbij pakt. Revu maakte zelfs een leuk video-interview.

De band bracht inmiddels twee singles uit, (Jump in The Pool en Paris)die je ook op de debuutplaat aantreft. De band trekt op deze plaat werkelijk alles uit de kast met uiterst dansbare en catchy indiepop liedjes, waarbij de band graag wat verder kijkt dan hun neus lang is (hoor de Braziliaanse ritmes in Jump in The Pool).

Als bands zoals Hot Chip, Klaxons, Talking Heads en Infadels op je i-pod staan zul je aan Friendly Fires geen buil vallen
Jump in the Pool

Maar live zijn ze ook supervet:

En in het geval van Jump in the Pool halen ze gewoon even zo'n complete Braziliaanse drumband erbij:

pi_62434504
ik niet
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_62434693
Ken ze , vind ze wel leeuk ze staan in het voorprogramma van Foals in tivoli eind november
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 08:18:11 #4
27648 Weakling
available in strong mint
pi_62451607
Ken alleen Jump In The Pool en dat vind ik een erg lekker nummer, hoewel ik moet toegeven dat de bijbehorende clip ook daar aan bijdraagt.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:08:02 #5
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_62453600
Friendly Fires. 14.gif.
The Most Incredible, Baby
pi_62456049
vanavond/vannacht bij Later live with jools holland. Live dus, op de bbc2
pi_62466281
Ik had ze al bij Jools gezien niet lang geleden, toen ze daar Paris deden, en daardoor ben ik eigenlijk verder gaan luisteren

Foals met Friendly Fires in het voorprogramma klinkt trouwens goed
pi_62467194
Klaxons 2.
pi_62467843
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 19:13 schreef emokid het volgende:
Klaxons 2.
Go cut yourself!
pi_62467847
Dat Klaxons maar weer eens iets uitbrengen verdomme
pi_62468364
Wat een talent, deze jongens. Ze laten zien dat ze heel goed met software om kunnen gaan.
pi_62571117
Jaaaaaa. En ze zijn leuk. Skeleton Boy!
pi_62583850
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 20:01 schreef emokid het volgende:
Wat een talent, deze jongens. Ze laten zien dat ze heel goed met software om kunnen gaan.
Alsjeblieft man ga ergens anders lopen trollen
pi_62584090
Pardon? Zwakkeling, je verdedigt een band waar je totaal geen affiniteit mee hebt en dan durf je ook nog eens kritiek trollen te noemen. Ik ben al weg.
pi_62584244
Ik heb gewoon een hekel aan dat overdreven sarcasme en het software is geen echte muziekgeroep altijd. Met die haphap ondertitel is het feest compleet.

Je ziet me ze op dat punt ook echt niet verdedigen hoor trouwens, maar Paris live klinkt ook gewoon heel tof en het is leuk om ze bezig te zien.
pi_62584324
De nieuwe Britse garde komt zo hard en snel dat ik er geen originaliteit in kan onderscheiden. Menig London Calling band is in overvloed tegenwoordig.
pi_62584453
26 nov. in de effenaar.
pi_62584537
Kijk dat is al beter en dat klopt ook wel hoor, het is gewoon één grote stortvloed maar deze bleef toevallig bij me hangen

En dan valt natuurlijk ook nog te discussieren of het zijn eigen topic waard was, misschien niet, maar ach

Het interesseert je vast nog wat er nog meer bij mij blijft hangen als ik dit leuk vind, dat is in ieder geval Foals, Battles, David Bowie en Hercules & Love Affair geweest, het afgelopen uur
pi_62584570
David Bowie is de fundering voor dit alles, met name zijn Thin White Duke tijd. Oké, niet per se de fundering maar je hoort het er in terug.

En Atlas van Battles is onkenbaar fantastisch.
pi_62584750
Zo, dan is daarmee de lucht geklaard

En de Effenaar inderdaad en het voorprogramma van Foals dus
pi_62590533
Ik ga ze zien in voorprogramma van Foals sowieso. Wil ook graag naar de Effenaar maar ik ga denk ik toch maar niet, want ik denk niet dat ik dan nog thuis kan komen. Ov enzo.
pi_64336120
Ze staan nu ook op de oudejaarsluisterpaal, de redactie van 3voor12 was ook enthousiast. Voor degene die dus het album willen beluisteren, dat kan de komende week nog sowieso hier:

http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/39968523
  zaterdag 27 december 2008 @ 09:46:16 #23
239528 couleurs
raise your flaaag
pi_64394663
Concert in Effenaar ging niet door

Maar ze komen binnenkort blijkbaar weer terug, namelijk 2 maart in de Melkweg en 10 maart weer in de Effenaar. Ben 'r dan waarschijnlijk weer bij

Maar moet zeggen dat FF een van de betere ontdekkingen van me is van 2008. Best een coole album.
  zaterdag 27 december 2008 @ 13:35:14 #24
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_64398431
Dat Jump in the Pool klinkt zeer oké, maar wat is die zang toch enorm standaard geworden de laatste tijd.
pi_64404405
Ik ga wel weer in de Melkweg

De muziek is niet vernieuwend nee, maar live zijn ze echt tof. Ik had ze 3 keer gemist voor Foals, maar het was echt heel tof toen. Kon zo het hoofdprogramma zijn Goede performers met catchy muziek, och van mij mag het wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')