Nou, ik ben er ondertussen zelf achter gekomen. En het heeft nogal wat voeten in aarde!
Installeer GP4 en daarna de 9.6 patch. Installeer vervolgens de juiste undecrypted no cd exe, hernoem die naar GP4.exe en zet die op 'compabilitietsmodus WIndows 98' en 'run als admin'. Installeer vervolgens GPX_Patch en stel in dat GP4.exe alleen loopt op core 0 (in geval van een multicore). En ja hoor, dan werkt het!

Je kan zelfs de res op 1680x1050 zetten (of wat je maar wilt) via een edit van de F1graphics. cfg. Ziet er toch niet slecht uit voor zo'n oud spel, moet ik zeggen...! Het enige probleem is dat de force feedback nogal zuigt: je voelt alleen gras en curbs en zo. Je voelt niet de wagen zelf (understeer, oversteer, trekken, uitschieten achterkant, etc.)maar ook niet andere wagens. Zo gebeurt het me nu regelmatig dat ik OPEENS door de lucht vlieg of OPEENS iemand van de baan ram doordat ik totaal geen feedback heb over dat soort dingen. Rijdt erg lastig dus...
Eerlijk gezegd wilde ik GP4 vooral spelen omdat ik zin had in een F1-wagen op Monza te scheuren. Zijn er nog andere (betere) games momenteel waarmee ik in een F1 wagen (desnoods via een mod) op Monza kan rijden? Van mij mag Codemasters NU met z'n F1-spel komen...