Sterk gedaan, hij is geen Joseph voor mij maar hoort gewoon in de finale naast Freek... aan hun stemgeluid kan de rest niet tippenquote:
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:21 schreef Grulez het volgende:
Ik hoorde gister dat mn moeder dit programma ook kijktJe moet bedenken dat ze normaal niks anders kijkt dan het Journaal en tennis. Haar favoriet was Remko, dus ze heeft er nog verstand van ook
Ja een ballad en een uptempo volgens Royquote:Op donderdag 9 oktober 2008 01:41 schreef Kinga het volgende:
Ah, ik wist het!
"Iedereen zingt een Nederlands en een Engels liedje." Van Roy zijn weblog.
Dat is ook echt een reden om iemand geen hoofdrol in een musical te gevenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 07:59 schreef Lov1 het volgende:
John's dunner wordende krullen vind ik ook niet echt je van het...![]()
ja daar ben ik t dus gewoon ECHT mee oneens. sorry, ik zing zelf (klassiek) en ik heb een prima muzikaal relatief gehoor, en ze zingen gewoon valse noten. punt. in musicals gebeurt dat trouwens wel vaker, daarom ga ik ook nooit. (vind het wedstrijd element aan dit programma gewoon erg leuk)quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:34 schreef booo het volgende:
[..]
Hier ga ik het even heel erg met je eens zijn. Alles wat niet mooi gevonden wordt staat meteen in topics als 'vals.' Maar mag het dus duidelijk zijn dat er nagenoeg niet vals gezongen wordt, wat ElizabethR al zegt, dan hadden ze er wel uit gelegen
ik ga m even voor je terugluisteren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:23 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er mis is met jouw oren hoor.....
Mathijs is beslist niet vals, niemand in de show is structureel vals. Jij gelooft toch niet dat een producent als Erwin mensen laat optreden in een musical tv-show als ze vals zingen? De valse zangers vliegen er in de allereerste auditierondes al uit.
Je kunt de soort stem van Mathijs niet mooi vinden, dat wel, maar beweren dat hij zó vaak vals zingt is echt reuze lachwekkend. Ik heb het trio net nog eens teruggeluisterd, en er is geen valse noot te bekennen, bij geen van drieen. Ze zingen de harmonieen heel keurig driestemmig, en er is alleen sprake van wat ongelijke inzetjes. That's all.
Kikkerstem dat woord zocht ik, bedanktquote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh my, heel topic ongeveer gemist.
Dingen waar ik ernstig genoeg van krijg: Erwin van Lambaart met z'n zeurstem en zijn commentaar wat altijd hetzelfde is. Het beginfilmpje, dat pezzazz/pizzaz/pizza's/whatever (is een complete gimmick geworden). Robin en zijn kikkerstem. De vader van Roy. De glimlach van die gast van het orkest.
Zo.
O nee, zo bedoel ik dat nietquote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:17 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat is ook echt een reden om iemand geen hoofdrol in een musical te geven
Maar je schrijft eerder dat Mathijs zó vaak vals zingt. Het is gewoon niet waar. En nu zeg je alleen het laatste stukje, sterker nog, twee woordjes. Ook ik heb, nogmaals, teruggeluisterd. Hij gebruikt tijdens het knielen zijn ademsteun niet voldoende. Maar dat maakt het niet knettervals.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:53 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik ga m even voor je terugluisteren.
t ging alleen maar om t laatste stukje hoor! verder deden ze t heel goed, maar "voor jou" aan t eind zou ik persoonlijk als knettervals bestempelen.
Oké, ik ben het nu ook terug aan het luisterenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:53 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik ga m even voor je terugluisteren.
t ging alleen maar om t laatste stukje hoor! verder deden ze t heel goed, maar "voor jou" aan t eind zou ik persoonlijk als knettervals bestempelen.
Hij laat het gewoon voor de zekerheid alvast lang groeienquote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:00 schreef kwakveense het volgende:
als john zn haar weer lekker kort knipt lijkt ie veel jonger
wij worden het toch niet eens.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:06 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar je schrijft eerder dat Mathijs zó vaak vals zingt. Het is gewoon niet waar. En nu zeg je alleen het laatste stukje, sterker nog, twee woordjes. Ook ik heb, nogmaals, teruggeluisterd. Hij gebruikt tijdens het knielen zijn ademsteun niet voldoende. Maar dat maakt het niet knettervals.
En het studeren van muziek garandeert geen perfect gehoor voor valse noten.
Nee hoor, dat vroeg ik helemaal nietquote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:22 schreef kwakveense het volgende:
[..]
wij worden het toch niet eens.
je vroeg waar in t nummer dan: nou in dat nummer was ie op die plek vals.
En dat vetgedrukte is waar het om draait. Dan kun jij 300 keer roepen dat ie knettervals zingt, maar als jij een stem niet prettig vindt om naar te luisteren dan beschouw je sommige noten al heel gauw als vals.quote:-hoop tekst om vals zingen uit te leggen-
Ik blijf erbij dat Mathijs valsig is (buiten het feit dat ik zn stem niet fijn vind).
Maar het ligt aan jouw muzikaal gehoor dat je bevooroordeeld bent. Je vindt de soort stem van Mathijs niet prettig. Voilá. Dat mag, maar zeg niet dat ie per definitie vals zingt.quote:en zullen we mijn muzikaal gehoor even niet het punt van discussie maken?
Maar die hebben dus wel allemaal muziek gestudeerd? Want dat impliceer je door het zo te schrijven.quote:ik weet dat muziek studeren geen garantie is, ik ken dan ook genoeg mensen die het absoluut niet horen (nocht bij zichzelf noch bij anderen),
Ik ook, heb klassieke zang gestudeerd, solfége, koordirectie, harmonieleer en arrangeren. En ik vind dat Mathijs niet perse valsig zingt. Dus wat nu??quote:maar ik heb voldoende ervaring met koorzang, met audities en met solozang en ook het terughoren daarvan dat ik wel een redelijk zicht heb op de mate waarin ik onzuiverheden kan horen.
En dat heeft wederom met persoonlijke voorkeur te maken. Er zijn mensen die krijgen absoluut de rilingen van genot van Whitney Houston of Mariah Carey en aanverwante artikelen. Ik word daar nog niet warm of koud van. Maar als ik Liza Minnelli bijvoorbeeld 'Maybe this time' hoor zingen, hetgeen helemaal niet altijd even netjes gezongen wordt, dan staan mijn nekharen overeind van pure verrukking over zoveel emotie en warmte.quote:en ik vind persoonlijk de kortsluiting in mn hoofd en t kippenvel achterop mn nek een voldoende indicatie dat ik het redelijk goed kan horen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |