abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62209391
quote:
Sterk gedaan, hij is geen Joseph voor mij maar hoort gewoon in de finale naast Freek... aan hun stemgeluid kan de rest niet tippen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  ESF Reporter dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:09:30 #277
87554 Cee
Welluk?
pi_62209665
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:21 schreef Grulez het volgende:
Ik hoorde gister dat mn moeder dit programma ook kijkt Je moet bedenken dat ze normaal niks anders kijkt dan het Journaal en tennis. Haar favoriet was Remko, dus ze heeft er nog verstand van ook
Tof
Mijn moeder kijkt ook maar ze zegt constant "'t is geen Lee, 't is geen Daniel, oh dit is de Seamus, oh wat een Craig".
  donderdag 9 oktober 2008 @ 01:41:56 #278
130755 Kinga
versier hier
pi_62250797
Ah, ik wist het!

"Iedereen zingt een Nederlands en een Engels liedje." Van Roy zijn weblog.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 07:59:01 #279
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_62251854
Ik vind het stiekem best wel jammer van Amir.. Al kon je er natuurlijk op wachten De volgende keer Robin of Roy eruit, als 1 van die 2 het wordt weet ik absoluut zeker dat ik geen kaartje ga kopen...

Ook vind ik Mathijs qua stem niet goed genoeg, ik vind het wel 1 van de zwakste. Ook niet dus Dan nog Freek en John, laat Freek a.u.b. Joseph worden, John's dunner wordende krullen vind ik ook niet echt je van het... Dan maar Freek Die vind ik echt telkens beter worden (of misschien valt de rest mij steeds meer tegen... )

Robin en zn loodgieter Hij doet het er wel om he
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:05:52 #280
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_62255173
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 01:41 schreef Kinga het volgende:
Ah, ik wist het!

"Iedereen zingt een Nederlands en een Engels liedje." Van Roy zijn weblog.
Ja een ballad en een uptempo volgens Roy Ik had het ook gelezen op zijn weblog.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:17:49 #281
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62255469
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 07:59 schreef Lov1 het volgende:
John's dunner wordende krullen vind ik ook niet echt je van het...
Dat is ook echt een reden om iemand geen hoofdrol in een musical te geven
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:52:04 #282
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_62260465
Oh my, heel topic ongeveer gemist.

Dingen waar ik ernstig genoeg van krijg: Erwin van Lambaart met z'n zeurstem en zijn commentaar wat altijd hetzelfde is. Het beginfilmpje, dat pezzazz/pizzaz/pizza's/whatever (is een complete gimmick geworden ). Robin en zijn kikkerstem. De vader van Roy. De glimlach van die gast van het orkest.

Zo.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 16:47:34 #283
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62263541
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:34 schreef booo het volgende:

[..]

Hier ga ik het even heel erg met je eens zijn. Alles wat niet mooi gevonden wordt staat meteen in topics als 'vals.' Maar mag het dus duidelijk zijn dat er nagenoeg niet vals gezongen wordt, wat ElizabethR al zegt, dan hadden ze er wel uit gelegen
ja daar ben ik t dus gewoon ECHT mee oneens. sorry, ik zing zelf (klassiek) en ik heb een prima muzikaal relatief gehoor, en ze zingen gewoon valse noten. punt. in musicals gebeurt dat trouwens wel vaker, daarom ga ik ook nooit. (vind het wedstrijd element aan dit programma gewoon erg leuk)

ik vind trouwens niet dat "vals" meteen slecht is. iedereen kan er af en toe naast zitten (freek en john ook regelmatig). maar sommige jongens intoneren gewoon niet lekker, met name Robin en Mathijs. en dat stoort me.

ik kan best dingen neit zo mooi vinden die wél zuiver zijn (de stem van paul de leeuw bijvoorbeeld. hij zingt echt wel zuiver, alleen ik vind t niet om aan te horen). maar ik heb moeite met onzuivere intonaties. dat doet letterlijk pijn aan mn oren.

En ik vind t ook van mn favorieten hoor! Dat filmpje van John die t slotnummer repeteert: hij zit een paar keer te hoog in de coupletten, en zn laatste regel is gewoon vals. "daar" is te laag, en heen klopt ook niet meteen (ja ik weet dat ie octaveert, maar hij moet er een slinger aangeven voor ie m heeft zitten.) desalniettemin vind ik John inderdaad een prettigere stem hebben dan Mathijs.

Voor de duidelijkheid mijn definitie van vals: een toon die in kwaliteit en pure toonhoogte niet klopt met wat je relatief gehoor verwacht n.a.v. het verloop van het nummer en de begeleiding. een kwarttoon te hoog intoneren van de zenuwen scheelt maar een paar hertz, maar t is vals, en ik kan er niet naar luisteren. krijg echt fysieke kortsluiting.

[ Bericht 8% gewijzigd door kwakveense op 09-10-2008 16:59:14 ]
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 16:53:01 #284
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62263684
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:23 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik weet niet wat er mis is met jouw oren hoor.....

Mathijs is beslist niet vals, niemand in de show is structureel vals. Jij gelooft toch niet dat een producent als Erwin mensen laat optreden in een musical tv-show als ze vals zingen? De valse zangers vliegen er in de allereerste auditierondes al uit.

Je kunt de soort stem van Mathijs niet mooi vinden, dat wel, maar beweren dat hij zó vaak vals zingt is echt reuze lachwekkend. Ik heb het trio net nog eens teruggeluisterd, en er is geen valse noot te bekennen, bij geen van drieen. Ze zingen de harmonieen heel keurig driestemmig, en er is alleen sprake van wat ongelijke inzetjes. That's all.
ik ga m even voor je terugluisteren.
t ging alleen maar om t laatste stukje hoor! verder deden ze t heel goed, maar "voor jou" aan t eind zou ik persoonlijk als knettervals bestempelen.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 16:55:14 #285
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62263755
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh my, heel topic ongeveer gemist.

Dingen waar ik ernstig genoeg van krijg: Erwin van Lambaart met z'n zeurstem en zijn commentaar wat altijd hetzelfde is. Het beginfilmpje, dat pezzazz/pizzaz/pizza's/whatever (is een complete gimmick geworden ). Robin en zijn kikkerstem. De vader van Roy. De glimlach van die gast van het orkest.

Zo.
Kikkerstem dat woord zocht ik, bedankt
  donderdag 9 oktober 2008 @ 16:57:11 #286
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_62263807
Robin heeft er wel een erg handje van om net te hoog of te laag een noot in te zetten dat het echt mijn nekharen overeind doet staan.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 16:58:09 #287
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_62263834
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:17 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat is ook echt een reden om iemand geen hoofdrol in een musical te geven
O nee, zo bedoel ik dat niet Maar ik vind hem wel redelijk oud voor zo'n rol
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:00:34 #288
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62263899
als john zn haar weer lekker kort knipt lijkt ie veel jonger
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:03:32 #289
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_62263986
Over haar gesproken, het walgelijke kapsel van Mathijs moet ook een stylingbeurt ondergaan. Die vettige lange plukken... *ril*.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:05:15 #290
130755 Kinga
versier hier
pi_62264034
Wel grappig hoe de meningen hier thuis verschillen. Mijn favo's zijn John en Freek. Schrok dus ook echt de laatste sing off. Mijn moeder later tegen mij, ohhh wat jammer dat die arrogante er niet uitgegooid is. Mijn pa vindt daarentegen Robin weer helemaal geweldig
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:06:31 #291
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62264068
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:53 schreef kwakveense het volgende:

[..]

t ging alleen maar om t laatste stukje hoor! verder deden ze t heel goed, maar "voor jou" aan t eind zou ik persoonlijk als knettervals bestempelen.
Maar je schrijft eerder dat Mathijs zó vaak vals zingt. Het is gewoon niet waar. En nu zeg je alleen het laatste stukje, sterker nog, twee woordjes. Ook ik heb, nogmaals, teruggeluisterd. Hij gebruikt tijdens het knielen zijn ademsteun niet voldoende. Maar dat maakt het niet knettervals.

En het studeren van muziek garandeert geen perfect gehoor voor valse noten.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:06:43 #292
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_62264076
Mijn ouders en zus zijn ook steeds meer voor Robin .
Hoogachtend,
Erik.
pi_62264079
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:53 schreef kwakveense het volgende:

[..]

Oké, ik ben het nu ook terug aan het luisteren
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:06:54 #294
130755 Kinga
versier hier
pi_62264081
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:00 schreef kwakveense het volgende:
als john zn haar weer lekker kort knipt lijkt ie veel jonger
Hij laat het gewoon voor de zekerheid alvast lang groeien
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:15:23 #295
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62264327
John is 29... vind ik niet ontzettend oud. Ok Freek is 21, Roy 22 en Mathijs 24. Robin is ook al een ouwe lul met zn 29.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:22:35 #296
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62264534
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:06 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar je schrijft eerder dat Mathijs zó vaak vals zingt. Het is gewoon niet waar. En nu zeg je alleen het laatste stukje, sterker nog, twee woordjes. Ook ik heb, nogmaals, teruggeluisterd. Hij gebruikt tijdens het knielen zijn ademsteun niet voldoende. Maar dat maakt het niet knettervals.

En het studeren van muziek garandeert geen perfect gehoor voor valse noten.
wij worden het toch niet eens.

je vroeg waar in t nummer dan: nou in dat nummer was ie op die plek vals. verder niet echt (beetje te hoog op 30 seconden en op 1.11) en ja, ademsteun niet goed gebruiken en daardoor om een noot heen zweven ís toch echt vals. vals met een reden, maar vals.

en hij heeft tot nog toe bij elk optreden wel momenten gehad dat ik dacht "getsie" niet vanwege de klank, maar vanwege de haren in mn nek dierechtop gaan staan omdat t niet zuiver was. In Sandy, in Fever. Brel viel me mee van de week. Dat was zuiver, ondanks dat daar het andere punt wat me niet zo trekt in zijn stem (wat dus niet vals is maar gewoon mijn smaak niet) meer opviel, het "praatzingen"

Ik blijf erbij dat Mathijs valsig is (buiten het feit dat ik zn stem niet fijn vind). Sorry. Robin ook trouwens, papa kan ik nog steeds niet naar luisteren hoor.

en zullen we mijn muzikaal gehoor even niet het punt van discussie maken? ik weet dat muziek studeren geen garantie is, ik ken dan ook genoeg mensen die het absoluut niet horen (nocht bij zichzelf noch bij anderen), maar ik heb voldoende ervaring met koorzang, met audities en met solozang en ook het terughoren daarvan dat ik wel een redelijk zicht heb op de mate waarin ik onzuiverheden kan horen. en ik vind persoonlijk de kortsluiting in mn hoofd en t kippenvel achterop mn nek een voldoende indicatie dat ik het redelijk goed kan horen.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:38:26 #297
130755 Kinga
versier hier
pi_62264939
Ik heb dat bij Mathijs ook wel een beetje, net als bij Robin, dat 'iew' gevoel. Die stemmen zijn niet om aan te horen, vind ik dan. Bij Mathijs kan ik het beste vergelijken met nagels over het schoolbord, zo'n gevoel krijg ik erbij. Zijn uitspraak ook Godskolere in het nederlands is het te overdreven en in het engels slaat het nergens op, van dat amerikaanse engels. Fever vind ik tot nu toe het enige nummer dat nog wel ging van hem...
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:57:56 #298
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62265382
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:22 schreef kwakveense het volgende:

[..]

wij worden het toch niet eens.

je vroeg waar in t nummer dan: nou in dat nummer was ie op die plek vals.
Nee hoor, dat vroeg ik helemaal niet
quote:
-hoop tekst om vals zingen uit te leggen-

Ik blijf erbij dat Mathijs valsig is (buiten het feit dat ik zn stem niet fijn vind).
En dat vetgedrukte is waar het om draait. Dan kun jij 300 keer roepen dat ie knettervals zingt, maar als jij een stem niet prettig vindt om naar te luisteren dan beschouw je sommige noten al heel gauw als vals.

Je hoort mij niet zeggen dat ze geen van allen nooit een beetje zweven, of onzeker zijn waardoor iets al zweverig klinkt. Maar echt knettervals, nee.
quote:
en zullen we mijn muzikaal gehoor even niet het punt van discussie maken?
Maar het ligt aan jouw muzikaal gehoor dat je bevooroordeeld bent. Je vindt de soort stem van Mathijs niet prettig. Voilá. Dat mag, maar zeg niet dat ie per definitie vals zingt.
quote:
ik weet dat muziek studeren geen garantie is, ik ken dan ook genoeg mensen die het absoluut niet horen (nocht bij zichzelf noch bij anderen),
Maar die hebben dus wel allemaal muziek gestudeerd? Want dat impliceer je door het zo te schrijven.
quote:
maar ik heb voldoende ervaring met koorzang, met audities en met solozang en ook het terughoren daarvan dat ik wel een redelijk zicht heb op de mate waarin ik onzuiverheden kan horen.
Ik ook, heb klassieke zang gestudeerd, solfége, koordirectie, harmonieleer en arrangeren. En ik vind dat Mathijs niet perse valsig zingt. Dus wat nu??
quote:
en ik vind persoonlijk de kortsluiting in mn hoofd en t kippenvel achterop mn nek een voldoende indicatie dat ik het redelijk goed kan horen.
En dat heeft wederom met persoonlijke voorkeur te maken. Er zijn mensen die krijgen absoluut de rilingen van genot van Whitney Houston of Mariah Carey en aanverwante artikelen. Ik word daar nog niet warm of koud van. Maar als ik Liza Minnelli bijvoorbeeld 'Maybe this time' hoor zingen, hetgeen helemaal niet altijd even netjes gezongen wordt, dan staan mijn nekharen overeind van pure verrukking over zoveel emotie en warmte.

Als ik een lyrische tenor hoor dan ben ik helemaal niet altijd blij. Meestal vind ik tenoren afgrijselijk, en gaan mijn nekharen juist overeind van ellende. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze vals zingen! Ik hou alleen niet van het soort stem.

Wat ik hier dus maar mee aan wil tonen is dat zang die jou rottig in de oren klinkt omdat je niet van de stemkleur houdt niet perse vals hoeft te zijn, en dat de échte valserikken bij hun eerste auditie al zijn geëlimineerd.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:06:11 #299
130755 Kinga
versier hier
pi_62265739
En John's nummers zijn bekend (door zijn weblog)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')