abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2008 @ 12:21:01 #26
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_63722393
welke router heb je zelf dan?

Router meenemen kan, alleen weet ik niet of ie dan ook al het macadres kan klonen (of is dat tegenwoordig niet meer nodig?)
pi_63722688
We hebben dezelfde linksys router.. zelfde typenummer ook. De een doet het prima, de ander niet. Die ik heb meegekregen heeft hij bij hem thuis ingesteld.. en die werkt. Dus in principe, als ik hem onze router meegeef en hij reset die en stelt die ook ff in (gewoon netwerknaam, netwerksleutel en standaard adres oid had ik geloof ik gedaan voor zover ik weet), dan zou die ook weer gewoon moeten werken right?
  woensdag 3 december 2008 @ 13:08:21 #28
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_63723543
ja zou je dan wel zeggen.. je kan ook zelf ff je eigen router resetten, en kijken of het dan werkt? (en van de te voren de instellingen van de huidige router ff overschrijven)

Alhoewel, overschrijven, volgens mij kan je de instellingen backuppen, en dan op je eigen weer opzetten.
  zaterdag 6 december 2008 @ 13:19:06 #29
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_63803553
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 79% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 11:24:54 ]
pi_63941731
Allemaal erg bedankt voor jullie hulp. Eindstand: ben geen steek verder. Ik weet dat de Linksys router kapot is, maar mijn huisbaas doet erg moeilijk.

Haar standpunt is dat
A) draadloos sowieso heel onstabiel is
B) zij aan haar contractverplichting voldoet omdat kabelinternet t wel prima doet
C) dus dat ik eigk sowieos beter een kabel kan trekken
D) dat draadloos uberhaupt eigenlijk alleen voor haar is, maar dat wij er wel gewoon gebruik van mogen maken. Maar bij haar werkt t wel, bij mij niet, als ik daar iets aan wil doen zijn t mijn kosten.

Ik ga dus niet aan haar router zitten - zoveel verstand heb ik er niet van en ik ga er ook geen kosten aan uitgeven..

Ik ben het meer dan spuugzat nu en ik ga komend weekend gelijk een nieuwe router kopen, die laat ik instellen door die kennis van me van wie ik nu een geleende router heb (die het WEL doet) en die neem ik mee hierheen. Vervolgens sluit ik haar kutrouter aan op de modem, en mijn nieuwe router op haar router en dan moet het werken, mits ik geen channel probleem krijg.. Dus even testen welk kanaal het minst stoort met de router die er al is.

Aangezien ik niet in de router van de huisbaas kan omdat ze me de inloggegevens niet geeft, kan ik dus niet gewoon kijken welk kanaal die heeft.. maargoed.

Klacht: kut draadloos internet dat echt niet naar behoren werkt.
Subklacht: *&^@!^&& huisbazin die het niet wil oplossen.
  donderdag 11 december 2008 @ 20:04:16 #31
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_63941796
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:01 schreef hetzusjevan het volgende:
Allemaal erg bedankt voor jullie hulp. Eindstand: ben geen steek verder. Ik weet dat de Linksys router kapot is, maar mijn huisbaas doet erg moeilijk.

Haar standpunt is dat
A) draadloos sowieso heel onstabiel is
B) zij aan haar contractverplichting voldoet omdat kabelinternet t wel prima doet
C) dus dat ik eigk sowieos beter een kabel kan trekken
D) dat draadloos uberhaupt eigenlijk alleen voor haar is, maar dat wij er wel gewoon gebruik van mogen maken. Maar bij haar werkt t wel, bij mij niet, als ik daar iets aan wil doen zijn t mijn kosten.

Ik ga dus niet aan haar router zitten - zoveel verstand heb ik er niet van en ik ga er ook geen kosten aan uitgeven..

Ik ben het meer dan spuugzat nu en ik ga komend weekend gelijk een nieuwe router kopen, die laat ik instellen door die kennis van me van wie ik nu een geleende router heb (die het WEL doet) en die neem ik mee hierheen. Vervolgens sluit ik haar kutrouter aan op de modem, en mijn nieuwe router op haar router en dan moet het werken, mits ik geen channel probleem krijg.. Dus even testen welk kanaal het minst stoort met de router die er al is.

Aangezien ik niet in de router van de huisbaas kan omdat ze me de inloggegevens niet geeft, kan ik dus niet gewoon kijken welk kanaal die heeft.. maargoed.

Klacht: kut draadloos internet dat echt niet naar behoren werkt.
Subklacht: *&^@!^&& huisbazin die het niet wil oplossen.
download netstumber oid, of misschien laat de software van je draadloze verbinding het ook wel zien, welke draadloze netwerken er te ontvangen zijn en op wel kanaal ze zitten
  donderdag 11 december 2008 @ 20:07:00 #32
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_63941855
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 11:24:54 ]
pi_63942185
Ik heb mijn geleende router nu aangesloten op haar kutrouter en die op de modem en zoals je ziet werkt het prima. Idd een zeikwijf & ik hoef de kosten niet te delen, want als ik hier wegga neem ik die router weer mee.. . Echt niet dat ik 'm hier laat.

gateway: netstumbler heb ik al, maar die doet niets. Die zegt: No APs active.

Ik zit nu met deze router overigens op channel 1 en die lijkt goed te werken.. maar ik zit er pas 5 minuutjes op in deze combinatie. Dus ik wacht even af hoe erg ie stoort oid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')