abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62180538
Vers van de pers:
quote:
Buschauffeur Gouda lastiggevallen

Gouda - Een vrouwelijke buschauffeur in Gouda is lastiggevallen door drie jongeren.
De vrouw had haar bus geparkeerd en afgesloten omdat ze een pauze nam. Toen ze terug liep, zaten er twee jongens en een meisje in de bus. Ze wilden het voertuig niet verlaten en maakten de buschauffeur uit voor racist, meldt RTV West.

De politie hield de jongeren uit Waddinxveen en Hazerswoude-dorp later aan. Vorige week werd op hetzelfde Stationsplein ook al een buschauffeur bedreigd door jongeren.
http://www.telegraaf.nl/b(...)astiggevallen__.html

Dit weekend zei de Korpschef van Gouda eo dat de incidenten in Gouda zijn opgeklopt door politici:
quote:

Korpschef: problemen Gouda opgeklopt

De problemen met Marokkaanse jongeren in Gouda zijn door een deel van de media en de Tweede Kamer opgeklopt. Dat zegt korpschef Jan Stikvoort van de regio Hollands-Midden in de Volkskrant.

Volgens Stikvoort hebben politici de mond vol van integratie van buitenlanders, maar scheuren ze zelf de samenleving uiteen. Hij is "verbijsterd" hoe Kamerleden ("van links tot rechts") een betrekkelijk klein incident hebben opgeklopt.

Burgemeester
Eerder verzette ook burgemeester Cornelis van Gouda zich al tegen het beeld dat media en landelijke politici opriepen van de problemen in de wijk Oosterwei.

Gouda kwam vorige maand landelijk in de belangstelling toen vervoersmaatschappij Connexxion besloot geen stadsbussen meer door Oosterwei te laten rijden. Chauffeurs hadden genoeg van de agressie van Marokkaanse jeugd.
http://www.nos.nl/nosjour(...)/3/031008_gouda.html

Daarop reageerde de politiek:
quote:
Politici niet onder indruk van kritiek korpschef Gouda

De Tweede Kamer trekt zich weinig aan van de kritiek van politiechef Jan Strikvoort dat het parlement de problemen in Gouda heeft opgeklopt. CDA, PvdA en SP voelen zich niet aangesproken.
„Ik begrijp zijn kritiek over de toonhoogte van het debat. Ook ik was niet gelukkig met de opmerkingen over de inzet van het leger en vliegende brigades, maar dat betekent niet dat er niets aan de hand is,” zegt CDA- Kamerlid Cörüz. „Bovendien zeggen wij hetzelfde als de korpschef. Het gaat om een kleine groep van ongeveer 20 jongeren die de boel verpesten.”

Ook PvdA en SP zeggen dat hun standpunt niet ver afwijkt van Strikvoort. „Natuurlijk is het voor hem niet leuk dat Gouda als voorbeeld werd gesteld, de problemen spelen ook niet alleen in Gouda,” zegt PvdA’er Kuiken. SP-leider Kant: „Wij zeggen ook niet dat de politie het verkeerd heeft gedaan in Gouda.”

VVD en PVV hebben geen goed woord over voor de korpschef. VVD-Kamerlid Griffith is ‘verbijsterd’. „De korpschef is er niet om de Tweede Kamer te bekritiseren, maar om de relschoppers aan te pakken.” Zij wil van minister Ter Horst weten of die nog vertrouwen heeft dat Stikvoort de problemen in Gouda voldoende onderkent. PVV-leider Wilders vindt dat de korpschef nu al moet opstappen.
http://www.ad.nl/binnenla(...)korpschef_Gouda.html

Mijn mening:

1. Ja, de problemen worden opgeklopt. Het is in Gouda echt niet erger dan in een andere grote stad.
Maar....
2. De burgemeester is niet in staat om een betrekkelijk klein probleem in een betrekkelijk kleine stad (70.000 inwoners, Alphen a/d Rijn is groter) op te lossen. Als je weet wie het zijn, doe er dan wat aan.
3. De timing van Strikvoort is belabberd en werkt contraproductief. De discussie was juist bedaard en nu vallen de politici weer over elkaar heen en dreigen met spoeddebatten. Dit is zeker niet goed voor het imago van Gouda. Bovendien moet hij nog wat leren van crisismanagement: niet gaan bagatelliseren maar meepraten en de problemen oplossen. De schuld bij de media/politiek leggen helpt zeer zeker niet.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_62180791
Wellicht tijd voor een nieuw jeugdhonk in Alphen a/d Rijn?
pi_62180824
LOL, @ dat eerste bericht. Hoe bedoel je overdrijven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_62180870
Who cares. Ik woon er lekker toch niet. Als ik daar wel had gewoond was ik al lang verhuisd.
en zijn vriendje de Kietelaar
pi_62180926
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:07 schreef PurnodePurno het volgende:
Who cares. Ik woon er lekker toch niet. Als ik daar wel had gewoond was ik al lang verhuisd.
Probleemoplossend denken, dat zouden meer mensen moeten doen!
  maandag 6 oktober 2008 @ 19:09:08 #6
3542 Gia
User under construction
pi_62180931
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
LOL, @ dat eerste bericht. Hoe bedoel je overdrijven.
Wat is daar overdreven aan? Als drie jongeren een buschauffeuse bedreigen, lijkt mij dat een behoorlijk kwalijke zaak. Bovendien was de bus afgesloten en hebben ze dus 'ingebroken'. Strafbaar feit.

Direct afvoeren naar een heropvoedingskamp tot hun 23ste.
pi_62180976
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat is daar overdreven aan? Als drie jongeren een buschauffeuse bedreigen, lijkt mij dat een behoorlijk kwalijke zaak. Bovendien was de bus afgesloten en hebben ze dus 'ingebroken'. Strafbaar feit.

Direct afvoeren naar een heropvoedingskamp tot hun 23ste.
Ga toch poepen joh, of lees dat bericht gewoon nog een keer.
Allah Al Watan Al Malik
pi_62181090
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:08 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Probleemoplossend denken, dat zouden meer mensen moeten doen!
Tee uuuu van delluf heh. Studie voor halve dagèn.
pi_62181298
ik heb er 15 jaar gewoond en ben er 5 jaar geleden weggegaan. 5 jaar geleden waren de problemen met Marokkanen al jaren aan de gang, berovingen en diefstal waren aan de orde van de dag. Nu pas beginnen politici er over te praten, eigenlijk in de tijd van Pim Fortuyn al maar dan niet specifiek over Gouda. En dan nog durft die chef het in ze lauwe harses te halen om het probleem zo af te doen.

Een kamerlid had het over heropvoedingskampen dat lijkt me opzich wel een ethisch verantwoorde methode maar ik betwijfel of het dit tuig in t gareel kan houden. Ik zeg t je de volgende generatie topcriminelen zal veelal bestaan uit Marrokanen
0023
  maandag 6 oktober 2008 @ 19:23:46 #10
230423 PurnodePurno
De Purnokoning
pi_62181374
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:21 schreef ikJur het volgende:
Ik zeg t je de volgende generatie topcriminelen zal veelal bestaan uit Marrokanen
Bekijk het eens van de zonnige kant. Dan wordt het in elk geval een stuk makkelijker en dus goedkoper om die topcriminelen op te sporen.
  maandag 6 oktober 2008 @ 19:26:04 #11
65918 IBAZ
broeinest
pi_62181456
Ik woon niet in Gouda.
  maandag 6 oktober 2008 @ 19:28:07 #12
3542 Gia
User under construction
pi_62181526
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:23 schreef PurnodePurno het volgende:

[..]

Bekijk het eens van de zonnige kant. Dan wordt het in elk geval een stuk makkelijker en dus goedkoper om die topcriminelen op te sporen.
Precies, en dan weet je ook voor wie je op moet passen als je over straat loopt.
pi_62181944
quote:
'Hirsch Ballin slaat plank mis'
Uitgegeven: 6 oktober 2008 18:40
Laatst gewijzigd: 6 oktober 2008 18:43

DEN HAAG - De VVD en PVV zijn boos op minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie.
ANP

De bewindsman verwijt Tweede Kamerleden dat ze het debat over de problemen met Marokkaanse jongeren in Gouda op te hoge toon hebben gevoerd. Volgens VVD-fractieleider Mark Rutte slaat hij de plank mis.

Een discussie over de toon levert niets op, zei Rutte maandag bij monde van zijn woordvoerder. Het is volgens hem beter nu aan de slag te gaan met maatregelen om de problemen op te lossen, zoals de invoering van snelrecht.

"De minister laat Gouda in de steek. Daar maken mensen zich zorgen dat de straat niet meer van de Staat is. Dat signaal neemt hij blijkbaar niet meer serieus genoeg", aldus Rutte.

Ballin

Hirsch Ballin heeft volgens NRC Handelsblad afgelopen zaterdag tijdens een toespraak voor CDA-bestuurders onder meer gezegd dat de alarmerende toon van de Kamerleden niet wordt gerechtvaardigd door enige echte dreiging.

Struisvogelpolitiek

PVV-Kamerlid Hero Brinkman sprak van "struisvogelpolitiek". Volgens hem vallen de uitlatingen van de minister onder de rubriek "pappen en nathouden, bagatelliseren en zeggen dat er niets aan de hand is".

Hirsch Ballin gaat er helemaal aan voorbij dat de Tweede Kamer "en ook de PVV" het debat veel breder hebben getrokken dan alleen de situatie in Gouda, aldus Brinkman.

Korpschef

Het Kamerdebat over Gouda heeft het nodige losgemaakt. Korpschef Jan Stikvoort van de politie Hollands-Midden zei afgelopen vrijdag nog dat de Kamer een verkeerd beeld heeft gegeven van de problemen met Marokkaanse jongeren in Gouda.

Volgens hem hebben Kamerleden van links tot rechts een klein incident opgeklopt en daarbij gehandeld uit de drang om electoraal te scoren.

Parlementariërs waren niet echt onder de indruk van die kritiek. Het CDA, de PvdA en de SP voelden zich er persoonlijk niet door aangesproken.

De VVD en PVV hadden geen goed woord over voor de uitlatingen van de korpschef.
http://www.nu.nl/news/177(...)at_plank_mis%27.html

Heel goed van de minister. Rutte probeert Griffith te redden, maar die had gewoon een waanzinnig slecht debat gevoerd. Rutte kan niet uit elkaar houden dat kritiek op de toon niet inhoudt dat je strenge maatregelen niet nodig vind. Straks zul je zien dat er weer een spoeddebat over de minister komt of de korpschef. heb je 2 spoeddebatten achter elkaar terwijl de financiele wereld in de brand staat en er beslissingen worden genomen waar de uitkomst nog niet helemaal van te overzien is. Dan zijn spoeddebatten waar voor de burger niks concreets uit voorkomt inderdaad hoog nodig.
Wat een flop die VVD de laatste tijd. Ze dreigen het sufferdje van de kamer te worden als ze zo slecht de ene keer groenrechts willen spelen en de andere keer Wilders willen overtreffen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_62182123
quote:
Marokkanen: Stop softe aanpak

AMSTERDAM - De Marokkaanse gemeenschap erkent het nu zelf ook: hele generaties Marokkaanse jongeren groeien op als tuig zolang de Nederlandse normen en waarden op straat niet keihard worden gehandhaafd. "Het wordt zo een chaos", zegt Driss el Boujoufi (63) namens de Unie van Marokkaanse Moslimorganisaties in Nederland (Ummon).

De Marokkaanse gemeenschap reageert daarmee op het zoveelste bewijs dat de problemen met de jongeren de spuigaten uitlopen. Onderzoek van de gemeente Den Bosch wijst uit dat de Marokkaanse jeugd tussen 12 en 24 jaar oververtegenwoordigd is in de politiestatistieken. Ook bestaan van alle twintig jongerengroepen in Den Bosch de vier meest criminele groepen uit Marokkaanse leden.

'Studiereis'

Volgens de gemeente Den Bosch wordt het probleem daar al lange tijd voldoende aangepakt. Zo gaat de wethouder binnenkort op 'studiereis' met 16 Marokkaanse jongeren om te laten zien dat ze het in Nederland nog niet zo slecht hebben.

Het lokale Marokkaanse Platform, waar tien organisaties bij zijn aangesloten, hekelt de softe opstelling van de gemeente. "Er worden miljoenen gepompt in zinloze projecten. Een harde aanpak is nodig", zegt voorzitter Hoessein Aarab. "We moeten zorgen dat de jeugd het zo druk heeft met school, werk, stages en naschoolopvang in de avond- en weekeinden, dat op straat rondhangen niet eens meer kan."

Aarab: "De gemeenten zingen nog steeds hetzelfde liedje, maar dat werkt niet. De overheid moet nu laten zien dat het gedogen ophoudt. Ook wij worden hier als hele gemeenschap de dupe van." Landelijk gezien klinkt eenzelfde geluid: "Steeds meer ouders laten ons weten dat ze graag een steun in de rug van de overheid willen en een keiharde aanpak als enig mogelijkheid zien om ontspoorde jongeren op het rechte pad te brengen. Jongeren denken nu dat alles maar mag", zegt El Boujoufi, vicevoorzitter van Ummon, waarbij negentig moskeeën zijn aangesloten.

Wethouder jeugd en onderwijs Bart Eigeman van de gemeente Den Bosch bestrijdt dat de aanpak niet zou werken. Cijfers van een daling van de overlast heeft hij echter niet. "Dat is vaak lastig te meten", zegt hij. Hij ziet wel degelijk heil in de al eerder zo verfoeide reisjes met allochtone jongeren. "We gaan een weeshuis bekijken en ze zullen daar ook wat vrijwilligerswerk doen. Daarna moeten ze dat verhaal weer in Den Bosch vertellen", verdedigt hij de rondreis door Marokko, waar hij zelf aan deelneemt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_aanpak__.html?p=9,1
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_62182361
Overigens, voor de mensen die wat over heropvoedingskampen opperen: dat werkt niet.
Dat is bewezen, maar ook logisch. Als je b.v. allerlei criminelen allemaal bij elkaar zet en een stel bewakers en figuren die ze les of iets dergelijks geven, dan zijn ze merendeel van de tijd toch in contact met andere criminelen, wat niet echt hun gedrag zal bevorderen.. het tegenovergestelde is realistischer.
pi_62182441
Kan iemand de TT veranderen naar:

Centraal: Jank hier zo hard mogelijk over Marokkanen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_62182554
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:55 schreef Mutant01 het volgende:
Kan iemand de TT veranderen naar:

Centraal: Jank hier zo hard mogelijk over Marokkanen.
Het zal jou als Marokkaan wel niet aanstaan omdat je het niet wilt zien, maar in Nederland is er aanleiding genoeg om keihard te janken om Marokkanen.
pi_62182603
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:58 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Het zal jou als Marokkaan wel niet aanstaan omdat je het niet wilt zien, maar in Nederland is er aanleiding genoeg om keihard te janken om Marokkanen.
Nee ik wil het niet zien en het staat mij niet aan. Is er een reden waarom het mij wel aan zou moeten staan dan? Wat een domme opmerking. Het is grotendeels puur gejank, er zijn wel wat grotere problemen in Nederland dan 3 jongeren die een busschauffeur een racist noemen. De tering zeg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_62182757
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee ik wil het niet zien en het staat mij niet aan. Is er een reden waarom het mij wel aan zou moeten staan dan? Wat een domme opmerking. Het is grotendeels puur gejank, er zijn wel wat grotere problemen in Nederland dan 3 jongeren die een busschauffeur een racist noemen. De tering zeg.
Jij bent hier nu domme opmerkingen aan het maken. Wel ben je eerlijk in je eerste zin.

Jij weet heel goed dat er veel meer aan de hand is dan slechts weer het zoveelste van de reeks met incidenten. Het recente incident dat de media heeft gehaald wordt nu gebruikt in een brede discussie over de Marokannenproblematiek in Nederland en Gouda.
pi_62182945
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:05 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Jij bent hier nu domme opmerkingen aan het maken. Wel ben je eerlijk in je eerste zin.

Jij weet heel goed dat er veel meer aan de hand is dan slechts weer het zoveelste van de reeks met incidenten. Het recente incident dat de media heeft gehaald wordt nu gebruikt in een brede discussie over de Marokannenproblematiek in Nederland en Gouda.
Er is inderdaad veel meer aan de hand. Er is een tsunami van rotjongetjes, dat is er aan de hand. En mensen janken daarover omdat ze er last van hebben. Alleen ze blijven hangen in het janken, net als een huilbaby daar ook last van heeft en daar ageer ik tegen. Oh, en het is Marokkanen en niet Marokannen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_62183007
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

zie deze incidenten als boegbeelden die het nieuws halen, zoals ik eerder al zei, berovingen en diefstallen door Marokkanen zijn aan de orde van de dag in Gouda. Ik denk dat bijna elke Gouwenaar wel eens gezeik heeft gehad met dat tuig. Ik zeg niet dat het alleen mocro's zijn maar in veel gevallen wel.
0023
pi_62183089
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:12 schreef ikJur het volgende:

[..]

zie deze incidenten als boegbeelden die het nieuws halen, zoals ik eerder al zei, berovingen en diefstallen door Marokkanen zijn aan de orde van de dag in Gouda. Ik denk dat bijna elke Gouwenaar wel eens gezeik heeft gehad met dat tuig. Ik zeg niet dat het alleen mocro's zijn maar in veel gevallen wel.
Dat zal wel, Gouda zit immers vol met Mocro's. En nu? Gaan we weer verder huilen? Dat is immers wat het grootste gedeelte wil doen in een dergelijk topic. Lekker kankeren op alles wat los en vast zit. Huilen over hoe ze het slachtoffer zijn van de multiculturele samenleving en hoe president Wilders wel eventjes het land zal verlossen van deze tsunami. Standaard riedeltje die al sinds jaren niet is veranderd.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:17:22 #23
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_62183185
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zal wel, Gouda zit immers vol met Mocro's. En nu? Gaan we weer verder huilen? Dat is immers wat het grootste gedeelte wil doen in een dergelijk topic. Lekker kankeren op alles wat los en vast zit. Huilen over hoe ze het slachtoffer zijn van de multiculturele samenleving en hoe president Wilders wel eventjes het land zal verlossen van deze tsunami. Standaard riedeltje die al sinds jaren niet is veranderd.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_62183208
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:17 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wil je zeggen dat het niet zo is dan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_62183376
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er is inderdaad veel meer aan de hand. Er is een tsunami van rotjongetjes, dat is er aan de hand. En mensen janken daarover omdat ze er last van hebben. Alleen ze blijven hangen in het janken, net als een huilbaby daar ook last van heeft en daar ageer ik tegen. Oh, en het is Marokkanen en niet Marokannen.
''Oh, en het is Marokkanen en niet Marokannen.''

Niet gaan janken om een typefoutje. Zoals je in mijn eerste reactie kan zien weet ik prima hoe je het woord schrijft.

Het woord ''janken'' gebruiken voor de vele mensen die aangeven dat ze verschrikkelijke overlast hebben van Marokkanen geeft al een idee hoe jij tegen deze mensen aan kijkt.

Ik wil wel eens ideeën of mogelijke oplossingen van jou voor de Marokkanenproblematiek lezen. Wat zou kunnen werken en wat werkt niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')