abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62219029
Jacht op scooterrijder na in coma rijden peuter
quote:
Het leven van Sam Davids (2) uit Utrecht is letterlijk in de vernieling gereden door een onbekende scooterrijder.

De peuter vloog vijf meter door de lucht en belandde met zijn hoofd op de grond, toen de scooter hem schepte. Een schedelbasisfractuur, hersenbloeding, coma, verlamd, revalidatie. En de dader? Spoorloos. "Als je een kerel bent, dan meld je je", zo roept de politie hem op, aldus telegraaf.nl.

Het is een dramatische foto, die door elke ouderziel snijdt: de peuter, kaalgeschoren, in een ziekenhuisbed. Met een slang door zijn mond, een door zijn neus en behangen met bewakingselektroden. Een rechercheteam van de politie Utrecht probeert de scooterrijder te traceren die dit leed op zijn geweten heeft.

Het noodlot sloeg toe op dinsdagmiddag 15 juli op de Groenedijk in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn. Om half twee ging de tante van Sam wandelen met Sam en haar eigen kind, die in een kinderwagen zat. Opeens knetterde een scooter de straat in, met zo veel snelheid en herrie, dat iedereen schrok. Sam rende de weg op en werd als een stuiterbal weggeslingerd. De scooterrijder wankelde, maar reed door.

Het zwaargewonde kind werd opgenomen in het ziekenhuis met een schedelbasisfractuur. "Het leek eerst goed te gaan, maar na een maand kreeg Sam, ten gevolge van die aanrijding, een hersenbloeding", vertelt de Utrechtse politiewoordvoerder Bernhard Jens. "Door zuurstoftekort heeft hij in coma gelegen. Sam is overgebracht naar het revalidatiecentrum. Er is bijna geen contact met hem te maken. Zijn linkerhelft is verlamd en of en hoe hij zal herstellen is onbekend", aldus de politiewoordvoerder.

Volgens het rechercheteam is de scooterbestuurder een jongen van zo'n 17 jaar oud, met zwart krulletjeshaar tot op de schouders en grijsgroene of lichtbruine ogen. Het kentekenplaatje begint met 19F, weten getuigen, die zagen dat de jongen rondreed met veel lawaai, asociaal zigzaggend tussen het winkelend publiek. De politie richt zich rechtstreeks tot de dader: "Het beste zou natuurlijk zijn als jij zelf contact met ons opneemt. Wij gaan uit van een ongeluk, maar de gevolgen zijn groot. Juist daarom ben je een kerel als jij je alsnog meldt. Hoe langer je hiermee wacht, hoe moeilijker het wordt."

Vader Ticho Davids schetst een onzekere toekomst: "Sam heeft geen controle over zijn linkerbeen en -arm. Hoe hij verstandelijk eruit komt, weten we pas over járen. Hij is vol op zijn hoofdje gereden. Daaroverheen heeft hij een hersenbloeding gehad. Dan verzuipen je hersens. Hij praat niet meer, trekt zijn hoofd opzij, knijpt zijn ogen stijf dicht en zijn linkerhand trekt hij krom. Hij eet niet meer, want hij heeft geen slikreflex. Ons leven is een chaos. Sam ligt in revalidatiecentrum De Hoogstraat in Utrecht, maar we hebben thuis ook nog een drie maanden oude dochter."

De vader wil de dader zielsgraag pakken. "Ik wil hem ontmoeten in een donker steegje. Maar anderzijds wil ik dat hij juridisch volledig aansprakelijk wordt gesteld, vanaf de allereerste ziekenhuisrekening. Ik wil dat de dader voor de rest van zijn leven financieel bloedt voor wat hij mijn jongen heeft aangedaan. En ik wil dat andere 'stoere' scooterjongens eens gaan nadenken, dat als ze zo graag een vent willen zijn, dat ze dan ook hun verantwoordelijkheden nemen. Anders zijn het losers, kansloze losers."
http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=11867

Dit is ecgt verschikkelijk.. een baby die al zijn hele leven in een puinhoop ziet verdwijnen

De dader kan zich melden als hij het niet express deed kan hij zich toch melden.
dit is echt vreselijk
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_62219079
Dader volgens beschrijving

En idd Meki, dit is gewoon echt te smerig

Trouwens naar dit nummerbord zijn ze op zoek....een soort gelijk dan, met zelfde kenteken aan begin

pi_62219108
zoeken in de paspoorten, foto's van de gemeenten, kan toch geen probleem om deze lafaard aan te pakken
pi_62219121
Triest.
pi_62219127
TT klopt niet

OT: held
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_62219154
Kind rende zelf de straat op..
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:50:48 #7
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_62219175
Zeker, maar toch is die gast gewoon doorgereden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_62219213
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:49 schreef MouzurX het volgende:

Klopt, daarom is van belang dat de ouders hun baby's goed in de gaten moeten houden.
pi_62219217
quote:
tn gevolge van..? juist.
en buiten dat, geen vrijbrief om maar een beetje over een kind heen te rijden.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_62219232
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:48 schreef MissyMirjaM het volgende:
TT klopt niet

OT: held
voor een Meki topic valt de TT erg mee. en de OP ook

wat betreft die eikel die het leven van een kind heeft verneukt

sterkte voor de ouders lijkt me echt verschrikkelijk om je kind zo te moeten zien
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_62219279
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:52 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

voor een Meki topic valt de TT erg mee. en de OP ook

wat betreft die eikel die het leven van een kind heeft verneukt

sterkte voor de ouders lijkt me echt verschrikkelijk om je kind zo te moeten zien
Als ie de toegestane snelheid reed en hij hield zich aan alles kan hij er weinig aan doen.

(als natuurlijk)

Maar dat hij is doorgereden is heel triest.
Toch kan je er als mens wat bij voorstellen.
(keur het niet goed)

En arme baby en ouders natuurlijk.
pi_62219342
quote:
het is een KIND die hebben niet het besef van dergelijke gevaren, daarbij rende het kind (volgens de bronnen) de straat op nadat de scooter met veel lawaai rond scheurde, kan dus paniek geweest zijn anyway er is er maar 1 fout en dat was die mongool op die scooter
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  Donald Duck held dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:56:35 #13
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62219353
een kind van 2 is geen baby
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_62219366
Ging het in eerste instantie niet gewoon om een ongeluk? Moeder die kind niet bij zich houdt, waardoor het ineens op de weg loopt. Scooter kan het kindje niet meer ontwijken en het noodlot slaat toe.

Kan me enigszins wel voorstellen dat je dan in paniek doorrijdt. Al zou ik me dan wel melden als het allemaal even bezonken is.

Aan de andere kant. Nu is er echt een manhunt op hem geopend. Hij wordt neergezet als tuig dat door wild gedrag een kind het ziekenhuis in rijdt. Doorrijden na een ongeluk is strafbaar, de kans is groot dat de scooter ook opgevoerd zou zijn. Die jongen willen ze vast graag hard aanpakken als ze hem te pakken krijgen.

Uiteindelijk is het gewoon een stom ongeluk veroorzaakt door onoplettendheid van de moeder. Laten we nou maar hopen dat het allemaal goed komt met dat kind in plaats van een klopjacht te houden naar die jongen.

Ik moest toch even wat tegengas geven.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_62219478
Volgens mij gaat het hier wederom om zo'n "lichtgetinte".
en zijn vriendje de Kietelaar
  woensdag 8 oktober 2008 @ 00:03:41 #16
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_62219543
Jaja dat had iedereen wel gezien, misschien voor de verandering eens géén allochtonenbash topic van maken?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_62219556
Jammer dat niet eerder met tekening een oproep is gedaan om de dader te vinden. Het ongeval is al in juli gebeurd zie ik.
pi_62219574
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:00 schreef PurnodePurno het volgende:
Volgens mij gaat het hier wederom om zo'n "lichtgetinte".
Volgens mij gaat het om een meisje of nee mischien om een mens, oow mischien toch over een europeaan ?
wat wil je bereiken ?
pi_62219641
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het om een meisje of nee mischien om een mens, oow mischien toch over een europeaan ?
wat wil je bereiken ?
Je wilt de dader toch zo graag vinden? Lijkt me dan wel belangrijk om vast te stellen dat het om "iemand met lichtgetinte huidskleur" gaat.

Op zich had ik dat wel kunnen raden, natuurlijk. Maar sommigen staan wat naïever in het leven dan ik en hebben daar een beetje hulp bij nodig.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 00:17:43 #20
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_62219856
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:56 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

het is een KIND die hebben niet het besef van dergelijke gevaren, daarbij rende het kind (volgens de bronnen) de straat op nadat de scooter met veel lawaai rond scheurde, kan dus paniek geweest zijn anyway er is er maar 1 fout en dat was die mongool op die scooter
Dan is het de schuld van de ouders die op hun kind moesten letten. Je laat geen 2jarige midden op straat. Schuld van het kind en de ouders dus. Laf dat de scooterjosti overigens niet is gestopt.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_62219912
Afmaken en doorspoelen, dit soort geteisem.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_62219937
Al die reacties bij de Telegraaf ook Zelfs dat mensen em door zn kop schieten als ze em zien, terwijl dat kind toch echt ver van de begeleiding (aan de andere kant van de straat) liep en zelf de weg oprende. Kan je die jongen m.i. niet echt aanrekenen, maar dat ie doorrijdt is natuurlijk absoluut achterlijk.
pi_62220054
Wat een gelul allemaal over "schuld van de ouders". Die scooter reed gewoon te hard, in een woonwijk nog wel. Gewoon een typisch voorbeeld van scootertuig. Wat mij betreft kan die de kogel krijgen.
pi_62220110
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:28 schreef PurnodePurno het volgende:
Wat een gelul allemaal over "schuld van de ouders". Die scooter reed gewoon te hard, in een woonwijk nog wel. Gewoon een typisch voorbeeld van scootertuig. Wat mij betreft kan die de kogel krijgen.
Wat lul je nou man.

Alsof je de ouders of het kind hiermee helpt.

Beetje je dingen misbruiken om je gal te spuwen.
pi_62220124
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:22 schreef Repeat het volgende:
Al die reacties bij de Telegraaf ook Zelfs dat mensen em door zn kop schieten als ze em zien, terwijl dat kind toch echt ver van de begeleiding (aan de andere kant van de straat) liep en zelf de weg oprende. Kan je die jongen m.i. niet echt aanrekenen, maar dat ie doorrijdt is natuurlijk absoluut achterlijk.
Is de website van zwakker Nederland ook weer actief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')