bronquote:Gmail gaat dronken gebruikers tegen zichzelf beschermen
Uitgegeven: 7 oktober 2008 22:18
Laatst gewijzigd: 7 oktober 2008 22:18
SAN FRANSISCO - Google gaat dronken en emotionele gebruikers van Gmail tegen zichzelf beschermen.
In de late avonduren en de weekeinden moeten gebruikers van de nieuwe zogeheten goggles-software voortaan vijf simpele wiskundige vragen binnen een minuut beantwoorden, voordat de mail verzonden wordt.
Programma
Google maakte dit dinsdag bekend. Het programma is ervoor bedoeld om te voorkomen dat mensen mailtjes sturen waar ze later spijt van krijgen. "Soms stuur ik berichten die ik niet zou moeten sturen", aldus Gmail-ingenieur Jon Perlow. "Zoals die keer dat ik mijn ex-vriendin 's avonds mailde dat ik haar terug wilde."
Gebruikers
Gebruikers van Gmail kunnen zelf instellen of en wanneer goggles (Engels voor bril) actief is. "Het programma verifieert of je echt het bericht wilt verzenden", aldus Perlow.
"En hoe kun je beter bepalen of je in de juiste gemoedstoestand bent dan door een aantal sommen op te lossen."
Ik heb 'hoer' 'kanker' 'kutwijf' en 'sterf' al uit mijn woordenboek gehaaldquote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:12 schreef PP. het volgende:
Zoiets moet ook op de sms-functie van m'n telefoon komen.
Ja sorry maar dit is weer betutteling van de eerste plank. Ik weet dat het waarschijnlijk een vrijwillige optie gaat worden, maar sommigen mensen kunnen nog geeneens hun reet afvegen als het op eigen verantwoordelijkheid aankomt lijkt het.quote:
Of drie Sonja Bakker goedgekeurde rebussen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:19 schreef DrDentz het volgende:
Straks moet je nog 5 wiskundesommen maken voordat de koelkast open gaat
Een troost, vermoedelijk kan 98% zelfs niet in nuchtere toestand wiskundige sommetjes oplossen binnen de minuut.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:18 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja sorry maar dit is weer betutteling van de eerste plank. Ik weet dat het waarschijnlijk een vrijwillige optie gaat worden, maar sommigen mensen kunnen nog geeneens hun reet afvegen als het op eigen verantwoordelijkheid aankomt lijkt het.
Dat zou me dan weer te ver gaanquote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:19 schreef DrDentz het volgende:
Eerst een kilometertje hardlopen!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:19 schreef DrDentz het volgende:
Minder drinken een optie dan?quote:[b]Op woensdag 8 oktober 2008 08:22
Nu kun jij je misschien altijd goed inhouden, maar ik in elk geval niet. Dus voor mij is dit handig
Alleen voor gebruikers die wensen van deze service gebruik te maken.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:53 schreef kortsluiting87 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp begint Google met het beïnvloeden van persoonlijke communicatie op massale schaal.
Mompelt iets over glad ijs...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |