Ik was gisteren met een bevriende collega bij mij thuis wat aan het drinken. Belt mijn vriendje (is ook collega van ons) tegen 22.45 dat hij geen verdere plannen heeft, of hij niet gezellig bij mij kan blijven slapen. Uiteraard zeg ik daar geen nee tegen. Dus hij zou nog even langs huis gaan en dan mijn richting op komen. Eventueel konden we met zijn drieën nog wat gaan drinken. Tegen 23.20 bel ik hem om te vragen of hij een fles cola mee kon nemen, was geen probleem en hij zou er binnen een uurtje zijn. Tond 1.50 was ik moe dus ik sms gestuurd of hij nog lang onderweg zou zijn. Tegen 02.15 was hij er nog steeds niet en gezien het tijdstip begonnen we ons een beetje zorgen te maken. Dus ik hem gebeld, wordt er niet meer opgenomen en daarna een sms gestuurd dat ik niet als een stalker over wilde komen maar dat ik me wel een beetje zorgen maakte. Mijn maatje ging naar huis en rond 2.45 heb ik nog een keer gebeld en daarna ben ik in slaap gevallen.
Vanmorgen heb ik natuurlijk gelijk mijn telefoon gecheckt maar geen antwoord. Wel gelijk weer geprobeerd te bellen, rond half 2 en half 3 nog eens gebeld maar ik krijg steeds na een paar keer overgaan zijn voicemail.
Het is niks voor hem om zomaar weg te blijven, normaal belt hij als hij wat aan de late kant is. Ook mijn collega vindt het heel vreemd allemaal (ook omdat ik hem op de luidspreker had gezet tijdens het laatste gesprek). En nu maak ik me best wel zorgen. Naar de politie gaan lijkt me te overdreven maar stel dat er wél iets aan de hand is? Het is ook niks voor hem om totaal niet terug te bellen of wat dan ook. Het kan wel eens een uurtje duren, of soms 2 maar ik hoor altijd van hem.
Maak ik me teveel zorgen of ga ik naar de politie om te checken of er een melding binnengekomen is? Hou de reacties serieus alsjeblieft, ondanks de TS.