abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:54:23 #1
19242 yavanna
Results may vary.
pi_62231205
Ik heb een open trap met trap treden die er niet meer uit zien. Daarnaast heb ik o.a. 7 katten die veelvuldig gebruik maken van deze trap. Verven zie ik niet zo zitten, daar dat betekent dat de katten dagen opgesloten moeten worden om talloze verfkattenpootjes door het huis te voorkomen. Nu zit ik er aan te denken om de trap te beplakken met b.v. zelfklevend plak plastic spul. Zou zoiets gaan werken of zal dat na korte tijd ( of al van te voren ) een -> gaan opleveren?

Evt tips/ plan van aanpak, zijn ook welkom.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:29:12 #2
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_62232192
Wat zit er nu op de trap dan?

Verf? Vloerbedekking?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:59:42 #3
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62234706
Plakplastic is niet slijtvast en lijkt me ook erg gevaarlijk omdat het glad is. Als je de trap snel wilt opknappen zou ik voor van die kant en klare traanplaatjes gaan die speciaal voor op traptreden zijn of voor van zulke dingen van tapijt. Of zijn de plekken waar je niet loopt ook lelijk geworden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:57:57 #4
19242 yavanna
Results may vary.
pi_62236223
Volgens mij is de trap alleen ooit gelakt, er zit in elk geval geen kleur verf op. Op de treden zit wel slijtage en allerlei andere vlekken o.a. van verf. De trap treden zijn verder, zeg maar, open.

Ik heb ook aan van die' anti slip plak dingen' gedacht ( zijn dat traanplaatjes? ), maar dan zie je nog het grootste deel van de, lelijke, treden. Ik wil dus eigenlijk de gehele trede bedekken met iets wat geen verf is.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:47:20 #5
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62237448
Ik bedoelde dit met traanplaat:

En zoiets met van dat soort dingen van tapijt:

Maar dat is geen oplossing dus?

Wat is je budget eigenlijk? Je kunt het namelijk ook laten doen, dan maken ze er een nieuw laag je op, dat is dan binnnen een dag gedaan en kunnen je katten er gelijk weer over heen. Of je laat er tapijt op leggen. Maar laten doen is natuurlijk wel wat prijziger dan de bovenstaande oplossingen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_62238478
7 katten!!???!!??

Misschien kan je osb of triplex op maat zagen, dit verven en laten drogen en dan erop plakken?
Of je belt: http://www.upstairs.nl/nl/
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62251845
Als je een beetje handig bent met zaag en laminaat, zou ik de treden beplakken met laminaat, dit is geschikt om op te lopen en slijt niet.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:27:59 #8
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_62255685
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 07:58 schreef Gurb het volgende:
Als je een beetje handig bent met zaag en laminaat, zou ik de treden beplakken met laminaat, dit is geschikt om op te lopen en slijt niet.
Geen slecht idee, maar je hebt dan wel per trede 4 afwerkprofielen voor de hoeken nodig.
Het laminaat zelf is niet zo duur, maar die profielen maken het naar mijn idee redelijk kostbaar. (Tenminste, ik vind die dingen best duur en zo heb je er veeeel van nodig)

De goedkoopste oplossing lijkt mij simpelweg vloerbedekking. Je katten hebben er vreselijk veel grip op en een beetje vloerbedekking slijt van alleen lopen van katten niet zo vreselijk hard.
Persoonlijk vind ik vloerbedekking niet mooi en het is de vraag of je zoiets zelf zou kunnen, al is een open trap een stuk eenvoudiger dan een dichte trap met het leggen van vloerbedekking.

Ah!..idee!
Ik weet niet meer wie ik dat ook alweer hoorde zeggen (en denk er goed overna of je het ooit nog zou willen wijzigen) maar je kunt de treden helemaal insmeren met lijm en met geel / rood / andere kleur zand instrooien.
Wat ik begreep is dat het na 15 jaar gebruik nog steeds goed was. Het lijkt me niet glad en volgens mij is dat keihard, mits de goede lijm gebruikt Alleen....als je het er ooit nog weer af wil hebben....oh oh oh
pi_62256799
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:27 schreef richie29 het volgende:
Geen slecht idee, maar je hebt dan wel per trede 4 afwerkprofielen voor de hoeken nodig.
Het laminaat zelf is niet zo duur, maar die profielen maken het naar mijn idee redelijk kostbaar. (Tenminste, ik vind die dingen best duur en zo heb je er veeeel van nodig)
Dat is wel een beetje waar idd, maar om eventueel de kosten te besparen zou je alleen de hoek waar je op stapt (voorkant trede) kunnen afwerken met een aluminium profiel, en de andere hoeken met een kunststof profiel
  donderdag 9 oktober 2008 @ 15:40:23 #10
19242 yavanna
Results may vary.
pi_62261728
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:47 schreef maok het volgende:
Ik bedoelde dit met traanplaat:
[ afbeelding ]

En zoiets met van dat soort dingen van tapijt:
[ afbeelding ]

Maar dat is geen oplossing dus?

Wat is je budget eigenlijk? Je kunt het namelijk ook laten doen, dan maken ze er een nieuw laag je op, dat is dan binnnen een dag gedaan en kunnen je katten er gelijk weer over heen. Of je laat er tapijt op leggen. Maar laten doen is natuurlijk wel wat prijziger dan de bovenstaande oplossingen.
Met die halve dingen zie je nog steeds het grootste gedeelte, welke niet mooi is. Mijn budget is klein, ik wil het het liefste zelf doen en tapijt is geen optie met katten ( vind ik ). Thnx voor het meedenken!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 15:42:22 #11
19242 yavanna
Results may vary.
pi_62261789
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 18:28 schreef DroogDok het volgende:
7 katten!!???!!??

Misschien kan je osb of triplex op maat zagen, dit verven en laten drogen en dan erop plakken?
Of je belt: http://www.upstairs.nl/nl/
Ja.

Ik heb geen idee wat osb is. Eigenlijk ben ik ook niet zo bekend met triplex, is dat van dat dunne buigzame hout? Wellicht zou zoiets idd een goede optie zijn.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 15:47:51 #12
19242 yavanna
Results may vary.
pi_62261938
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:27 schreef richie29 het volgende:

[..]

De goedkoopste oplossing lijkt mij simpelweg vloerbedekking. Je katten hebben er vreselijk veel grip op en een beetje vloerbedekking slijt van alleen lopen van katten niet zo vreselijk hard.
Persoonlijk vind ik vloerbedekking niet mooi en het is de vraag of je zoiets zelf zou kunnen, al is een open trap een stuk eenvoudiger dan een dichte trap met het leggen van vloerbedekking.

Ah!..idee!
Ik weet niet meer wie ik dat ook alweer hoorde zeggen (en denk er goed overna of je het ooit nog zou willen wijzigen) maar je kunt de treden helemaal insmeren met lijm en met geel / rood / andere kleur zand instrooien.
Wat ik begreep is dat het na 15 jaar gebruik nog steeds goed was. Het lijkt me niet glad en volgens mij is dat keihard, mits de goede lijm gebruikt Alleen....als je het er ooit nog weer af wil hebben....oh oh oh
Als totale niet secure handige klusser lijkt laminaat mij geen goed idee voor mij. Tapijt ook niet ivm schoonmaken e.d. en dat lijm gebeuren, uhm, dat is het ook niet helemaal.

Ik denk dat de eerder genoemde optie om dunne plaatjes op maat te laten zagen, zelf verven en dan er op timmeren of zo, de meeste kans van slagen heeft, bij mij.
pi_62275552
Plamuur je dan wel de voorkant?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')