abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62247675
Ik weet dat vroeger in de CAO stond dat de minimale arbeidsduur 3 uur was; ik kan het in de laatste CAO echter niet meer terugvinden. Ik zie hier niets over staan (of ik kijk niet goed).
Weet iemand hier hoe dit zit, wat mijn rechten hierin zijn? Bij ons worden de tijden herzien en er lijkt een dienst te komen van 8-10 's morgens.

[ Bericht 0% gewijzigd door fietsmiep op 09-10-2008 09:27:12 ]
pi_62249061
Ik kan het niet vinden, maar wij hebben laatst ook die discussie gehad en toen kwam er naar voren dat diensten minimaal 3 uur moeten zijn. Waar dat precies staat weet ik niet. Gelukkig zijn de 2 uurs diensten bij ons opgeheven en op een andere manier ingevuld.

Hopelijk is er iemand die wel het goede antwoord weet.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  donderdag 9 oktober 2008 @ 00:41:36 #3
128663 h.henkie
Ik ontken alles
pi_62249971
Twee uur werken op een dag. Dat moet niet al te vaak voor komen als je 36 uur per week werkt (=100%). Rooster technisch kom je nl niet uit met diensten die < zijn dan 6 uur. Twee uurs diensten zijn typische uren van een part timer met een klein contract.
Om zekerheid te krijgen binnen de instelling kun je het beste even contact opnemen met de OR. Bij mijn weten is het 3 uur minimaal, tenzij de OR anders heeft beslist óf dat je contract het specifiek benoemd.
Op mijn lokatie komen de medewerkers 1 keer per maand terug voor een team vergadering. Ze worden ingepland voor twee uur. Dit is in overleg met de medewerkers gegaan. Er word verwacht dat ze komen, maar als ze niet kunnen dan word van ze verwacht dat ze het op tijd melden.
Ik zal later even het eea uitzoeken. (heb vakantie enzo)
"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de
buik, en 25 miljoen op uw bankstel" -- Midas Dekkers
pi_62254690
tvp.

Partimers willen ook gewoon hun uren maken met 2 a 3 dagen werken en willen niet voor 16 uur werken elke dag naar hun werk moeten. Die korte diensten is voor mijn vrouw een van de belangrijkste redenen geweest om maar helemaal te stoppen met de gehandicapte zorg.
pi_62274856
Ik vind ook 1 dienst van 3 uur per week nog kunnen, maar meer ook niet; ik werk iets van 25 uur per week.
pi_62281225
Wij hebben het er over gehad met het team, en een collega van mij vertelde dat het zo is dat je voor 3 uur per dag terug mag komen. Bij ons is de kortste dienst ook 3 uur.
*poef* nu is het weg
pi_62324780
Dat stond in het verleden ook in de CAO, maar ik kon het nu niet meer terug vinden.
Misschien nog iemand anders die er wat meer vanaf weet?
pi_62325066
Het stond wel in mijn contract toen ik nog een oproepcontract (0-urencontract) had, dat een oproep minstens drie uur moest zijn, maar nu kan ik het ook niet meer terugvinden.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:28:43 #9
129586 klara12
fly with the wind
pi_62326961
Philadelphia???
  zondag 12 oktober 2008 @ 15:08:43 #10
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62327730
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:45 schreef Biancavia het volgende:
Het stond wel in mijn contract toen ik nog een oproepcontract (0-urencontract) had, dat een oproep minstens drie uur moest zijn, maar nu kan ik het ook niet meer terugvinden.
Als de arbeidsomvang van minder dan 15 uur per week overeengekomen is en de tijdstippen niet zijn vastgelegd (zoals in jouw geval), heeft de werknemer voor elke periode van minder dan 3 uur waarin hij arbeid verricht recht op loon waarop hij recht zou hebben als hij 3 uur zou werken.

Wat dat betreft is het logisch dat je er minimaal 3 uur moest zijn.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_62328556
Angel_of_Dth, waar vind jij deze info? Staat dit nu nog in de CAO, kun je me een link geven?
  zondag 12 oktober 2008 @ 15:51:38 #12
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62328605
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:49 schreef Katinkat het volgende:
Angel_of_Dth, waar vind jij deze info? Staat dit nu nog in de CAO, kun je me een link geven?
Dit staat in het Burgerlijk Wetboek, art. 7:628a BW:
quote:
1. Indien een arbeidsomvang van minder dan 15 uur per week is overeengekomen en de tijdstippen waarop de arbeid moet worden verricht niet zijn vastgelegd, dan wel indien de omvang van de arbeid niet of niet eenduidig is vastgelegd, heeft de werknemer voor iedere periode van minder dan drie uur waarin hij arbeid heeft verricht, recht op het loon waarop hij aanspraak zou hebben indien hij drie uur arbeid zou hebben verricht.

2. Van dit artikel kan niet ten nadele van de werknemer worden afgeweken.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_62334150
Oké bedankt. Ik werk overigens zelf meer dan 15 uur; geen idee hoe het dan zit.
pi_62334273
ben je lid van de bond? Anders kan je hen bellen???
*poef* nu is het weg
pi_62366011
Niet meer, heb dit toen ik ging samenwonen veranderd in een rechtsbijstandverzekering.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 02:27:04 #16
128663 h.henkie
Ik ontken alles
pi_62367785
Ik heb nog even het eea nagezocht. Je werkt in vaste dienst op een vaste lokatie (dus geen flex oid) met meer dan 15 uur uur maand. Het klopt dat in de cao van de gehandicaptenzorg de minimale uren zijn verwijderd. Dit heeft te maken met het Jaar Uren Systematiek (jus). Dit is er voor in de plaats gekomen. Concreet betekent het dat je uren per jaar worden berekend (en niet meer per maand / kwartaal) en dat de werkgever je in de piek uren maximaal kan inzetten en in de dal uren minder tot niet. In mijn ogen is er bij jou hier sprake van. Het doel van het JUS is eigenlijk dat we in de zomerperiode goed door komen. Maar er zit ook een keerzijde in het verhaal. Het basisdienstenpatroon zal gebaseerd zijn op de zorgbehoefte van de client. Dit is weer gerelateerd aan de Zorgzwaarte pakketten (zzp). Hier komt een piek uit. En daar heb jij nou last van. Of dit terecht is of niet wil ik in het midden laten. Vanuit de cao mag het. Hier ligt dus het probleem. De instelling is aan de ene kant de zorgverlener maar aan de andere kant ook een werkgever. De werkgever maak regelmatig gebruik van het feit dat de werknemer de regeltjes niet kent en de bedrevenheid die we hebben met het vak. (tja zijn we nou eenmaal soft of niet)
Wat ik in de roosters hanteer is de CAO regels en de arbeidstijden wet. Deze kan ik niet voor je invullen omdat ik niet beschik over voldoende gegevens. Ik maak gebruik van de volgende gegevens in mijn roosters (link = pdf http://www.arbeidstijdenwet.nl)
Met andere woorden het antwoord op deze vraag is imo niet zo gemakkelijk. Nogmaals neem kontakt op met de OR.

[ Bericht 4% gewijzigd door h.henkie op 14-10-2008 02:34:27 (typo's) ]
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 02:39:12 #17
128663 h.henkie
Ik ontken alles
pi_62367819
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:45 schreef Biancavia het volgende:
Als jij in "vaste dienst" bent gekomen is ook jou contract veranderd. Een 0-uren contract is anders opgesteld dan een vast contract.
pi_62387835
Bedankt voor je uitgebreide uitleg h.henkie.
pi_62388578
Ik zou geen contact opnemen met de OR (die zijn er niet voor individuele vragen) maar met je personeelsadviseur van de afdeling P&O. Vanzelfsprekend pas nadat je er met je leidinggevende niet uitkomt.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:19:02 #20
128663 h.henkie
Ik ontken alles
pi_62389816
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:43 schreef KinkyGiraf het volgende:
Ik zou geen contact opnemen met de OR (die zijn er niet voor individuele vragen) maar met je personeelsadviseur van de afdeling P&O. Vanzelfsprekend pas nadat je er met je leidinggevende niet uitkomt.
Een p en o adviseur kan ook. Mijn ervaring met de or, van onze stg, is dat ze wel uitspraken hier over doen omdat het "hot" item is. Maar dit kan per or verschillen.
Verder ben ik van mening dat je hierin de leidinggevende best kan passeren. Zolang je het maar wel meldt.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:19:31 #21
128663 h.henkie
Ik ontken alles
pi_62389825
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:19 schreef Katinkat het volgende:
Bedankt voor je uitgebreide uitleg h.henkie.
Graag gedaan
pi_62403000
Ik denkd at de korte ochtenddienst uiteindelijk verandert wordt in een 3 uursdienst en degene die uit de slaapienst komt een uur korter werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')