Hoi,
Bij me zus der nieuwe huis hebben we een schuurtje neergehaald, was van hout dus zo neer, maar nu blijven we met de fundering (beton) zitten. Je zou zeggen dat een houten krakkemikkig schuurtje geen zware fundering behoeft, maar dat is blijkbaar geen reden om er een fundering van heb ik jouw daar onder te gooien.
De fundering is 2x3 meter, lijkt 20-30 cm dik (aan de randen iig, zou in het midden (vloer van het schuurtje) dunner
kunnen zijn). We hebben geen idee of er ook nog bewapening in zit. Het is een beton wat een en al kiezels is, waarschijnlijk steviger als de fundering van het huis zelf...
We hebben het geprobeerd met een pneumatische boorhamer open te breken (1000w, Bosch meen ik, kan ook B&D zijn) en die kreeg er na vijf minuten hameren nèt een randje af.
Iemand ervaringen hiermee? We willen niet te veel geld/moeite eraan besteden, als we het niet wegkrijgen gooien we er maar wat zand of een terasje overheen ofzo, maar liever mag die troep wel weg.
De lokale bouwmarkt heeft MAX een sloophamer van 18kg (1240 w, 55e voor een weekendje). Zou dit iets zijn? Het wattage maakt me aan het twijfelen, maar verder heb ik nog geen idee of dit een karweitje is om zelfs met zulks een apparaat te tackelen.
bvd