abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62271108
Goede 's avonds,

Morgen wilde ik naar de sauna gaan, maar ben gisteren gevallen op m'n knie. Schaafwond valt wel mee, maar inmiddels is m'n knie dik aan het worden. Ik zit hier dus goed te balen, want ben eigenlijk bang dat het niet verstandig is om hier mee naar de sauna te gaan.

Maar goed, wie ben ik, dus heeft iemand ervaring met iets soortgelijks of is ietwat meer medisch onderlegd?
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
pi_62271321
leg er eens iets van een icepack op, zorgt er meestal voor dat zwellingen sneller verdwijnen, je kan warmte beter ontlopen (in de meeste gevallen iig) tot de zwelling weg is
pi_62271427
Ja, ik zit hier met een cold pack ja.... Damn, ik zit ook gewoon goed te balen, en eigenlijk weet ik wel dat de zwelling de eerste dagen alleen maar erge wordt.

Hmm, eigenlijk weet ik het antwoord zelf ook wel he....

Maar vraag ik me af: waarom is het eigenlijk slecht: wat doet de warmte van de sauna dan aan een dikke knie? Waarom zwelt het daar de warmte verder op??
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:55:04 #4
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_62271758
Ik ben geen expert maar als je iets moet koelen om het beter te maken doe je met het verwarmen precies het omgekeerde.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_62271809
Kut Kut Kut, om het maar ff zo uit te drukken....
  donderdag 9 oktober 2008 @ 22:00:57 #6
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_62271949
Maar door een saunabezoek zal er heus niks kapot gaan lijkt me. Misschien wat extra irritatie naderhand.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  donderdag 9 oktober 2008 @ 22:04:56 #7
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_62272074
Ik zou me even meer druk maken om die dikke knie.

Je kan er best mee in de sauna, niet ideaal, maar het zal niks kapot maken wat al niet kapot is.

Denk dat je beter eerst even bij de dokter langs kan gaan om zeker te maken dat het alleen maar een kneuzing is, ipv iets ergers.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 22:07:47 #8
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62272162
Sowieso wil je met een schaafwond echt niet naar de sauna gaan. Bacterien houden van warmte, en de sauna is doorgaans lekker warm, op de temperatuur waar bacterien van houden. Al helemaaaaaal niet in een bubbelbad gaan, ik heb meegemaakt dat iemand daar een flinke bacteriele infectie aan overgehouden had en mooi het ziekenhuis in moest met antibiotica via het infuus.. Gewoon je bezoek ff uitstellen en een ander keertje gaan
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_62278223
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 22:07 schreef Enfermera het volgende:
Sowieso wil je met een schaafwond echt niet naar de sauna gaan. Bacterien houden van warmte, en de sauna is doorgaans lekker warm, op de temperatuur waar bacterien van houden. Al helemaaaaaal niet in een bubbelbad gaan, ik heb meegemaakt dat iemand daar een flinke bacteriele infectie aan overgehouden had en mooi het ziekenhuis in moest met antibiotica via het infuus.. Gewoon je bezoek ff uitstellen en een ander keertje gaan

Hmm, ik had de sauna al wel gebeld met de vraag of ik met n dichte schaafwond naar binnen mocht en dat was geen probleem. (Hoewel ik ook n andere sauna had gebeld en die weg dat er wel n pleister op moest).

Verder heb ik al gereserveerd en kost t me t volle pond nu als ik niet ga :-(

Damn, ik ib zo naar bellen met e vraag of verzetten misschien kosteloos kan. Iemand ervaring met de service van de Zwaluwhoeve?
pi_62279006
Nou, kijk eens aan: ze deden niet moeilijk en annuleerde de boel kostenloos ivm overmacht!

Top sauna!!
pi_62285425
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 08:50 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Nou, kijk eens aan: ze deden niet moeilijk en annuleerde de boel kostenloos ivm overmacht!

Top sauna!!
Wanneer gaan we nu?
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:41:50 #12
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62287693
Ja, met een dichte wond zou het opzich wel kunnen, maar het is nog steeds een gevoelige en kwetsbare plek. In die warmte is het niet gek dat dat wondje misschien opengaat... Ik zou het zelf een te groot risico vinden
Maar mooi dat je het kosteloos kon annuleren!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_62292333
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:17 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Wanneer gaan we nu?

Weekje of 2 wanneer mn knie weer normaal is...
pi_62292402
In de sauna zwellen er toch wel vaker lichaamsdelen op?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')