abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62260110
Je kunt beter water tanken volgens mij...
Dat spul wat er bij de Tango uit die slang komt is echt té slecht om op te rijden!

Klacht: Bij de Tango tanken om goedkoper uit denken te zijn, maar stiekem zo'n 100km minder rijden op een volle tank.

Daar gaat m'n winst! Shell & BP ftw!
pi_62260160
Yeah Right.

Wanneer de vrachtwagen klaar is bij de Tango rijdt ie zo door riching Gulf, Shell, BP etc. Allemaal hetzelfde man.

Of moet ik dit topic opvatten als SPAM ?
U MAD?
pi_62260187
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:40 schreef de_boswachter het volgende:
Yeah Right.

Wanneer de vrachtwagen klaar is bij de Tango rijdt ie zo door riching Gulf, Shell, BP etc. Allemaal hetzelfde man.

Grootste bullshit die er is. Denk je nou echt dat Shell die miljarden uitgeeft aan kwaliteit van haar benzine dat laat verkopen onder Tango naam?
pi_62260223
quote:
Yeah Right.

Heul niet!

Als dat zo zou zijn, dan zit er ook een wateraansluiting bij die Tango pomp.

Nee, ik kom er niet meer!
M'n auto rijd serieus beter op brandstof van andere tankstations. Waarom moeten die zo duur zijn
pi_62260239
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:41 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Grootste bullshit die er is. Denk je nou echt dat Shell die miljarden uitgeeft aan kwaliteit van haar benzine dat laat verkopen onder Tango naam?
Jongen.....
De benzine van de Shell is dezelfde als die van de Tango, Gulf etc. etc.

Of dacht je dat elk concern zijn eigen benzine bedacht ?

Wanneer je over V-Power spreekt... dat is andere koek.
U MAD?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:44:06 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_62260274
quote:
Shell en BP hebben in ieder geval een eigen vloot van tankwagens, dus ik denk het niet.
En zelfs dan, een tankwagen heeft meerdere compartimenten, en niet in elk compartiment hoeft dezelfde kwaliteit brandstof te zitten. Een paar procent water erin doet wonderen voor de winst van een bedrijf ..
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_62260278
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:42 schreef Johnnn het volgende:

[..]

Heul niet!

Als dat zo zou zijn, dan zit er ook een wateraansluiting bij die Tango pomp.

Nee, ik kom er niet meer!
M'n auto rijd serieus beter op brandstof van andere tankstations. Waarom moeten die zo duur zijn
Je wagen is gewoon een gaar barrel. Ik rij overal ong. even ver mee. Ligt er ook aan hoe hard ik vark met een tank benzine. Wanneer ik continue op de snelweg zit is de tank sneller leeg uiteraard dan wanneer ik slip over een eendje op een buitengebied.
U MAD?
pi_62260315
Edit: Serieus gast. Niks geleerd van je ban he. Doe eens even normaal mee ja. Tnx.

[ Bericht 70% gewijzigd door de_boswachter op 09-10-2008 14:47:00 ]
Fas est et ab hoste doceri.
pi_62260326
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:44 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Shell en BP hebben in ieder geval een eigen vloot van tankwagens, dus ik denk het niet.
En zelfs dan, een tankwagen heeft meerdere compartimenten, en niet in elk compartiment hoeft dezelfde kwaliteit brandstof te zitten. Een paar procent water erin doet wonderen voor de winst van een bedrijf ..
Bij wijze van spreken bedoelde ik uiteraard.

Kwaliteit benzine verschilt minimaal bij de verschillende pompen.

TS: Misschien dat de Tango hun literafstellingen anders hebben ? je hoort vaker bij consumentenprogramma's dat ze dat testen: Ipv dat je 1 liter tankt is het maar 0,90 ofzo. Misschien dat dat de reden is ofzo ?
U MAD?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:46:57 #10
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_62260337
Er zit wel degelijk verschil tussen de brandstoffen maar ook vooral brandstofmerk en automerk icm type injectie.

Op mijn motorfiets met injectie merk ik geen verschil tussen de merken en in het buitenland tank ik van alles door elkaar. Maar met mijn auto merk ik ook dat tango peut wat minder goed ingespoten wordt.
Ik heb een monopoint injectie, dwz een enkele injector voor de vier cilinders.

Het kan weldegelijk iets uitmaken wat voor brandstof je er in gooit.
pi_62260338
quote:

Onzin. Shell heeft hele andere additieven dan bijv. Tango.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:47:00 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_62260339
Eensch met BW, shell heeft heus geen andere benzine dan BP hoor .....
Laffe huichelaar
pi_62260357
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:41 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Al ben je een Friese nerd, toch denk ik dat hier wel een kern van waarheid in zit.
pi_62260359
Mijn auto rijdt serieus slecht op tango ding loopt dan niet stationair meer, begint te stoteren etc.
Mee naar de garage geweest en het eerste wat ze zeiden was: Je tankt toch niet bij de Tango he?

Sinds dien naar een andere pomp en vanaf dat moment geen problemen meer.

Misschien toeval maar wel opmerkelijk.
pi_62260374
Zou mooi zijn dat Tango er even 10% water doorheen knalt Geloof je het zelf
U MAD?
pi_62260400
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:48 schreef de_boswachter het volgende:
Waar zegt iemand dat?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:51:34 #17
8252 mvdejong
pi_62260447
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:43 schreef de_boswachter het volgende:
Jongen.....
De benzine van de Shell is dezelfde als die van de Tango, Gulf etc. etc.

Of dacht je dat elk concern zijn eigen benzine bedacht ?
Jongen, jazeker.
Benzine is primair een destillaat van aardolie. De exacte samenstelling van de benzine wordt in eerste instantie bepaald door de onder- en boventemperatuur van de fractie die verzameld wordt in de tank die uiteindelijk benzine gaat vormen. Een grotere range van temperaturen levert meer, maar slechtere benzine op.
Daarnaast komen er additieven bij die noodzakelijk danwel wenselijk zijn, zoals anti-klopmiddelen (vroeger lood, tegenwoordig iets anders), stabilisatoren (om te voorkomen dat sommige stofjes in de benzine gaan polymeriseren en weer een kleffe olie-achtige substantie gaan vormen), en eventueel een beetje water, wat de ontbranding kan helpen. En nog van alle andere mogelijke rotzooi met een bepaald doel. Voor sommige merken kan dat doel alleen al zijn het "opvullen" van het volume, zonder enige verdere waarde.
Elk bedrijf kan, en zal, een afweging maken tussen de kwaliteit die ze gaan leveren en wat ze ervoor gaan vragen.

Daarnaast is de effectieve afstand die je kunt rijden op een tank benzine ook heel erg afhankelijk van de temperatuur van de benzine die je tankt, als ze de tankjes wat opwarmen, is de energie-inhoud per geleverde liter minder.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
pi_62260454
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:46 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Onzin. Shell heeft hele andere additieven dan bijv. Tango.
Dit dus.

Die benzine is gewoon echt anders.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_62260521
quote:
Yeah Right.

Gedeeltelijk mee eens.
Wat ik wel eens heb horen zeggen is dat er gewoon een kleur wordt toegevoegd.
Dus gele kleurtje gaat naar Gulf, blauwe kleurtje naar Tango.
Wat hiervan waar is weet ik niet. Al zie ik die kerel niet als iemand die slap lult
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:54:31 #20
202014 JJH
Knetter. O+
pi_62260537
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:48 schreef de_boswachter het volgende:
Water mengt niet met benzine, de benzine drijft op het water.

Verder: De Shell, BP, Texaco, Esso etc benzine is voor zover ik weet wel degelijk beter van kwaliteit dan die van de Tinq, Tango etc. De grote namen hebben gewoon iets meer centjes om onderzoek te doen, en daardoor betere peut te maken.

De ene benzine is de ander niet
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:56:41 #21
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_62260594
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:54 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Gedeeltelijk mee eens.
Wat ik wel eens heb horen zeggen is dat er gewoon een kleur wordt toegevoegd.
Dus gele kleurtje gaat naar Gulf, blauwe kleurtje naar Tango.
Wat hiervan waar is weet ik niet. Al zie ik die kerel niet als iemand die slap lult
Ze hebben wel andere kleurtjes ja.

Kzie dat altijd in het buitenland, dan is de ene grijs, andere doorzichtig net als water en sommige groen of blauw.
pi_62260613
http://64.233.183.104/search?q=cache:n9S43hE6ajEJ:petrol-stations.be/n-Benzine---n-pot-nat-+benzine+shell+anders+witte+pomp&hl=nl&ct=clnk&cd=5&gl=nl&client=firefox-a

De basisbenzine komt vaak uit dezelfde tank, maar tijdens het overgieten naar de tankwagen, worden er naar gelang van het merk andere toevoegingen aan toegevoegd.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_62260668
Boswachter heeft gelijk!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 15:05:05 #24
8252 mvdejong
pi_62260804
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:54 schreef JJH het volgende:
Water mengt niet met benzine, de benzine drijft op het water.
Je kunt geen 50/50 water-benzine-mengsel maken, maar je kunt wel degelijk een kleine hoeveelheid water aan benzine toevoegen (enkele procenten), zonder dat die als water-druppeltjes gaat rondzweven. Hoewel benzine grotendeels uit a-polaire koolwaterstoffen bestaat, zit er een deel polaire in, en die zijn in staat water-moleculen te binden. Overigens hangt dat vermogen deels af van de temperatuur, dus als je benzine hebt die 's zomers verzadigd is, loop je het risico dat je 's winters druppel-vorming in je tank. Op zich is dat niet zo erg, je krijgt ook wel eens water binnen tijdens het tanken in de regen via de tank-opening, dus in de meeste benzine-tanks bevindt zich onderin een smurrie van water, olie en stof.
pi_62260812
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:59 schreef Emimich het volgende:
Boswachter heeft gelijk!
Altijd
U MAD?
pi_62260821
Eens met de TS.. met shell rij is gemiddeld 600km op een tank, en met een tango-tank haal ik net de 500.. en nee, niet overdreven gas gegeven om dit resultaat te behalen..

Was vroeger al merkbaar met mn brommer.. met Texaco benzine ging hij gewoon sneller (ok sneller leeg) dan met total benizne....
Rookworst zonder "R" is ookworst!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 15:05:50 #27
8252 mvdejong
pi_62260831

[ Bericht 100% gewijzigd door mvdejong op 09-10-2008 15:06:15 (QUOTE -> EDIT) ]
  donderdag 9 oktober 2008 @ 15:07:39 #28
202014 JJH
Knetter. O+
pi_62260879
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:05 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Je kunt geen 50/50 water-benzine-mengsel maken, maar je kunt wel degelijk een kleine hoeveelheid water aan benzine toevoegen (enkele procenten), zonder dat die als water-druppeltjes gaat rondzweven. Hoewel benzine grotendeels uit a-polaire koolwaterstoffen bestaat, zit er een deel polaire in, en die zijn in staat water-moleculen te binden. Overigens hangt dat vermogen deels af van de temperatuur, dus als je benzine hebt die 's zomers verzadigd is, loop je het risico dat je 's winters druppel-vorming in je tank. Op zich is dat niet zo erg, je krijgt ook wel eens water binnen tijdens het tanken in de regen via de tank-opening, dus in de meeste benzine-tanks bevindt zich onderin een smurrie van water, olie en stof.
Ik quotte "10%" water, voor zover ik weet lukt dat al niet meer. Enkele procenten idd wel.
pi_62260942
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:59 schreef Emimich het volgende:
Boswachter heeft gelijk!
Niet dus. Is in dit topic al 235 keer ontkracht.
pi_62261000
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:10 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Niet dus. Is in dit topic al 235 keer ontkracht.
Dude, alsof ik dit topic nog moet doorlezen om te weten dat mijn opmerking klopt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')