abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:36:48 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62237201
Ik was vanmiddag bezig met klussen in een nieuw huis. Er moesten wat muren uitgebroken worden. Dus ik was lekker bezig (met veiligheidsbril eerst), totdat ik pauze nam, mn bril afzette en daarna verder ging. Toen mepte ik een stuk steen eraf, en die vloog, inclusief het kleine gruis in mn linker oog.

Na 1.5u wazig zien, 3 uitspoelbeurten, en het idee dat er iets in mn oog zat verder, ben ik langs de huisarts gedaan. Deze heeft gekeken met een lampje, mn bovenste ooglid dubbelgeklapt, en met vloeistof gekeken.

Volgens hem zat er niks in, en was er ook geen beschadiging. En het moest binnen 2 dagen weg zijn. Nu voel ik toch echt steeds iets steken/branden. En dat verschuift telkens. Ene keer links boven, dan weer onder, ect.

Wat nu zou dat er gewoon bij horen? Of heeft de HA iets gemist?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_62237349
bel even naar de huisartsenpost, informatie inwinnen kan nooit geen kwaad
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:45:18 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62237394
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:43 schreef babipangang het volgende:
bel even naar de huisartsenpost, informatie inwinnen kan nooit geen kwaad
Die fuckers kun je hier pas om 20u bereiken Dus als er nu iemand half dood gaat, dan moet hij/zij rechtstreeks door naar het ziekenhuis
pi_62237549
Er was laatst ook al iemand met een t-shirt van steen.

Het is een complot!
pi_62237692
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:36 schreef Qwea het volgende:

Wat nu zou dat er gewoon bij horen? Of heeft de HA iets gemist?
Proberen niet te wrijven/eraf te blijven. Goeie kans dat het morgenochtend over is
Kan zijn dat je nog iets an gruis in je oog hebt; dat is geen drama, dat gaat er vanzelf uit. Wrijven maakt het alleen maar geirriteerder.
Er is trouwens ook een goede kans dat er inderdaad niets meer inzit en dat je oog gewoon een beetje kriebelig is van het gepoer en gepulk. Maar ook dat gaat enkel over als je eraf blijft.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:59:07 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62237727
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:57 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Proberen niet te wrijven/eraf te blijven. Goeie kans dat het morgenochtend over is
Kan zijn dat je nog iets an gruis in je oog hebt; dat is geen drama, dat gaat er vanzelf uit. Wrijven maakt het alleen maar geirriteerder.
Er is trouwens ook een goede kans dat er inderdaad niets meer inzit en dat je oog gewoon een beetje kriebelig is van het gepoer en gepulk. Maar ook dat gaat enkel over als je eraf blijft.
En het nog steeds wat wazig zien/ soms een vliesje wat langsdrijft hoort daar ook bij?

*afblijft
  Moderator woensdag 8 oktober 2008 @ 18:00:55 #7
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_62237769
Inderdaad gewoon even langs de huisartsenpost gaan
F.K.A. SuperwormJim
pi_62237823
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

En het nog steeds wat wazig zien/ soms een vliesje wat langsdrijft hoort daar ook bij?

*afblijft
Je ogen zijn hartstikke gevoelig en snel geirriteerd. Ik denk dat dat je klachten veroorzaakt.
Als je morgen een paar uur na het opstaan nog steeds last hebt, kun je eventueel even teruggaan naar de huisarts.
pi_62237844
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 18:00 schreef SuperwormJim het volgende:
Inderdaad gewoon even langs de huisartsenpost gaan
De huisartsenpost is bedoeld voor wat meer urgente gevallen
  Moderator woensdag 8 oktober 2008 @ 18:07:18 #10
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_62237952
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 18:03 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

De huisartsenpost is bedoeld voor wat meer urgente gevallen
Dat zeg ik, gewoon even langsgaan.
F.K.A. SuperwormJim
pi_62238036
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 18:07 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Dat zeg ik, gewoon even langsgaan.
Je moet bij de huisartsenpost sowieso vantevoren even bellen. Omdat TS vanmiddag al bij een dokter is geweest en er sindsdien niet veel is veranderd, hoeft ze echt niet op stel en sprong naar de huisartsenpost
pi_62238177
HAP is niet nodig.
er niet in wrijven, eventueel nog uitspoelen met water.
kanook best zijn dat het een 'na-gevoel' is, iis volgens mij vrij normaal als je wat in je oog hebt gehad.
als je écht het gevoel blijft houden dat er wat in zit, zou ik toch morgen weer naar de huisarts gaan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 8 oktober 2008 @ 19:20:51 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62239771
Oke, dan kijk ik het aan.

Als ik buk doet het ook meer pijn dan als ik niet buk
pi_62240236
Niet bukken
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  woensdag 8 oktober 2008 @ 19:40:19 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62240337
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:37 schreef nokwanda het volgende:
Niet bukken
ja, goeie.
  Boks-Chick donderdag 9 oktober 2008 @ 16:07:41 #16
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_62262446
ik heb ong. hetzelfde gehad (nouja, ietsje anders) maar dan ipv gruis 'n hamer die mijn oog schampte. Op zich ging het wel, had die dag verder niet echt last, alleen wat zeuren.
Totdat ik snachts wakker werd van gruwelijke schurende, brandende en stekende pijn in mijn oog.

Dus hup, BX niet wachten tot de ochtend en naar de huisarts, maar naar het westeinde ziekenhuis.

Bleek dus dat ik een beschadiging op mijn hoornvlies had opgelopen. En nee, dat kan een huisarts niet zomaar zien

Dus mijn advies, verwijs kaart naar het ziekenhuis vragen, of heel brutaal zijn en gewoon de 1e hulp in lopen en zeggen dat het net gebeurt is c.q. het nu in ene ondraaglijk veel pijn doet en je niet meer kan wachten tot je huisarts morgenochtend weer dienst heeft.

wat wel leuk was, dat omdat mijn oog ook blauw en dik was geworden, mensen in de wachtruimte dachten dat ik weggelopen was van een mishandelend vriendje ofzo Wel heel lief, die bezorgdheid overigens
lolwut
  donderdag 9 oktober 2008 @ 16:17:17 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62262687
Gisteren naar de HAP geweest om 23u, omdat ik er toch telkens meer last van kreeg. Beschadiging, maar niet op het hoornvlies gelukkig. Vanochtend en vanmiddag was het weg, maar nu ben ik moe, en zakken mn ogen half dicht en dan voel ik het echt goed.

Maar goed, ik moest maar afwachten. Ging vanzelf weg.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 22:05:36 #18
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62272094
Oeh. Nouja, als er bijv. een vuiltje of iets van zand in je oog heeft gezeten en het is er inmiddels uit, voelt het vaak nog wel alsof er iets in zit, omdat het er in heeft gezeten zeg maar. Maar goed dat je toch ff naar de HAP bent gegaan..
Succes!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 22:06:51 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62272132
thnx
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')