abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62322570
Hallo mensen,

In juni heb ik bij een bekend postorderbedrijf wat spullen besteld. Bij de bestelling wilde ik direct betalen via ideal. Hierbij verscheen er echter een foutmelding. Ik heb toen voor de zekerheid gekeken of er niks afgehaald was en dit was niet het geval. Daarom heb ik toen mijn creditkaart gegevens ook ingevuld. Daar werd het bedrag wel direct vanaf gehaald.
Toen ik de volgende dag weer op mijn rekening keek, zag ik tot mijn verbazing dat het bedrag ook nog eens van mijn rekening is afgehaald. Ik had dus dubbel betaald.

Ik heb toen gelijk naar de klantenservice gebeld en ze verzekerden me dat het geld uiterlijk binnen 4 weken terug op mijn rekening zou staan. Uiteindelijk is het pakketje door gezeur met het leveringsbedrijf niet aangekomen en beloofden ze me het hele bedrag (totaal 2x220 euro) Zo spoedig mogelijk terug te boeken. Omdat ik nogal wantrouwig ben, heb ik 3 x gebeld naar de klantenservice. 3 verschillende personenn wisten me te vertellen dat ik het geld terug zou krijgen. En idd, ze zagen allemaal de betalingen staan.

Goed, 4 weken later. Geen terugboeking. Dus ik nog eens gebeld. Ze waren het 'vergeten' en zouden het direct in orde maken. Een week later mocht ik 158 euro ontvangen.
Dit is duidelijk te weinig en weer heb ik gebeld, en heb ik daar direct een mailtje achteraan gestuurd. Nu kreeg ik als antwoord dat ze die 2e betaling nooit hebben ontvangen en dat ik dan maar een rekeningafschrift op moet sturen. Ook hebben ze 62,80 verrekend met een of andere openstaande rekening (het was de eerste keer dat ik daar besteld heb). Wanneer ik vraag om een specificatie van de rekening noemen ze een factuurnummer, maar verder niks. Ze kunnen me verder niet uitleggen waarvan die rekening is.
Ik heb dus ook de rekeningafschriften opgestuurd maar daar zouden ze niks mee kunnen.

Op dit moment wacht ik dus nog steeds op mijn geld. Mailen heeft geen zin, want ik krijg gewoonweg geen antwoord. Bij brieven schrijven idemdito. Ook bellen heeft geen zin want ze ggaan het of doorgeven aan de financiele administratie, of ze gaan niet meer met mij in discussie.

Wat kan ik nu nog meer doen om mijn geld terug te krijgen? Een rechtszaak beginnen? alhoewel het me lijkt dat dat niet echt. Of een incassobureau (ofzo??) erop af sturen? en zou dat helpen. Of kan ik fluiten naar mijn geld?
pi_62322600
Ik zou een aangetekende brief sturen waarin je ze in gebreke stelt en waarin je ook administratiekosten (voor het bellen, nakijken, brief sturen) in rekening brengt. Je stelt ze dan een termijn van bijvoorbeeld 7 dagen waarbinnen het geld op jouw rekening bijgeschreven dient te worden, zo niet dan schakel je een ideurwaarder in.

Een incassobureau kan niets meer doen dan jij, behalve brieven sturen op hun eigen briefpapier. Een deurwaarder kan wel acties uitzetten die tot betaling gaan leiden. Deurwaarder zal ze eerst een laatste aanmaning sturen, voldoen ze daar niet aan, dan kun je de zaak laten voorkomen en als de rechter je in het gelijk stelt dan kun je over gaan tot beslag op de goederen en gelden van dit bedrijf.
pi_62322624
Oke, en hoe kom je zomaar aan een deurwaarder en incassobureau? Kan dat gewoon via het internet? Ik ben niet in Nederland nu dus langskomen bij zo'n kantoor is een beetje moeilijk.
Een aangetekende brief sturen heeft overigens geen zin. Heb ik al gedaan. Hierin heb ik rente berekend en administratiekosten van 25 euro (oke, beetje veel). Tevens heb ik ze toen een termijn van 10 dagen gegeven. Het is inmiddels een maand later en heb nog niks ontvangen.
pi_62322630
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 09:09 schreef RioolSpook het volgende:
Oke, en hoe kom je zomaar aan een deurwaarder en incassobureau? Kan dat gewoon via het internet? Ik ben niet in Nederland nu dus langskomen bij zo'n kantoor is een beetje moeilijk.
Een aangetekende brief sturen heeft overigens geen zin. Heb ik al gedaan. Hierin heb ik rente berekend en administratiekosten van 25 euro (oke, beetje veel). Tevens heb ik ze toen een termijn van 10 dagen gegeven. Het is inmiddels een maand later en heb nog niks ontvangen.
Als je de aangetekende brief (met ontvangstbevestiging?) al hebt gestuurd, dan kun je meteen een deurwaarder inschakelen.

Je kunt bijvoorbeeld je wenden tot GGN, dat is een van de grotere deurwaarderskantoren in Nederland. Via Google zijn ook genoeg andere deurwaarders te vinden.
  Licht Ontvlambaar zondag 12 oktober 2008 @ 11:22:02 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_62323785
TT fix
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:13:57 #6
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62326700
Het beste kun je een aanmaning sturen waarbij je aangeeft dat verder uitstel er toe zal leiden dat je de vordering voor de rechter brengt. Dit hoef je niet aangetekend te doen.

Wordt daar niet op gereageerd, dan kun je een gerechtsdeurwaarder in hun regio inschakelen. Soms kun je hierbij per e-mail communiceren, maar waarschijnlijk zul je wel een kopie van de relevante stukken en een kopie van een identiteitsbewijs moeten opsturen. Hoewel dat vast ook wel per e-mail zal kunnen. Op de website van de beroepsvereniging voor gerechtsdeurwaarders staat een zoekmachine waarmee je een deurwaarderskantoor kan zoeken op basis van plaats.
pi_62505999
Hoi allemaal, ik heb een vraagje, is er een wettelijke bepaling die het volgende regelt:

Iemand koopt op een markt een schilderij waarvan ze denkt dat het een duur schilderij is en hier kost het maar 20 euro, de brocante handelaar heeft er weinig verstand van en ze mag het voor 20 euro meenemen, na enige weken verteld een bevriende kunsthandelaar tegen de koper dat het om een kopie gaat en dus waardeloos is. de koper wil haar geld terug eisen, op welke wettelijke bepaling kan zij dat dan doen?
Ik heb alle wetboeken afgestruint en gekeken bij artikelen betreffende "wilsgebreken" en "risico koper" maar kan nergens wat vinden. kan iemand mij helpen????

Florian
  zondag 19 oktober 2008 @ 16:49:42 #8
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62506421
WGR, de plaats voor al uw huiswerkvragen sinds 1999
pi_62506850
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:31 schreef froot het volgende:
Hoi allemaal, ik heb een vraagje, is er een wettelijke bepaling die het volgende regelt:

Iemand koopt op een markt een schilderij waarvan ze denkt dat het een duur schilderij is en hier kost het maar 20 euro, de brocante handelaar heeft er weinig verstand van en ze mag het voor 20 euro meenemen, na enige weken verteld een bevriende kunsthandelaar tegen de koper dat het om een kopie gaat en dus waardeloos is. de koper wil haar geld terug eisen, op welke wettelijke bepaling kan zij dat dan doen?
Ik heb alle wetboeken afgestruint en gekeken bij artikelen betreffende "wilsgebreken" en "risico koper" maar kan nergens wat vinden. kan iemand mij helpen????

Florian
Ja, daar kan ik wel mee helpen.

Ik doe het alleen niet, ik heb een hekel aan luie mensen.
pi_62507432
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:11 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ja, daar kan ik wel mee helpen.

Ik doe het alleen niet, ik heb een hekel aan luie mensen.
ah kom op, een kleine hint?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_62507524
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:31 schreef froot het volgende:

Florian
Een kopie van een heel duur schilderij gaat weg voor 20,- en vervolgens wil je de verkoper van dwaling danwel bedrog betichten omdat je niet wist dat het een goedkope kopie was in plaats van een enorm duur origineel? Dan ook nog bij een verkoper die er de ballen verstand van heeft?

Succes!
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:46:35 #12
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62507568
De koper heeft misbruik gemaakt van de omstandigheid dat de verkoper niet wist hoe waardevol het schilderij is
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_62507708
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:46 schreef GlowMouse het volgende:
De koper heeft misbruik gemaakt van de omstandigheid dat de verkoper niet wist hoe waardevol het schilderij is
Kleinigheidje; koper gaat er vanuit dat verkoper niet weet hoe waardevol het origineel van het schilderij is en hoopt vervolgens dat het schilderij origineel is. Als de koper in dit verhaal dit schilderij nou een jaartje of 20 geleden ergens voor een tientje op de kop heeft getikt bij een winkel dan weet de koper dus niets van het schilderij af maar wel wat het ongeveer waard zou kunnen zijn. Als verkoper dan denkt "die vent snapt er niets van dat schilderij is veel meer waard, ik ga hem eens lekker naaien" en dat blijkt vervolgens niet waar te zijn dan wordt het toch wel een heel moeilijk verhaal om daar je geld van terug te eisen.

Verkoper heeft niet gesuggereerd dat het het origineel was en aanschafwaarde van 20,- suggereert al dat het geen origineel kan zijn. Om dan vervolgens terug te gaan om te klagen dat het het origineel niet is en je geld terug willen...

Om te beginnen is het sneu en daarna is het uitvechten van zoiets geen ABCtje en dus enorm duur. Ik zou iig de eer aan mezelf houden, je hebt gegokt en verloren.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_62509070
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:20:46 #15
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_62509943
Doe eens ontopic blijven!

Nog nieuws TS?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_62510579
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 08:54 schreef RioolSpook het volgende:
Hallo mensen,

In juni heb ik bij een bekend postorderbedrijf wat spullen besteld.
welk dan?
  zondag 19 oktober 2008 @ 20:01:20 #17
165633 eriksd
The grand facade...
pi_62511026
Brief schrijven, al dan niet aangetekend, om ze in gebreke te stellen.
Daarna kan je, als je het ervoor over hebt, een civiele zaak bij het kantongerecht starten. Kost je wel 60 euro griffiekosten, maar die krijg je terug als je vordering wordt toegewezen.

Altijd leuk om te proberen dus. Heb je een vriend met juridische kennis/achtergrond?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')