In Nederland dus niet. Ik vond het ook al zo raar, want een veld van 91 bij 90 is toch van de zotte.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:24 schreef spijkerbroek het volgende:
Afmetingen
Het speelveld moet rechthoekig zijn. De lengte
van de zijlijn moet groter zijn dan de lengte van
de doellijn.
Lengte : minimaal 90 meter
maximaal 120 meter
Breedte : minimaal 45 meter
maximaal 90 meter
(Noot: Bij besluit van het bestuur van de KNVB
moeten de volgende afmetingen worden
gehanteerd:
minimaal 100 x 64 meter en
maximaal 105 x 69 meter)
Internationale wedstrijden
Lengte : minimaal 100 meter
maximaal 110 meter
Breedte : minimaal 64 meter
maximaal 75 meter
Uit de reglementen van de KNVB.
PS: wat heeft het geweten hiermee te maken?
Volgens mij gaat het om de verhoudingen...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:45 schreef DeTolk het volgende:
Dus in principe zou je een vierkant veld kunnen hebben.
Weird
Verschillende competities stellen toch nog aanvullende eisen hoor. Een vierkant veld zul je in principe niet tegenkomen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:27 schreef tong80 het volgende:
Wist het ook niet dat het 90 meter mag zijn. Vreemd.
Een bijna vierkant veld dan, want het veld moet langer zijn dan het breed is.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:45 schreef DeTolk het volgende:
Dus in principe zou je een vierkant veld kunnen hebben.
Weird
http://www.fifa.com/mm/do(...)atutes_072008_en.pdfquote:Dimensions
The length of the touch line must be greater than the length of the
goal line.
Length (touch line): minimum 90 m (100 yds)
maximum 120 m (130 yds)
Width (goal line): minimum 45 m (50 yds)
maximum 90 m (100 yds)
All lines must be of the same width, which must be not more than
12 cm (5 ins).
International Matches
Length: minimum 100 m (110 yds)
maximum 110 m (120 yds)
Width: minimum 64 m (70 yds)
maximum 75 m (80 yds)
Veld in het nieuwe stadion is iets groter. In de Premier League vorig seizoen had Man City het grootste veld en West Ham het kleinste. Van de top 4 heeft Man Utd het grootste en Liverpool (was Arsenal op Highbury) het kleinste veld. Ook daar hebben ze er aparte regels voor, al weet ik niet of die overeenkomen met de FIFA regels.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:21 schreef Damzkieee het volgende:
90m wist ik ook niet, dacht dat het 60 meter was.
Weet wel dat het veld van o.a. Barcelona een van de grotere is. Van Arsenal was altijd een van de kleinste, weet niet of dat in het nieuwe stadion nog zo is.
Ja, dat zou maar zo kunnen, vies buffelen daar altijd op dat veld. Dat veld met die sintelbaan is volgens mij ook enormquote:Op donderdag 9 oktober 2008 01:13 schreef -Vaduz- het volgende:
Interessante kwestie, ik weet wel dat ze bij m'n amateurclub Excelsior'31 aan de ruime kant zitten met de afmetingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |