Hallo mensen,
In juni heb ik bij een bekend postorderbedrijf wat spullen besteld. Bij de bestelling wilde ik direct betalen via ideal. Hierbij verscheen er echter een foutmelding. Ik heb toen voor de zekerheid gekeken of er niks afgehaald was en dit was niet het geval. Daarom heb ik toen mijn creditkaart gegevens ook ingevuld. Daar werd het bedrag wel direct vanaf gehaald.
Toen ik de volgende dag weer op mijn rekening keek, zag ik tot mijn verbazing dat het bedrag ook nog eens van mijn rekening is afgehaald. Ik had dus dubbel betaald.
Ik heb toen gelijk naar de klantenservice gebeld en ze verzekerden me dat het geld uiterlijk binnen 4 weken terug op mijn rekening zou staan. Uiteindelijk is het pakketje door gezeur met het leveringsbedrijf niet aangekomen en beloofden ze me het hele bedrag (totaal 2x220 euro) Zo spoedig mogelijk terug te boeken. Omdat ik nogal wantrouwig ben, heb ik 3 x gebeld naar de klantenservice. 3 verschillende personenn wisten me te vertellen dat ik het geld terug zou krijgen. En idd, ze zagen allemaal de betalingen staan.
Goed, 4 weken later. Geen terugboeking. Dus ik nog eens gebeld. Ze waren het 'vergeten' en zouden het direct in orde maken. Een week later mocht ik 158 euro ontvangen.
Dit is duidelijk te weinig en weer heb ik gebeld, en heb ik daar direct een mailtje achteraan gestuurd. Nu kreeg ik als antwoord dat ze die 2e betaling nooit hebben ontvangen en dat ik dan maar een rekeningafschrift op moet sturen. Ook hebben ze 62,80 verrekend met een of andere openstaande rekening (het was de eerste keer dat ik daar besteld heb). Wanneer ik vraag om een specificatie van de rekening noemen ze een factuurnummer, maar verder niks. Ze kunnen me verder niet uitleggen waarvan die rekening is.
Ik heb dus ook de rekeningafschriften opgestuurd maar daar zouden ze niks mee kunnen.
Op dit moment wacht ik dus nog steeds op mijn geld. Mailen heeft geen zin, want ik krijg gewoonweg geen antwoord. Bij brieven schrijven idemdito. Ook bellen heeft geen zin want ze ggaan het of doorgeven aan de financiele administratie, of ze gaan niet meer met mij in discussie.
Wat kan ik nu nog meer doen om mijn geld terug te krijgen? Een rechtszaak beginnen? alhoewel het me lijkt dat dat niet echt. Of een incassobureau (ofzo??) erop af sturen? en zou dat helpen. Of kan ik fluiten naar mijn geld?