quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:46 schreef huuphuup het volgende:
Volgens mij heeft Xenos af en toe potjes Thai staan. Maar dat kan per Xenos verschillen.
Ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:50 schreef Dennis.1 het volgende:
Zijn dit die rawit pepers?
Dan maak je het toch zelf?quote:Op zondag 7 februari 2010 16:12 schreef RobinOok het volgende:
Oh, een pakje. Nee, dank je.
Je kunt toch dit recept maken met zelfgemaakte masalas? Ik snap je even niet.quote:Op zondag 7 februari 2010 16:39 schreef RobinOok het volgende:
Ja, maar dan dus niet dit "recept".
quote:Op zondag 7 februari 2010 17:55 schreef RobinOok het volgende:
Alles kan. Maar ik wil het niet. Ik kies wel gewoon een recept zonder kant-en-klaar zakjes. Ik ga toch ook geen Knorr wereldgerecht recept namaken en dan proberen hun poedertjes te reproduceren? Recepten genoeg op de wereld.
Frapant, ik wel.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:03 schreef RobinOok het volgende:
Ik waag me anders regelmatig aan Indiaas koken.
En ik heb google er geven bijgehaald, maar euh: No definitions were found for curry masala
Dat komt omdat "chicken" er niet bij moet. Het wordt vaak voor kip gebruikt, dat wel. Denk dat het er daarom bij staat.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:09 schreef RobinOok het volgende:
Oh, surinaamse/hindoestaanse kerrie. Zeg dat dan.
Denk alleen niet dat Han 1987 dat gebruikte in zijn recept.
Maar misschien ook wel. Wie weet.
In ieder geval is dat niet wat ik vind als ik op "chicken curry masala" plaatjes zoek.
En dat komt omdat iedereen zijn masala anders maakt.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:09 schreef RobinOok het volgende:
Op die link naar amazon is het weer wat anders.
Dan snap jij Indiaas koken nietquote:Op zondag 7 februari 2010 18:13 schreef RobinOok het volgende:
Juist, daarom vind ik het een budrecept. Als ik het allemaal zelf moet verzinnen verzin ik het wel gewoon zelf. Als ik een recept volg, wil ik een duidelijk recept.
quote:De bloemkool kook ik dus helemaal niet maar stoof je alleen aan het eindeCurrykip met groente
Ingrediėnten
200 gram sperziebonen
stuk bloemkool
2 tomaten
1 ui
200 gram kipfilet
1 eetlepel olie
1 teentje knoflook
1-2 eetlepels currypasta (pot)
1½ dl (kippen)bouillon
100 gram champignons
Bereiding
Maak de groente schoon.
Breek de sperziebonen in stukken, verdeel de bloemkool in roosjes, snijd de tomaten in parten en de ui in snippers.
Snijd de kipfilet in blokjes.
Verwarm de olie in een braadpan en bak hierin de kip en de ui bruin. Pers het teentje knoflook er boven uit.
Voeg de currypasta toe met de bouillon, de sperziebonen en de tomaten. Stoof het gerecht enkele minuten.
Maak de champignons schoon en halveer ze.
Voeg de roosjes bloemkool aan de kip toe met de champignons en stoof het gerecht verder gaar.
quote:Ja en ja.Op woensdag 27 oktober 2010 16:37 schreef PLAE@ het volgende:
ik als kookn00b ff vraag over het volgende:
[..]
De bloemkool kook ik dus helemaal niet maar stoof je alleen aan het einde
En die kippenbouillon....is dat nodig![]()
quote:Alhoewel je gelijk hebt krijg je toch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |