AchJa | dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:49 |
quote:Spitsnieuws Hulde! Eindelijk hoor ik eens iets positief over het Europees recht. | |
Sam_Raimi | dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:35 |
Ja hulde, kun je nog lekker een tijdje doorgaan met het verzieken van de longen van je medeburgers!!! Zekers positief nieuws, houd je lekker geld over voor een nieuwe taartschep achterop je 15 jaar oude Mercedes. | |
DroogDok | dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:40 |
quote: ![]() | |
kawotski | dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:44 |
quote:alhoewel ik de kern zie van wat je zegt.. Ik zie jou niet protesteren bij de hoogovens of bij de kolenmijnen over de grens.. fijnstoftax zal echt niet helpen om fijnstof te doen verminderen.. tax is tax in Nederland en niets anders. | |
Sam_Raimi | dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:48 |
Die Hoogovens of kolenmijnen staan mij niet direct in mijn gezicht te blazen als ik bij het stoplicht sta. De nederlandse dieselrijders wel. | |
henkway | dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:59 |
Fijnstof bestaat voor 85% uit zeezout en saharastof, fijnstof is een uitvinding van milieudefensie die allang achterhaalt is door onderzoek van het RIVMquote: ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 14-10-2008 22:13:27 ] | |
Loedertje | woensdag 15 oktober 2008 @ 00:22 |
quote:Eigenlijk zouden ze de geinde tax gewoon moeten teruggeven. | |
kawotski | woensdag 15 oktober 2008 @ 09:09 |
quote:teruggeven, dat zetten ze nog liever op een IJslandse spaarrekening.. | |
Goverman | dinsdag 9 december 2008 @ 23:56 |
nog even over dat grafiekje: dit geeft de hoeveelheid fijnstof in Nederland weer. Wat ze er echter niet bij melden is dat Nederland (veel) meer fijnstof exporteert dan er inkomt van buitenaf... Nederland is qua fijnstof lang niet het fijnste jongetje van de klas, maar dat neemt niet weg dat maatregelen wel nut moeten hebben. Het niet kunnen nemen van bouwbesluiten (bestemmingsplannen, wegen etc.) is er daar niet perse een van. Het schoner maken van auto's, vrachtauto's, schepen maar vooral ook fabrieken is veel zinniger, goedkoper en makkelijker uit te voeren... Fijnstoftax zou een maatregel kunnen zijn geweest, maar ik denk dat een verplicht roetfilter op diesels (die overigens nog altijd geen katalysator hebben) veel beter zou zijn geweest. Die laatste maatregel is overigens door de hoogste Europese rechter goedgekeurd na een langdurige strijd van de Nederlandse staat tegen de recalcitrante RAI die liep te piepen dat de Nederlandse regering niets doet, maar vooral ook niet wil meewerken aan een oplossing. | |
henkway | woensdag 10 december 2008 @ 00:08 |
55% van het fijnstof is zeezout en saharazand dat komt niet uit Nederland | |
Ooster | woensdag 10 december 2008 @ 00:16 |
quote:Dat is maar net hoe je 'fijnstof' definieert. Het gevaarlijke en kankerverwekkende fijnstof komt niet door zand, zeezout of pollen maar door roet. Er is een poging gedaan de fijnstofregeling nuttig te maken door de werkelijke schade te als maagevend te laten gelden maar dat had te grote gevolgen voor het autogebruik. En heh... wat maakt de gezondheid van mensen nu uit? on-topic: Europa weer in de bocht. Als de gewone burger iets aan regelgeving dreigt te hebben dan weten ze het wel weer te overrulen. Politiek anno 2008: "Als je geen bedrijf, auto of angsthaas bent, heb je gewoon pech....." | |
DiRadical | donderdag 18 december 2008 @ 09:26 |
quote:De uitstoot van roet is sinds 1990 met 50% afgenomen en sinds 1980 met 75% Dat is in absolute hoeveelheden. De industire heeft de grootste bijdage geleverd aan de daling, maar ook voor auto's daalde de uitstoot van 21 naar 12 miljoen kg. Om mensen bang te houden moet je dan wel berichten schrijven als "De emissiereductie van fijn stof stagneert" zonder daarbij te vermelden dat het probleem voor een groot deel al opgelost is. | |
Netsplitter | donderdag 18 december 2008 @ 09:29 |
quote:Die fijnstoftax werdt opgelegd bij nieuwe auto's, dus niet bij oude. ![]() | |
DiRadical | donderdag 18 december 2008 @ 09:38 |
quote:Dat is ook het zieke van het systeem Kijk eens naar dit CBS lijst over de emmisies in gram/kilometer van 1980-2007 . Je ziet een reductie van 75%-90% in deze periode. En natuurlijk wordt ook de uitstoot nu voor een groot deel veroorzaakt door oude auto's die nu nog rondrijden. | |
Martijn_77 | zaterdag 20 december 2008 @ 12:46 |
quote:Idd ![]() Nu de vliegtax nog ![]() | |
Ofyles2 | zondag 21 december 2008 @ 04:26 |
quote:Die wordt binnenkort ook opgeheven, maar dan vervangen door een Europese variant. Niet te vroeg juichen. | |
Oud_student | zondag 21 december 2008 @ 09:10 |
quote:Ik denk dat de overheid op een doodlopende weg komt met de heffingen op de mlieuvervuiling. Door de technologie wordt alles steeds schoner. Waarom niet heffen op het gebruik van schone producten ? - Heffing op schone lucht - Heffing op schoon water (gebeurt deels al) - Heffing op windmolens ( er komen steeds meer) - Energie heffing op zonlicht (gaat per vierkante meter dakoppervlak) - etc Heffingen op duurzame producten maakt de heffingen ook duurzaam !! | |
kawotski | zondag 21 december 2008 @ 10:27 |
quote:daar zit ook al een heffing op. Wij betalen ons scheel aan belasting om deze dingen ons landschap te laten vervuilen. En je wil niet weten wat de boer en de projectontwikkelaar hieraan verdienen. | |
Boze_Appel | zondag 21 december 2008 @ 11:11 |
Uitstel van executie en daarbij zijn er vele andere wetten ingevoerd door de EU. Juichen is dus totaal misplaatst. | |
DiRadical | maandag 22 december 2008 @ 09:42 |
quote:Dan moet er voldoende kritische massa zijn aan schone produkten. Die laatste gaat er waarschijnlijk gewoon komen, als er maar genoeg mensen zonnepanelen hebben. Maar het blijft een schandalige belasting als deze er echt zou komen. |