Als de arbeidsomvang van minder dan 15 uur per week overeengekomen is en de tijdstippen niet zijn vastgelegd (zoals in jouw geval), heeft de werknemer voor elke periode van minder dan 3 uur waarin hij arbeid verricht recht op loon waarop hij recht zou hebben als hij 3 uur zou werken.quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:45 schreef Biancavia het volgende:
Het stond wel in mijn contract toen ik nog een oproepcontract (0-urencontract) had, dat een oproep minstens drie uur moest zijn, maar nu kan ik het ook niet meer terugvinden.
Dit staat in het Burgerlijk Wetboek, art. 7:628a BW:quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:49 schreef Katinkat het volgende:
Angel_of_Dth, waar vind jij deze info? Staat dit nu nog in de CAO, kun je me een link geven?
quote:1. Indien een arbeidsomvang van minder dan 15 uur per week is overeengekomen en de tijdstippen waarop de arbeid moet worden verricht niet zijn vastgelegd, dan wel indien de omvang van de arbeid niet of niet eenduidig is vastgelegd, heeft de werknemer voor iedere periode van minder dan drie uur waarin hij arbeid heeft verricht, recht op het loon waarop hij aanspraak zou hebben indien hij drie uur arbeid zou hebben verricht.
2. Van dit artikel kan niet ten nadele van de werknemer worden afgeweken.
Als jij in "vaste dienst" bent gekomen is ook jou contract veranderd. Een 0-uren contract is anders opgesteld dan een vast contract.quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:45 schreef Biancavia het volgende:
Het stond wel in mijn contract toen ik nog een oproepcontract (0-urencontract) had, dat een oproep minstens drie uur moest zijn, maar nu kan ik het ook niet meer terugvinden.
Een p en o adviseur kan ook. Mijn ervaring met de or, van onze stg, is dat ze wel uitspraken hier over doen omdat het "hot" item is. Maar dit kan per or verschillen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:43 schreef KinkyGiraf het volgende:
Ik zou geen contact opnemen met de OR (die zijn er niet voor individuele vragen) maar met je personeelsadviseur van de afdeling P&O. Vanzelfsprekend pas nadat je er met je leidinggevende niet uitkomt.
Graag gedaanquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:19 schreef Katinkat het volgende:
Bedankt voor je uitgebreide uitleg h.henkie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |