quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:53 schreef ColdFeet het volgende:Ik moet er toch wel om lachen dat bij nieuwsberichten over Nederland op de site van De Standaard meestal vrij normaal wordt gereageerd, maar dat er altijd wel een paar 'die Hollanders met hun dikke nekken'-reacties tussenzitten, ongeacht het onderwerp

Dat heeft natuurlijk ook zo zijn redenen.
Zo stond ik ooit aan het loket van het station Antwerpen-Centraal, achter twee Nederlandse dames op leeftijd. Die vroegen aan het loket of ze daar ook kaartjes voor de metro konden kopen.
Nu moet je weten dat Antwerpen wel een "Pre-Metro" heeft, maar dat zijn eigenlijk gewoon trams die ondergronds rijden. Dus die dame achter het loket legt dat vriendelijk uit, waarna die twee Nederlandse dames het op een schaterlachen zetten dat het niet normaal is: HIHIHIHIHI door de hele zaal, alsof ze net de grap van hun leven hadden gehoord.
Reactie van veel mensen uiteraard:
Overigens ken ik ook wel veel Nederlanders die erg positief zijn over Antwerpen en Vlaanderen in het algemeen hoor. Ik kende bv. een koppel uit Nijmegen dat in Antwerpen wilde komen wonen en gewoon hun ogen niet konden geloven: zoveel appartementen te huur, dat hadden ze nog nooit gezien. Twee dagen bezichtigen, beslissing maken, een paar dagen later contract ondertekenen en klaar. In Nederland stonden ze al jaren op een wachtlijst.