Redelijk nutteloze reactie imo...quote:Op maandag 6 oktober 2008 16:21 schreef franknitty het volgende:
er is laatst iets vervangen.
sindsdien stinkt het.
rara waar zouw het aan liggen
Het was een metalen 'dopje' met daaraan 2 draadjes met een stekkertje. Dat ding zorgt ervoor dat wanneer het water de juiste temperatuur heeft gehaald er een schuifje overgaat naar de verwarming. Zo legde de monteur het uit.quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:39 schreef klipper het volgende:
In de cv ketel is het drinkwater van het cv water gescheiden, hetzij door een dubbele wisselaar of een platenwisselaar.
Vele sensoren zijn van het droge type, maar er zijn ook ketels waarbij ze van het natte type gebruikt worden.
Ik kan inderdaad wel eens bij de buren langsgaan om het uit te testen. Laten onderzoeken lijkt mij een beetje overdone en veel geld kosten.quote:Het expansievat is echter cv zijdig, dus die kan echt de boosdoener niet zijn.
Ga eens langs bij de buren en vraag of zij er ooklast van hebben, of beter nog test het zelf uit daar.
Het kan natuurlijk ook gewoon aan het water zelf liggen.
Je kunt natuurlijk ook je water door een laboratorium laten onderzoeken.
Geen idee hoe groot dat ding is, als je bedoelt zo'n boiler in het keukenkastje, die hebben we niet. Ik bedoel het reservoir in de cv-ketel. En er wordt in principe elke dag warm water gebruikt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:47 schreef Marsepein het volgende:
Hoe groot is je boiler, en hoe lang kan daar stilstaand water in hebben gestaan?
Klopt, de branderautomaat gebruikt de gevens van onder andere sensoren om andere dingen te regelen cq te sturen in de cv ketel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:15 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Het was een metalen 'dopje' met daaraan 2 draadjes met een stekkertje. Dat ding zorgt ervoor dat wanneer het water de juiste temperatuur heeft gehaald er een schuifje overgaat naar de verwarming. Zo legde de monteur het uit.
[..]
Vandaar de tip om bij de buren te controleren, het kan namelijk al in het water zelf zitten.quote:Ik kan inderdaad wel eens bij de buren langsgaan om het uit te testen. Laten onderzoeken lijkt mij een beetje overdone en veel geld kosten.
Maar jullie hebben zo geen idee wat het kan zijn? Ik lees namelijk alleen maar tips en geen eventuele oorzaken....
Als er overstroom danwel menging is, dan moet de druk in het cv systeem gelijk zijn aan de waterdruk, ongeveer 3 bar voor de meeste mensen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:33 schreef robber57 het volgende:
Tap voor de aardigheid eens wat cv water af en ruik daar eens aan, hetzelfde luchtje als het water uit de kraan?--. is er toch iets mis.
Technisch gezien zou het niet mogelijk moeten zijn dat cv water bij het drinkwater komt, maar mijn vertrouwen in de gemiddelde cv monteur is niet zo groot, god mag weten wat hij heeft uitgespookt....
Het luchtje wat jij omschrijft komt mij erg bekend voor als zijnde cv water...
3 bar is de waterdruk uit de kraan? En de druk in het cv-systeem kan ik aflezen aan het metertje bij het vulpunt van de cv toch? Die is hier 2 bar.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:41 schreef klipper het volgende:
[..]
Als er overstroom danwel menging is, dan moet de druk in het cv systeem gelijk zijn aan de waterdruk, ongeveer 3 bar voor de meeste mensen.
En die monteur heeft een sensor en expansievat vervangen, komop zeg dat kan zelfs een kind nog.
Klopt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:51 schreef taxibabe het volgende:
[..]
3 bar is de waterdruk uit de kraan? En de druk in het cv-systeem kan ik aflezen aan het metertje bij het vulpunt van de cv toch? Die is hier 2 bar.
Geen idee. Misschien dat er nog een stukje in de keuken zit waar in eerder de geiser zat, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:22 schreef klipper het volgende:
Heb je dode leidingpunten in huis?
Hiermee bedoel ik waterleidingen die meer dan 0,3 meter van een aftakking zit die niet of nauwelijks gebruikt wordt.
Hier blijft water dan stilstaan met alle mogelijke gevolgen vandien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |