abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62442554
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 15:37 schreef klusfoobje het volgende:
@Archont, als jij eventueel alu zou willen ben je al net zo vreemd als mensen die kunstof in een '30 model zetten... maar goed, das smaak he,..
ik bedoel hout of alu, maar het alu moet wel passen hoor, dus in een '30 model lijkt me dat niet echt oportuun.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:08:50 #27
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_62444514
kunstof is lelijk

als je een jaren '30 huis laat bouwen zorg dan wel voor hardhouten kozijnen

ben je ook bij een architect of heb je een cataloguswoning

[ Bericht 29% gewijzigd door Fortitudo op 16-10-2008 21:23:15 ]
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:45:13 #28
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62469405
Kunststof is lelijk in vergelijking met hout
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_62470068
Professioneel eergevoel van die aannemer.

Kunststof kozijnen is 1 van de lelijkste zaken die ooit zijn uitgevonden. Het perfecte middel om een voor de rest mooie woning totaal on zeep te helpen. En in een jaren 30 stijl woning is het helemaal waanzin.
Houten kozijnen vergen echt niet veel onderhoud hoor - ook daar staat de techniek wel wat verder dan 20 jaar geleden.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 09:10:35 #30
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62478343
Ik vraag me af hoeveel van de mensen die hier roepen dat kunststof lelijk is, daadwerkelijk een eigen woning hebben
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 09:23:44 #31
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_62478439
ik heb een jaren 30 woning met houten kozijnen, mijn buurman heeft kunststof.
Moet eigenlijk een fotootje maken.
Ik ben schilder dus zowieso geen kunststof voor mij.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 09:47:24 #32
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62478643
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:23 schreef fransbreda het volgende:
Ik ben schilder dus zowieso geen kunststof voor mij.
Zo zie ik in mijn vak ook dingen die bijna niemand opvalt, maar waar ik me heel druk om maak.
Beroepsdeformatie
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 09:48:35 #33
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_62478663
Nou ik ben geen tegenstander van kunststof hoor,op de juiste plekken is het ideaal.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 09:54:55 #34
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62478751
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:48 schreef fransbreda het volgende:
Nou ik ben geen tegenstander van kunststof hoor,op de juiste plekken is het ideaal.
Wat ik bedoel is, dat ik ook wel dingen zie in mijn vakgebied die ik heel lelijk vind, maar die andere mensen helemaal niet lelijk vinden.
Met de nadruk op vinden. Dat is iets anders dan is.
pi_62498710
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 20:11 schreef wieweethet het volgende:
Wie heeft ook ervaring met het bouwen van een nieuwbouwhuis, waarbij de aannemer (waar je aan vast zit als je de kavel koopt) niet wil meewerken aan kunststof kozijnen? Is dat gebruikelijk?
Ik zou de betreffende woning geheel casco op laten leveren. Dus geen keuken, geen badkamer en geen enkele extra (behalve de echt, echt noodzakelijke zaken zoals bv een extra leiding oid).

Met kosten die je hier mee uitspaart kan je prima je kozijnen door kunststof laten vervangen en een betere/mooiere keuken en badkamer laten plaatsen.

En zo heb jij die aannemer nog eens lekker te pakken want hij verdient geen cent meer aan al de extra's die je zou willen doen.
pi_62499181
Je bent een ENORME droeloe als je nieuwe goede houten kozijnen eruit gaat slopen omdat je kunststof wilt.

Die tijd dat je bezig bent om de kozijnen eruit te halen zijn meer dan de tijd die je kwijt bent aan onderhoud in de komende vijf jaar+. En dan heb ik het geeneens over de kosten.
pi_62499214
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:54 schreef maedel het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is, dat ik ook wel dingen zie in mijn vakgebied die ik heel lelijk vind, maar die andere mensen helemaal niet lelijk vinden.
Met de nadruk op vinden. Dat is iets anders dan is.
is bestaat in dat kader helemaal niet, per definitie heb je het over een mening.

Vind het wel grappig dat het blijkbaar mogelijk is dat een aannemer vergeet wie de opdrachtgever is, en wie de uitvoerder.

[ Bericht 0% gewijzigd door charon op 19-10-2008 19:51:47 ]
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_62500483
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:45 schreef charon het volgende:
is bestaat in dat kader helemaal niet, per definitie heb je het over een mening.

Vind het wel grappig dat die het blijkbaar mogelijk is dat een aannemer vergeet wie de opdrachtgever is, en wie de uitvoerder.
Zoals al eerder gezegd - en het zou leuk zijn als de TS daar nog even op reageerde - kan het goed zijn dat het helemaal niet aan de aannemer ligt.

Ook de aannemer moet zich houden aan voorschriften, normen, regelgeving, randvoorwaarden. Niet elke wens van een opdrachtgever kan gehonoreerd worden. Misschien wil je wel een knalroze huis en wiil de aannemer het graag voor je schilderen, maar of de welstandscommissie dat nou zo leuk vindt...
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:50:20 #39
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62507660
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:45 schreef charon het volgende:

[..]

ja, daarom. Ik vind het jammer dat mensen iets als een feit roepen, terwijl het gewoon een mening is.
quote:
Vind het wel grappig dat die het blijkbaar mogelijk is dat een aannemer vergeet wie de opdrachtgever is, en wie de uitvoerder.
En dat al helemaal. Wacht nog maar een jaar en die aannemer piept wel anders met deze recessie
pi_62516364
Vraag me af hoe haalbaar het is direct bij de aanbouw kunststofkozijnen in een nieuwbouwwoning te stellen, een gemiddelde timmerman werkt nooit met kunststof dus dat op zich is al een probleem (het word alleen bij renovatie wel eens geplaatst), en wat als er gedurende de bouw een krasje of deukje op/in komt wie zijn schuld/verantwoordelijkheid is dat dan? Wie lost dat op?
Is er een architect die bepaalt wat er op/aan het huis komt en staan er zo nog 3 dezelfde woningen want dan valt je huis zeg maar uit de toon bij de anderen zeker als je een andere kleur neemt!

Zomaar wat redenen waarom ik kan begrijpen dat een aannemer niet staat te trappelen om een paar centen.
Hij draagt er wel de verantwoordelijkheid over in de uitvoering en oplevering maar verdient er geen knoop aan want kan het zelf niet leveren/plaatsen. Maar moet er wel ff garantie over geven..... tja zeg nou zelf.
Als jij straks lastig gaat doen bij de oplevering dan zit hij met de ellende.

Als je perse die kozijnen wil dan zit er niets anders op denk ik als wachten tot de verf van het hout afvalt en dan alles in een ruk laten vervangen maar zonde is het wel.
Mama van Isa en Ties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')