abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62153858
Ik wilde GP4 weer eens spelen, maar krijg 'm niet aan de praat op Vista 32 bit. Er komt als eerste een melding dat ik DirectX 8.1 moet installeren...

Weet iemand of GP4 uberhaupt op Vista werkend is te krijgen? Google geeft mij geen help (zeg ik er meteen maar even bij, voordat ik dat als 'tip' krijg...).
  zondag 5 oktober 2008 @ 19:02:00 #2
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_62153949
compatibliteitsmodus gebruiken?
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_62154009
Ja, ik heb de logische stappen al ondernomen. (Zal ik de volgende keer er ook bij zetten.) Maar ik kom nu al niet voorbij dat DirectX 8.1 scherm... Hoe krijg ik dat opgelost? Ik begrijp (via Google) dat ik niet 8.1 moet gaan installeren op Vista! Dus dan denk ik: kan dit spel sowieso wel op VIsta...?
pi_62155902
Na wat googlen is dit de meest voorkomende oplossing: "I also got Vista 32bit. I have heard that GP4 wont work on Vista 64 bit. But try to Install GP4 on a Windows XP comp, run the game once or twice and copy the hole game to you Vista Comp. It worked for me."
pi_62170840
Nou, ik ben er ondertussen zelf achter gekomen. En het heeft nogal wat voeten in aarde!

Installeer GP4 en daarna de 9.6 patch. Installeer vervolgens de juiste undecrypted no cd exe, hernoem die naar GP4.exe en zet die op 'compabilitietsmodus WIndows 98' en 'run als admin'. Installeer vervolgens GPX_Patch en stel in dat GP4.exe alleen loopt op core 0 (in geval van een multicore). En ja hoor, dan werkt het!

Je kan zelfs de res op 1680x1050 zetten (of wat je maar wilt) via een edit van de F1graphics. cfg. Ziet er toch niet slecht uit voor zo'n oud spel, moet ik zeggen...! Het enige probleem is dat de force feedback nogal zuigt: je voelt alleen gras en curbs en zo. Je voelt niet de wagen zelf (understeer, oversteer, trekken, uitschieten achterkant, etc.)maar ook niet andere wagens. Zo gebeurt het me nu regelmatig dat ik OPEENS door de lucht vlieg of OPEENS iemand van de baan ram doordat ik totaal geen feedback heb over dat soort dingen. Rijdt erg lastig dus...

Eerlijk gezegd wilde ik GP4 vooral spelen omdat ik zin had in een F1-wagen op Monza te scheuren. Zijn er nog andere (betere) games momenteel waarmee ik in een F1 wagen (desnoods via een mod) op Monza kan rijden? Van mij mag Codemasters NU met z'n F1-spel komen...
pi_62172135
F1 2008 mod voor GTR2?

of R-Factor met Monza + F1 2007 (geloof niet dat 2008 er is)?
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:55:19 #7
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_62172246
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:58 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik wilde GP4 weer eens spelen, maar krijg 'm niet aan de praat op Vista 32 bit. Er komt als eerste een melding dat ik DirectX 8.1 moet installeren...

Weet iemand of GP4 uberhaupt op Vista werkend is te krijgen? Google geeft mij geen help (zeg ik er meteen maar even bij, voordat ik dat als 'tip' krijg...).
wij van fok verwachten wel van je dat je zelf eerst op zoek gaat naar de juiste oplossing. daarnaast verwachten wij van je dat je de searchfunctie van fok gebruikt om het antwoord op je vraag te vinden.
indien er reacties komen te staan die volledig offtopic zijn kun je dat kenbaar maken aan een moderator middels de knop.
ga zelf in geen geval oftopic, zo zorg je er alleen voor dat een heel topic om zeep wordt geholpen en wordt gesloten.

gebruik anders de site van larry page, www.google.nl

ik zal het topic voor nu open laten, de volgende keer gaat hij dicht.
From feudal serf to spender.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')