quote:Op zondag 30 mei 2010 13:41 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
misschien handig om even te vermelden welke alternatieven op de DM800 (en waar verkrijgbaar) je aanraadt, wat de beperkingen zijn en wat de meerwaarde is enz
Zoveel ervaring heb ik er nog niet mee, heb zelf pas net een 800HD dus alternatieven kan ik niet echt iets over zeggenquote:Op zondag 30 mei 2010 13:41 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
misschien handig om even te vermelden welke alternatieven op de DM800 (en waar verkrijgbaar) je aanraadt, wat de beperkingen zijn en wat de meerwaarde is enz
hoe bevalt tie ?quote:Op maandag 31 mei 2010 09:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zoveel ervaring heb ik er nog niet mee, heb zelf pas net een 800HD dus alternatieven kan ik niet echt iets over zeggen
Ja goed, heb nu alleen een probleem met het re-stream project (http://theyosh.nl/finaly-its-there-dreambox-restream-142), op mijn lokale pc werkt het prima maar op mijn Win2k8 webservertje stopt VLC na 27 seconden met transcodenquote:
Volgens mij ook niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
volgens mij is er geen enkele Dreambox met HDMI 1.4 Specificatie wat je nodig zou izjn voor 3D TV support
Dit is heel belangrijk dus. Als je bijvoorbeeld Ziggo hebt moet je een andere tuner kopen om in die Dreambox te doen. Standaard zit daar namelijk een Satelliet tuner in. En aangezien Ziggo kabel is heb je daar geen klap aan.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 00:53 schreef 64Bitch het volgende:
A. Wat is het grote verschil met een Dreambox met satteliet en met kabel?
Dat klopt idd maar daarom worden de 3d uitzendingen "side by side" gebroadcast.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
volgens mij is er geen enkele Dreambox met HDMI 1.4 Specificatie wat je nodig zou izjn voor 3D TV support
Ik denk dat ik niet ontkom aan een satteliet omdat ik ook die 3d broadcast wil binnen halen. Dat luklt dus niet met de kabel. Maar hoe kom ik dan aan dat cardsharing verhaal?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:56 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Dit is heel belangrijk dus. Als je bijvoorbeeld Ziggo hebt moet je een andere tuner kopen om in die Dreambox te doen. Standaard zit daar namelijk een Satelliet tuner in. En aangezien Ziggo kabel is heb je daar geen klap aan.
Je hebt drie soorten tuners:
DVB-S (of DVB-S2, nieuwere versie) voor satelliet, dus als je een schotel hebt
DVB-C voor kabel, Ziggo, UPC etc
DVB-T voor terrestrial (antenne), bijvoorbeeld bij Digitenne.
hangt er vanaf welke orbital posities je wilt vangenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:32 schreef 64Bitch het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet ontkom aan een satteliet omdat ik ook die 3d broadcast wil binnen halen. Dat luklt dus niet met de kabel. Maar hoe kom ik dan aan dat cardsharing verhaal?![]()
Trouwens hoe groot moet zo'n satteliet minimaal zijn? Ik wil een een zo'n klein mogelijk schoteltje omdat ik hem dan aan de balkon moet gaan hangen.
Ja maar hoe werkt dat dan met die Canaal digtial en Ziggo CI + kaarten die je er zo in kan steken aan de zijkant van die tv? Moet toch "iets" dat signaal opvangen?quote:je kan een schotel sowieso niet overslaan. Hoe wil je anders dat signaal ontvangen?
lol, leef je uit:quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:01 schreef Scorpie het volgende:
Noob question; het is toch niet mogelijk om naast Ziggo zenders ook andere zenders via de Dreambox te ontvangen?
Ja, maar dat is dus via de sat, daar kan het wel mee. Via de kabel kan het nietquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:05 schreef 64Bitch het volgende:
[..]
lol, leef je uit:
http://nl.kingofsat.net/hdtv.php
maar daar heb je natuurlijk wel die befaamde cardsharing via een CCcam server voor nodig.
Die CI+ kaarten gaan ook via een satelietontvangst en niet via de kabel. Die Samsung die ik wil gaan kopen heeft een ingebouwde DVB-s tuner......waarom koop je een Dreambox? Toch mainly voor die DVB-s/c tuner? Of ben ik nu gek?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus via de sat, daar kan het wel mee. Via de kabel kan het niet
Jawel, maar CCcam doet niks anders dan sleutels van gecodeerde kanalen decrypten, via de kaart of internet. Kortom, je hebt een DVB-C tuner voor de ziggo kanalen en Cccam voor de sleutels. Je kan nooit meer kanalen ontvangen dan dat je cable provider doorgeeft.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:10 schreef 64Bitch het volgende:
[..]
Die CI+ kaarten gaan ook via een satelietontvangst en niet via de kabel. Die Samsung die ik wil gaan kopen heeft een ingebouwde DVB-s tuner......waarom koop je een Dreambox? Toch mainly voor die DVB-s/c tuner? Of ben ik nu gek?
Btw die aansluiting op een illegale CCCcam server gaat volgens mij gewoon via je inet verbinding.
Jij hebt dus een kabelversie dreambox neem ik aan?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jawel, maar CCcam doet niks anders dan sleutels van gecodeerde kanalen decrypten, via de kaart of internet. Kortom, je hebt een DVB-C tuner voor de ziggo kanalen en Cccam voor de sleutels. Je kan nooit meer kanalen ontvangen dan dat je cable provider doorgeeft.
Yepquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:30 schreef 64Bitch het volgende:
[..]
Jij hebt dus een kabelversie dreambox neem ik aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |