abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:12:23 #91
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_76538582
Ik heb er niets van gemerkt. Maar uitrekenen hoe veel of hoe weinig mijn auto verbruikt staat nog op mijn dat ga ik snel eens uitrekenen lijstje.

Wat ik fijn vind aan Tango, het kost weinig tijd. Pinnen, pompen, wegrijden. Niet in de rij staan.
En ze hebben de beste installatie voor bandenspanning (gratis!) waar ik ooit mee gewerkt heb.

Bij jouw pomp kunnen deze details natuurlijk anders uitpakken.

En hoeveel liter er uit komt als je aan het tanken bent, dat wordt in Nederland streng gecontroleerd.

Wat ben ik toch een gelukkig mens met al die dingen waar ik me geen zorgen over maak

Don't worry drive happy
pi_76540355
Sowieso, brandstof, gaat heen met je 19e eeuwse crap.
pi_76541136
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:46 schreef Salvad0R het volgende:
Sowieso, brandstof, gaat heen met je 19e eeuwse crap.
Ja, want niet-19e eeuwse crap, zoals fietsen hebben geen brandstof nodig?
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:05:58 #94
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_76541484
Ik ben net eergister bij mijn oude auto voor het eerst begonnen met de Shell V-power diesel. Tank bijna leeggereden (nog 6 liter) en nu voor de helft volgegooid met die V-power. In beginsel met de bedoeling om de motor eens een keer met betere brandstof goed door te blazen, als 'ie goed warm is er even flink mee gassen.
En kijken of 'ie er beter op gaat lopen. Gaat het juist minder dan kan ik er zo weer 40 liter normale diesel ingooien en mixt het weer naar normale levels.
De eerste indruk die ik heb is dat 'ie minder rookt bij gas bijgeven.
Maar goed misschien nog wat prematuur om zoiets nu al te roepen.
How can I make this topic about me?
pi_76544896
Mensen die denken dat alle brandstof hetzelfde is Echt wat voor bord voor je kop kan je hebben zeg, kanker
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_76545097
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:59 schreef thomaster het volgende:

[..]

Ja, want niet-19e eeuwse crap, zoals fietsen hebben geen brandstof nodig?
Ey.
De fiets is voor eeuwig . De auto is maar een tijdelijk niveau op de ladder van vervoerstechnologie.
pi_76550925
euro95 heet toch niet voor niks overal zo? ...
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:52:45 #98
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_76553421
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 06:03 schreef hipy123 het volgende:
Ja en? Cheeseburgers hebben ook overal de zelfde naam, smaken die ook overal het zelfde?
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_76553708
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:44 schreef A_Noniem het volgende:

[..]

Het is inderdaad waar dat verschillende tankwagens (merken) bij dezelfde raffinaderij/depot laden.
Maar dat gebeurt op andere LAADCODES en op basis van zo'n laadcode krijg je dus een bepaald produkt.
De basis is dus hetzelfde alleen worden voor alle maatschappijen hun eigen additieven bijgemengd.
Daarom kan ik ook niet op alle laadrekken laden als ik voor Maatschappij X of Y werk en wel weer op die laadrekken als ik voor Maatschappij Z werk.

Zo laad ik op laadrek 13 mijn speciale Euro. En moet ik de gewone Euro laden op een ander laadrek.
(super 98 is niet meer te laden in Nederland, alleen de BP heeft nog 98 voor zijn eigen Ultimate 98)

Is brandstof A slechter dan brandstof B?
Ik ben van mening dat er zeer weinig verschil zit in de verschillende brandstoffen.
Die additieven zorgen eerder voor een schonere motor dan dat ze een gigantisch beter zuiniger verbruik opleveren EN ZEER ZEKER GEEN 100KM verschil zoals hier iemand claimde. Dat komt waarschijnlijk door andere omstandigheden = harder gereden, meer wind of wat dan ook.

ER IS GEEN verschil tussen brandstoffen van hetzelfde merk tussen Onbemande en Bemande tankstations.
Het prijsverschil zit hem in het uitbaten van de shop want die medewerkers moeten immers ook betaald worden. Ook is er een prijsverschil tussen EIGEN stations en stations van pomphouders die onder de vlag van een bepaald merk werken. EIGEN stations kunnen dus gemakkelijk goedkoper zijn.

Gunstig voor de consument is als er meerdere verschillende merken pompstations in de buurt zitten en een aantal onbemande = dan zie je dus een prijzenslag! Hierdoor kunnen ook binnen relatief korte afstand onbemande pompstations van hetzelfde merk een prijs verschil hebben van een paar cent de liter.
Omdat ze op locatie A meer concurrerent willen zijn dan op locatie B.

WATER is een zeer kwalijke zaak.
In een uitzonderlijk geval kan er water in een grondtank komen.
Daarom wordt er ook voor het lossen van de tankwagen op water gepeild.
Vaak electronisch maar ook handmatig door de chauffeur met een speciale WATERPASTA aan de peilstok die als er water aanwezig is van kleur veranderd.
Als er water in de grondtank zit mag er dus niet gelost worden.
En wordt het water uit de tank afgezogen OF wordt de gehele tank leeggezogen ... komt er een inwendige inspectie van de grondtank en wordt er nieuw produkt gebracht.

Gelukkig komt het nauwelijks voor dat er water in de grondtank zit.

Witte pomp
RESTEN uit de tankwagen???
Dit is pertinent NIET waar. Als een chauffeur brandstof overhoudt neemt hij dit gewoon mee terug en heet dit in vaktermen voorbelading.
De meeste tankwagens hebben 5 vakken. Hou je dus in vak 1 wat 14.000 liter groot is 2.000 liter Euro over.
Dan laadt je dus voor je volgende vracht / rit 12.000 liter EURO bij.

En zo wordt die restlading die je bij je eerste klant overhield gewoon gestort bij de volgende klant.
EN NOOIT EN TE NIMMER bij een WITTE POMP.

DIE kopen gewoon ZELF brandstof in.
Bij een Olieboer of bij een grotere Firma!
wat een kul als voorbeeld die laadcodes. Onze firma ontwerpt de leidingsystemen voor de verlaadstations aan de rafinaderij. Hier lopen echt maar 4 leidingen naar binnen naar de laadarmen.

Geloof het of niet maar witte ompen krijgen echt restjes.

Moet je wel terugkomen he! en niet bij deze ene post houden. Hoe kunnen we je nu bashen zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door jpjedi op 08-01-2010 11:14:09 ]
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:04:24 #100
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_76553735
Ik dus gisteren tanken bij Tango. Ontploft mijn auto gewoon.
Wat een kutbenzine.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_76554030
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:04 schreef 2NutZ het volgende:
Wat een kutbenzine.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:31:25 #102
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_76554482
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:04 schreef 2NutZ het volgende:
Wat een kutbenzine.
Ja maar het is wel goedkoop.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:32:10 #103
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_76554503
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:31 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja maar het is wel goedkoop.
Daarom. Volgende week gewoon weer met mijn nieuwe waggie
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_76555116
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 06:03 schreef hipy123 het volgende:
Euro 95 bij de shell heet al anders... Fuelsafe. En dat is een heel verschil met de tango of total enzo
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:58:56 #105
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_76555449
Wat is het verschil dan?
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_76555585
Ik ben dus bezorger en merk het verschil tussen benzinestations wel. Vooral als ik met mijn eigen scooter bij de esso Ultimate 98 tank gaat me scooter zo maar 5 km per uur harder dan bij de shell. Een brommermaker in de buurt heeft me gewaarschuwd voor shell en tango omdat die kutbenzine zouden hebben die minder goed is gefilter ofzo. Ik geloof er niet echt in. Maar het verschil tussen de stoffen die toegevoegd worden merk je wel.

Alhoewel ik niet denk dat ze er water bij doen
"God damn you Walter! You fuckin' asshole! Everything's a fuckin' travesty with you, man! And what was all that shit about Vietnam? What the FUCK, has anything got to do with Vietnam? What the fuck are you talking about?"
pi_76566817
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:02 schreef The-dude het volgende:
Ik ben dus bezorger.

ik met mijn eigen scooter
Dat jij je nog op Fok! durft te vertonen.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 17:10:34 #108
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_76570110
quote:
Ik ben dus bezorger en merk het verschil tussen benzinestations wel. Vooral als ik met mijn eigen scooter bij de esso Ultimate 98 tank gaat me scooter zo maar 5 km per uur harder dan bij de shell. Een brommermaker in de buurt heeft me gewaarschuwd voor shell en tango omdat die kutbenzine zouden hebben die minder goed is gefilter ofzo. Ik geloof er niet echt in. Maar het verschil tussen de stoffen die toegevoegd worden merk je wel.

Ik ga niet voor die Ultimate want dat is biobrandstof en die troep moet ik niet in mijn motor hebben.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 17:35:00 #109
112429 TriPa
We’re out of control
pi_76571082
quote:

Je hebt Ultimate getankt bij de Esso? Lijkt me sterk... BP heeft Ultimate, Total heeft Excellium, Esso de Supreme, Shell komt volgens mij met Optimax omdat de V-Power gefaald heeft en nu hebben ze een nieuwe naam nodig :p
/miereneuken
pi_76573282
quote:

En dat snel bezorgen is wel nodig want anders worden de pizza's koud.
pi_76712267
Gisteren hoorde ik ook een heel verhaal van iemand die in een garage werkt (met BP tankstation) dat ze allemaal klachten hadden door tango/gulf benzine. Mij lijkt het in eerste instantie onzin. Maar ja toch maar eens verder in verdiepen.

Vond dit verhaal:

http://www.zbc.nu/main.asp?ChapterID=4210

[ Bericht 24% gewijzigd door Stansfield op 12-01-2010 10:51:14 ]
pi_76713307
Ik gooi altijd een blikje Red Bull in de tank na het tanken, want van Red Bull krijg je vleugels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')