FOK!forum / Klaagbaak / Ziggo helpdesk: modem van het stroom.
Renemaandag 13 oktober 2008 @ 22:38
We hebben thuis nu al 3 dagen lang haperend internet. Nou, daar waren we thuis zat van.

Hop, Ziggy ziggo vereren met een telefoontje. Van de gewone dienst naar de technische dienst - alles ging wonderbaarlijk binnen een afzienbare tijd. Ik was met die beste man aan de telefoonlijn, moest mijn router er tussenweg halen én ik moest mijn laptop in directe verbinding met het modem zetten. Zo gezegd zo gedaan, ik geef mijn ma eventjes de telefoon want ik moest wat instellen. En ik zat al vrij benard (in een hoekje met een kabeltje van 5 centimeter en een laptop in de hoek van de kamer vanwege het te mooi weggewerkt hebben van de kabels)

"Dan moet u nu het modem resetten" zei de olijke Limburger. Dus dat deed mijn moeder ook.

"René? Ik heb geen verbinding meer met de telefoon?"

!!! Als ik het modem reset dan valt de telefoon ook uit. Hoera! Triple play!

Bedankt Ziggo menneke
Paulmaandag 13 oktober 2008 @ 22:40
Dat zeggen ze altijd het zijn robots
pfefferkatzemaandag 13 oktober 2008 @ 22:40
Waarom trek je hem er dan zomaar uit, ben je zo dom dat je niet door hebt dat je aan het bellen bent dmv het modem?

Als je gezegd had dat de telefoon zou uitvallen dan had de medewerker gezegd dat hij je na 5 minuten terug zou bellen.
Renemaandag 13 oktober 2008 @ 22:41
Euh. Moeder trok het modem eruit !
Steevenmaandag 13 oktober 2008 @ 22:42
Pwned
mijndochtersmaandag 13 oktober 2008 @ 22:42
bekend verhaal, ik had vanmorgen ook weer eens geen internet.
telefoon heb ik al opgezegt
waardeloos bedrijf
Renemaandag 13 oktober 2008 @ 22:43
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:42 schreef mijndochters het volgende:
bekend verhaal, ik had vanmorgen ook weer eens geen internet.
telefoon heb ik al opgezegt
waardeloos bedrijf
Enige fijne optie hier in de buurt is dan Tele2 ! Klinkt op eens weer vrij aanlokkelijk
TheFreshPrincemaandag 13 oktober 2008 @ 22:44
Ik heb ook vaak van die klaagliederen als TS aan de lijn.
Alsof ik het kan helpen dat ze voor zo'n pauper surfen & bellen verbinding hebben gekozen.
Laat ze hun eigen helpdesk bellen ipv de lokale computerboer.
Renemaandag 13 oktober 2008 @ 22:47
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:44 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb ook vaak van die klaagliederen als TS aan de lijn.
Alsof ik het kan helpen dat ze voor zo'n pauper surfen & bellen verbinding hebben gekozen.
Laat ze hun eigen helpdesk bellen ipv de lokale computerboer.
Euh? Ik belde Ziggo.

Eenzelfde verhaal is ook al eens gebeurt met digitale tv. "Dan moet u nu het stroom van de decoder afhalen"

Hoplaaa, voeding van dat achterlijke ding doorgebrand.

"Heb je ook een nieuwe voor mij?"
Vodkadruppelmaandag 13 oktober 2008 @ 22:49
Whehehe
TheFreshPrincemaandag 13 oktober 2008 @ 22:49
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:47 schreef Renesite het volgende:

[..]

Euh? Ik belde Ziggo.

Eenzelfde verhaal is ook al eens gebeurt met digitale tv. "Dan moet u nu het stroom van de decoder afhalen"

Hoplaaa, voeding van dat achterlijke ding doorgebrand.

"Heb je ook een nieuwe voor mij?"
Ik zei niet dat jij me belde, maar dat klaagbakers als jij me bellen.
Juup©maandag 13 oktober 2008 @ 22:50
Zo "slim" zijn ze bij UPC ook
mijndochtersmaandag 13 oktober 2008 @ 22:51
altijd als je ze belt is het modem resetten, router ertussenuit computerinstellingen of weet ik veel.
voor ziggo was het hier multikabel en ik heb in 5 jaar geen hapering in het internet gehad,
sinds ziggo is de snelheid waardeloos, zeker in de avond of zondagmiddag.
ik heb de laatste maand al een keer of 3/4 helemaal geen internet gehad.
eens kijken wat hier de mogelijkheden voor een andere provider zijn
RemcoDelftmaandag 13 oktober 2008 @ 22:55
@Home deed dat ook, en Orange vindt het ook normaal om modems te resetten... Ja meneer, dat is heel normaal, we weten dat we troep verkopen maar dat kan ons niets schelen (vrij vertaald)...

Zooooooo achterlijk dat Windows-gebruikers het zo gewend zijn dat ze denken dat dat normaal is! Je koelkast ga je toch ook niet resetten...
TheFreshPrincemaandag 13 oktober 2008 @ 22:58
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:55 schreef RemcoDelft het volgende:
@Home deed dat ook, en Orange vindt het ook normaal om modems te resetten... Ja meneer, dat is heel normaal, we weten dat we troep verkopen maar dat kan ons niets schelen (vrij vertaald)...

Zooooooo achterlijk dat Windows-gebruikers het zo gewend zijn dat ze denken dat dat normaal is! Je koelkast ga je toch ook niet resetten...
Die Orange modems zijn idd erg poep.
Een klein beetje teveel connecties en hij hangt als Sadam aan een galg.

Heb zelf een Motorola modem (UPC / Kabelnoord) en die heb ik nog nooit over de zeik gekregen met Torrents, eMule of andere connectie-vreters.
Ook m'n ouwe trouwe Draytek routertje houdt het al jaren vol.
mirvedmaandag 13 oktober 2008 @ 23:06
Haha een vriend van me werkt ook bij een helpdesk (in limburg) en zei dat ook altijd tegen domme mensen die net voor het eind van zijn dienst belde. Zo was hij er van af en kon die naar huis
TheFreshPrincemaandag 13 oktober 2008 @ 23:10
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:06 schreef mirved het volgende:
Haha een vriend van me werkt ook bij een helpdesk (in limburg) en zei dat ook altijd tegen domme mensen die net voor het eind van zijn dienst belde. Zo was hij er van af en kon die naar huis
En toen telefonie nog géén product was van UPC / KPN / etc:

"Oké, trek nu de stroomstekker van het modem er een uurtje uit en zet hem dan weer aan".
Jij hangt op en ze zijn weer van je af...
Renemaandag 13 oktober 2008 @ 23:28
tis wel sneu !
Biogardemaandag 13 oktober 2008 @ 23:33
Was jij niet degene die afgelopen week ergens riep: Nee, wij hebben al 8 ( ) jaar geen problemen..
snorfietsmaandag 13 oktober 2008 @ 23:36
hier ook jaren lang ampr problemen gehad.
sinds een paar maanden terug valt de verbinding er zeer regelmatig uit.
wij zoeken naar t casema nummer, blijkt alles ineens over te zijn genomen ofzo...

vage shit.
het zou hetzelfde zijn als eerst, maar hoe komen we dan aan die storingen?!

x
TheFreshPrincemaandag 13 oktober 2008 @ 23:37
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:36 schreef snorfiets het volgende:
hier ook jaren lang ampr problemen gehad.
sinds een paar maanden terug valt de verbinding er zeer regelmatig uit.
wij zoeken naar t casema nummer, blijkt alles ineens over te zijn genomen ofzo...

vage shit.
het zou hetzelfde zijn als eerst, maar hoe komen we dan aan die storingen?!

x
Je staat niet alleen in je klacht... De overgang naar Ziggo lijkt niet overal geheel 100% goed te gaan...
Renemaandag 13 oktober 2008 @ 23:38
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:33 schreef Biogarde het volgende:
Was jij niet degene die afgelopen week ergens riep: Nee, wij hebben al 8 ( ) jaar geen problemen..
Ik zal het eens hard afkloppen op hout ! Ik meen het, dit is werkelijk waar de 1e keer dat we er echte problemen mee hebben...
Markstermaandag 13 oktober 2008 @ 23:39
Online ADSL
Biogardemaandag 13 oktober 2008 @ 23:39
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:38 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik zal het eens hard afkloppen op hout ! Ik meen het, dit is werkelijk waar de 1e keer dat we er echte problemen mee hebben...
BloodyLottedinsdag 14 oktober 2008 @ 12:12
Ik heb bij Ziggo gewerkt en officieel moesten we altijd checken van te voren of het een telefoonmodem was, en zo ja, ticketnummer meegeven en laten terugbellen. maar ik ken zoveel collega's die de klant maar gewoon stekker eruit lieten trekken en dan *plop* klant weg en dan ben je ervanaf.

zo ging het echt.
zovtydinsdag 14 oktober 2008 @ 12:14
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:38 schreef Renesite het volgende:
Zo gezegd zo gedaan, ik geef mijn ma eventjes de telefoon want ik moest wat instellen.
Op exact dat moment had je je moeten realiseren dat je zo een klaagbaak topic kon gaan openen.
9christensendinsdag 14 oktober 2008 @ 12:15
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:33 schreef Biogarde het volgende:
Was jij niet degene die afgelopen week ergens riep: Nee, wij hebben al 8 ( ) jaar geen problemen..
Spike1506dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:28
Zeelandnet FTW.
Maikuuuldinsdag 14 oktober 2008 @ 18:43
Tjah, ziggo of @home, je moest toch altijd de stekker eruit trekken.

En erg vaak lost het het probleem nog op ook. Dus zo dom ist nog niet
icecreamfarmer_NLwoensdag 15 oktober 2008 @ 20:25
triple play
LinkseFrieseVegetarierwoensdag 15 oktober 2008 @ 20:47
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:47 schreef Renesite het volgende:

Eenzelfde verhaal is ook al eens gebeurt met digitale tv. "Dan moet u nu het stroom van de decoder afhalen"
Wie heeft je geleerd dat stroom een onzijdig woord is? En kom nou niet met 'typefoutje', want dezelfde fout maakte je in je TT.

Verder terechte klacht. Hoewel ik het wel wat raar van je ma vindt dat ze klakkeloos de instructies van de helpdeskgozer opvolgt terwijl jij nog bezig bent met de vorige instructie.