Volgens mij hebben ze van Willem genoeg materiaal.
Sorry, hij heeft het bij mij echt verknald.
Dan heb je ook een goede checks and balances, anders wordt het hier wel heel erg Ayatollah Bart-achtig..
Al sta ik natuurlijk 100 procent achter mijn bevindingen en ben niet op zijn Barts 'just for the sake' of it tegendraads.
[Dit bericht is gewijzigd door Perico (Datum 29 November 1999).]
Lieve Perico bedankt voor je support.
Het romantische beeld van ‘meedoen is ook een hele prestatie’ is achterhaalde bull shit. Sorry, maar een Ruud die wil uitvinden wie de sterkste is zal nooit de Tour de France winnen. Een Tour de France win je door sterk te zijn in combinatie met demareren als er een valpartij is, met afspraken maken (jij de etappe, ik de gele trui) en met, als het nodig is, ellebogenwerk.
quote:Moest maar weer even bovenaan
op 11-29-1999 om 12:40 AM schreef ayla1 het volgende:
Na al die negatiefe verhalen over Willem wil ik wel eens weten wie het met mij eens is dat Willem moet blijven. Vergeet niet dat VOO momenteel alleen de negatieve kanten van Willem laat zien zoals ze ook met Martin en Sabine deden toch mannipulatie?????
Maar dat gaat natuurlijk ook weer niet door. Als hij weggaat en er komt een probleem met eten lost VOO dit wel weer op door extra te geven oid, uit angst voor kijkcijfers. Helaas. Wat mj betreft kan hij dan ook nog wel even blijven, hoewel ik hem nog steeds niet erg mag. (zie hiervoor de diverse hoe eng is Willem topics, alsmede de topic Willem de toneelspelert...)
Maar zeg eens, anders dan zaken als 'hij is een gewaardeerde teamspeler', wat vinden juliie nu zo positief aan Wimpie? Hoe ik mijn best ook doe, ik vind niets....
Groetjes, Casey
quote:
Na al die negatiefe verhalen over Willem wil ik wel eens weten wie het met mij eens is dat Willem moet blijven. Vergeet niet dat VOO momenteel alleen de negatieve kanten van Willem laat zien zoals ze ook met Martin en Sabine deden toch mannipulatie?????
Van een ieder laat de VOO zo nu een dan een soort portret zien...En als er van Willem alleen maar negatieve dingen te zien zijn dan is het misschien idd een ellebogen mannetje.
Zo komt hij op mij over en das genoeg of m effe lekker af te zeiken...Mot maar niet in dat huis gaan zitten smoezen en nooit iemand recht in z´n smoel de waarheid zeggen zoals Bart dat wel durft en doet. Willem blijven?
Nee..Van mij mag die oppleuren!
quote:
op 11-29-1999 om 11:52 PM schreef Harry het volgende:
Willem blijft gewoon !!
Ben jij soms een kennis,vriend of familie van Willem??
quote:
op 11-29-1999 om 10:39 PM schreef coni het volgende:
Ik lees net op de big brother site, willem z'n positieve kijk op Bart n.a.v. de hot chair. Het is om van te kotsen wat Willem zegt. Hij kruipt er met z'n hele arm in, bah, bab, bah. Hij vindt zoveel dingen positief aan Bart.
OMDAT HIJ OOK ECHT VEEL POSITIEF AAN BART VIND, hij heeft gewoon op zijn presteermanie kritiek. Klaar. Voor de rest vindt hij hem ook echt een fijne vent en is Bart heel wat Uebermenschachtiger over Willem gestemd, hij vindt het maar een zeikerig horecamannetje, maar heeft een zwak voor hem als vader.
Sjeez wat Willem ook zegt of doet, alles wordt tot in het oneindige zo gedraaid dat eroverheen gekotst kan worden. Triest!!!
Nog 1 maandje....
Groetjes van Joy!
Groetjes het kind der aardkinderen.
Ayla
met alle respect voor de bewoners, ik acht ze daartoe niet instaat. ik zelf ben ook een groot x-files fan, maar echt, denken jullie dat willem zich bijvoorbeeld een weg baant tussen iedereen door, om heel stiekum dat geld op te strijken? ik denk van niet.
de bewoners weten niet hoe de buitenwereld naar hun kijkt, ze moeten het nog steeds met z'n vijfen stellen. en tegelijkertijd beseffen ze zich wel dat de controle en impact groot is. ik denk gewoon dat ze het niet kunnen, dat gemanipuleer.
bogus. chemical angel.
quote:
op 11-30-1999 om 09:07 PM schreef bogus het volgende:
maar echt, denken jullie dat willem zich bijvoorbeeld een weg baant tussen iedereen door, om heel stiekum dat geld op te strijken? ik denk van niet.
Hoe kun je dat nu nog denken? Willem doet niet anders. Vanavond was het ook weer overduidelijk. Inderdaad eerst die zogenaamd opbouwende kritiek tegen Bart en hem later tegenover Ruud weer de grond in boren, maar dat zijn we zo langzamerhand wel van hem gewend.
Wat ik pas echt triest vond, was de opmerking dat hij de overige twee ook een deel van het geld zou geven als hij zou winnen. In eerste instantie dacht ik nog verbaasd: 'Nee maar, zo ken ik Willem helemaal niet????', maar toen ik er over nadacht besefte ik dat ook dit weer een strategie van hem is.
Met deze opmerking slaat hij twee vliegen in één klap:
Ten eerste verzekerd hij zich ervan dat hij niet genomineerd wordt door Ruud, want die goedzak gelooft dit natuurlijk. En ten tweede denkt hij hiermee sympathie te winnen bij de kijkers.
Omdat het plaatje dat ik de afgelopen maanden van Willem heb opgebouwd met deze theorie wel weer klopt, ben ik ervan overtuigd dat dit inderdaad zijn motief was om ineens te roepen dat hij het geld gaat delen.
quote:
op 11-30-1999 om 09:07 PM schreef bogus het volgende:
ik snap niet dat veel mensen hier de bewoners zo hoog inschatten dat ze 'de kijkers zouden manipuleren', gemene psychische oorlogen met elkaar voeren.
Voor 250 K zou ik best wat psychologische oorlogjes willen voeren; wat ik niet niet snap is dat de bewoners vooral door elkaar in de zeik te nemen de nominaties proberen te manipuleren, maar vergeten hun hun enorme tv-exposure te gebruiken om het publiek te beinvloeden. Alleen Bart gebruikt (doet een poging) zijn hersens en roept wel eens wat in de camera.
Enge Willem regelt het zo dat hij bij de laatste drie zit, maar krijgt vervolgens van het publiek geen stem meer...
Kan dan een beetje respect bewaard worden voor Bart,
Niet Willem dus.
Ik vind het in het algemeen nogal laf (eigenlijk altijd) dat je iemand niet aankijkt als je hem/haar jouw mening vertelt over hem/haar.
Mijn reactie was plaatsvervangende schaamte t.o.v. Bart, terwijl ik dacht dat ik dat syndroom al een hele tijd achter me had.
Mijn reactie op dit stukje (ja, natuurlijk gemanipuleerde) werkelijkheid was : OK eerst ruud eruit maar dan ook definitief Willem.
Overigens de groeten van Marijke vanaf 63 graden noorderbreedte en 21 graden oosterlengte (ongeveer).
Lijkt me een goed idee, ik stel voor tot ver in 2000 en hem wijsmaken dat er nog iedere dag een uitzending is!
quote:
op 11-30-1999 om 12:09 AM schreef tina het volgende:
Ben jij soms een kennis,vriend of familie van Willem??
Ik ken hem,ja !
quote:
op 11-30-1999 om 09:07 PM schreef Athena het volgende:Wat ik pas echt triest vond, was de opmerking dat hij de overige twee ook een deel van het geld zou geven als hij zou winnen. In eerste instantie dacht ik nog verbaasd: 'Nee maar, zo ken ik Willem helemaal niet????', maar toen ik er over nadacht besefte ik dat ook dit weer een strategie van hem is.
Met deze opmerking slaat hij twee vliegen in één klap:
Ten eerste verzekerd hij zich ervan dat hij niet genomineerd wordt door Ruud, want die goedzak gelooft dit natuurlijk. En ten tweede denkt hij hiermee sympathie te winnen bij de kijkers.
Willem geeft goedhartig geld weg aan de overige twee, die hem -- mits hij wint -- ook gemaakt hebben wat hij nu is, en dat is dan ook weer slecht en manipulerend? Hou toch op... een ruimhartige geste waar niks mis mee is. Echt, je slaat door. Aangestoken door de overheersende McCarthy achtige hetze?
------------------
Siempre buscar el mas alto del podio posible...
[Dit bericht is gewijzigd door Perico (Datum 01 December 1999).]
quote:
op 12-01-1999 om 02:28 AM schreef Perico het volgende:
Willem geeft goedhartig geld weg aan de overige twee, die hem -- mits hij wint -- ook gemaakt hebben wat hij nu is, en dat is dan ook weer slecht en manipulerend? Hou toch op... een ruimhartige geste waar niks mis mee is. Echt, je slaat door. Aangestoken door de overheersende McCarthy achtige hetze?
quote:
Ha, eindelijk weer eens een frisse kijk op Willem. waarom worden al zijn opmerkingen negatief geinterpreteerd? Kan hij dat van die 10.000 piek niet gezegd hebben uit een soort van rechtvaardigheidsgevoel?
Het is toch logisch dat, naarmate de eindstreep dichterbij komt, de bewoners gaan fantaseren wat ze met het geld gaan doen als ze winnen? Willem wil graag winnen en daar is helemaal niets mis mee. Ieder zijn motief om zich in dat huis op te laten sluiten, dit is net zo geldig als ieder ander.
En over de 'confrontatie' Bart-Willem. Tja, hij zei tegen Bart wat hij ook tegen de anderen over hem zegt. Noemde zijn goede punten, maar ook zijn mindere. Hij zei zelfs dat Bart niet meer op zo'n voetstuk stond als eerst. Moet Willem hem dan recht in z'n gezicht de huid vol schelden? Willem lijkt me een wat simpel en makkelijk iemand, die graag aardig gevonden wil worden. Daarom doet hij tegen alle bewoners sympathiek, ik twijfel er zeer sterk aan dat dit manipulatie is. Want dan is Ruud de grootste manipulator. Die kruipt zelfs door het stof als anderen hem verwijten maken (zoals te zien was bij Tara en Sabine).
Het is heel makkelijk om over de bewoners te oordelen als je thuis in je luie stoel zit. Zit je echter in het huis, dan kun je proberen er het beste van te maken, zoals Willem doet, of je probeert mensen tegen je in het harnas te jagen, zoals Sabine en Bart doen. De enige over wie Willem zich echt negatief heeft uitgelaten is Sabine, en terecht.
Maar ja, sinds onze Heilige Profeet Doordevil zich negatief uitlaat over Willem praat iedereen hem klakkeloos na en is Willem de grote boosdoener.
Nico, als je dit leest, hou eens op op Willem af te geven en schrijf weer eens een leuk stukje. Ik heb hier al weken niet meer gelachen.
Ruud: En de helft, da's vijftig procent!
quote:
Nee, Willem had het bij mij al verbruid toen er een kip in paniek onder de tafel vandaan vloog met daar achteraan de voet van Willem!
Kan er niets aan doen, ik hou nou eenmaal van dieren en veroordeel consequent iedereen die meent een dier, (in dit geval zelfs een dier dat nog geen tiende in grootte is van een mens) te moeten schoppen. Daar kan ik nou kwaad om worden.
Toen hij een paar dagen later in de DBK meedeed aan de oproep goed te zijn voor dieren, was er voor mij geen twijfel meer mogelijk over de motieven van Willem... Niets meer of minder dan eigenbelang. Is zijn goed recht, maar ik heb nou eenmaal niets met dat soort mensen.
P.s. Misschien wil je toch nog even uitleggen wat de McCarthy hetze inhoud?
Nou BB-spel. Er IS helemaal geen vastgestelde prestatie (suffe weekopdrachtjes daargelaten) voor het winnen van die kwart miljoen. Er is WEL een hoop psychologische oorlogs-voering: VOO is de schreeuwer uit het publiek die roept: "hé, wankers !" En daarvoor ook vaak de bewoners hun stemmen gebruikt (Bart, Willem), of uitlokt via de nominaties: "jongens, wie is de grootste wanker hier, die je eigenlijk d'ruit zou willen - wijs hem/haar maar aan". Dat was nog absurd de eerste nominatie, maar langzaamaan werkt de hypnose beter en beginnen ze allemaal mee te doen, de één aktief, de ander met: 'het maakt me niks uit'. Maar allemaal willen iig laten zien, dat ze "een mening" hebben over de andere bewoners - niemand zegt: "ik oordeel niet, gewoon omdat ik daar geen zin in heb, en ik het ook niet nodig heb om het hier 100 dagen te kunnen uithouden."
Eenmaal meegesleept in die amateuristische psych. oorlogsvoerings-trance, leveren de bewoners leuke televisie op. En dan slaat de trance over op de kijker, incl. ons hier in het Forum. En zie het resultaat. Nu hoeven we het echt niet allemaal met elkaar eens te zijn, maar ons verbazen waarom de één bv. Willem levend wil villen, en de ander hem ophemelt: het is gewoon een vreemd spel, dat heet: regels doorbreken en onder-de-gordel-vechten. En omdat er geen enkele reële prestatie is - kan er niemand scheidsrechteren. VOO begint met de sabotage, de bewoners nemen het over, en tenslotte zijn wijzelf aan de beurt.
En nog steeds niemand zegt: er gebeurt niks, dus kan ook géén der deelnemers 'beter' of 'slechter' zijn in dit "spel".
Hoogstens beter saboteren, maar wat wordt er dan precies gesaboteerd: het menselijk vertrouwen ?
quote:en dan nog even over de reuma van Willem hij heeft in het begin verteld dat hij reuma heeft en verder loopt hij hier niet mee te koop .Wat willem jullie nou dat hij de hele dag loopt te piepen en te zeuren dat hij zo,n pijn heeft.Is dat dan interessant voor de kijkers ik weet dat reuma ontzettend pijnlijk is dus stop met muggeziften.
---------------------------------------------
quote:
op 11-29-1999 om 12:49 AM schreef Pinball het volgende:
OK, veronica manipuleert.Volgens mij hebben ze van Willem genoeg materiaal.
Sorry, hij heeft het bij mij echt verknald.
Dream on, Pinball:
uitzending van vanavond:
quote:
op 12-01-1999 om 08:06 PM schreef Kierewiet! het volgende:
Tjonge Jonge wat was de boel weer verkapt weergegeven zeg ! Gisteravond op de streams begon Karin tegen Willenm over Bart. Onder andere roeg ze hem hoe het met Bart op de Stoel was geweest. En wat doet VOO ?? Die laten het zien alsof Willem effe alles pats op tafel gooit en alsof Karin er niets van wil weten. Bah, het was me nog nooit zo opgevallen, maar toevallig had ik deze stream van A tot Z zitten volgen op mijn koptelefoontje gisteravond. )en kon ik helaas niets posten omdat ik niet niet op de Foksite kon komen, druk ??) Karin stelde wel tig vragen aan Willem, en die zijn er allemaal uitgeknipt. Willem mag graag roddelen, das inmiddels zeker waar, maar Karin vertelde ook haar meningen en daar heb ik 0 van gezien in de uitzending vandaag !Bah !
Genoeg bewijzen ?
quote:
op 12-01-1999 om 12:11 PM schreef Jesper het volgende:
Ik erger me ook steeds meer aan hem..
maar ik kijk wel door de manipulatie van VOO heen.
Bovendien ben ik wel benieuw wie de leidersposite van Willem over neemt als hij eruit gaat...
Van mij mag hij weg.
Waar waren jullie al die tijd in mijn leven. Ik dacht dat ik helemaal alleen stond in mijn antipathie jegens Willem. Gezien de peilingen her en der dacht ik dat iedereen hem een koning vond. Gelukkig maar.....
niet dat ik er van wakker lig
quote:
op 12-01-1999 om 08:11 PM schreef Moor het volgende:
Dream on, Pinball:
uitzending van vanavond:
<....>
Genoeg bewijzen ?
Moor, ik had niet echt meer bewijs nodig, er is hier al genoeg gewezen op manipulatie.
(vandaar ook mijn eerste regel "OK, Veronica manipuleert.")
Ondanks het feit dat mijn mening ongetwijfeld gekleurd zal zijn door de weergave van V., zijn sommige redenen voor die "negatieve" mening gebaseerd op bv lichaamshouding en mimiek, zaken die door V. moeilijk te sturen zijn.
Vandaar dat ik denk dat het voor V. veel makkelijker is om Willem slecht in beeld te brengen dan 1 van de anderen.
Ruud: En de helft, da's vijftig procent!
quote:FOEI !!!
op 11-29-1999 om 10:06 PM schreef Letterman het volgende: . Willem blijven?
Nee..Van mij mag die oppleuren!
[Dit bericht is gewijzigd door Pinball (Datum 02 December 1999).]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |