Heb je wel deel 2? Dus Addendum?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:01 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb net zeitgeist gedownload toch eens kijken![]()
Beidequote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Heb je wel deel 2? Dus Addendum?
Ok maar laat deel 1 je niet beletten deel 2 te kijken wanneer deel 1 je niet bevalt. Deel 2 is vele malen volwassener en het conspiracysfeertje is er niet in terug te vinden.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:18 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
BeideIs kijken wat de zieltjes zoals lambiekje nou bezig houdt en wat ik (niet) mis
Agh ik had dat ding van 9/11 ook helemaal uitgekeken gewoon omdat het zo conspiracy achtig was... Vind het wel grappig om het te zienquote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ok maar laat deel 1 je niet beletten deel 2 te kijken wanneer deel 1 je niet bevalt. Deel 2 is vele malen volwassener en het conspiracysfeertje is er niet in terug te vinden.
Klopt. Toch is de vergelijking niet zo gek denk ik. In de in zeitgeist voorgestelde maatschappij, het venus project (vp), zijn bepaalde gevoelens ook niet gewenst omdat ze het vp ondermijnen en mogelijk in gevaar kunnen brengen. Het vp is m.i. een niet werkend medicijn voor een foutief gestelde diagnose. Dat heb ik geprobeerd uit te leggen in het vp topic waar da_ripper naar linkt. Het komt erop neer dat je dezelfde emoties blijft behouden die het vp nu juist wil wegnemen. Er zit volgens mij weinig anders op dan aan de menselijke natuur te sleutelen, wil je een succesvolle vp-achtige samenleving creeeren. In Equilibrium doet men hetzelfde. Ik weet zo net nog niet of al dat geknutsel aan de menselijke psyche nou een verbetering is t.o.v. nu.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:22 schreef Wouser het volgende:
[..]
Equilibrium gaat over heel iets anders. Bij de film mag je geen 'gevoelens' hebben anders krijg je misschien ruzie met iemand want hij heeft een beter gezicht kan beter schilderen of weet ik veel wat.
Ik wel, dat is het niet... Er is dan altijd iemand die controle over de mens heeft... Iesj niet goed... Ik heb trouwens zonet de eerste Zeitgeist gezien.. Wel grappig, het enige probleem is dat ik niet weet wat ik wel en niet moet geloven, want alles wordt weer debunked en dan wordt dat ook weer debunked etc. etc.quote:Op zondag 11 januari 2009 01:31 schreef Terecht het volgende:
[..]
Klopt. Toch is de vergelijking niet zo gek denk ik. In de in zeitgeist voorgestelde maatschappij, het venus project (vp), zijn bepaalde gevoelens ook niet gewenst omdat ze het vp ondermijnen en mogelijk in gevaar kunnen brengen. Het vp is m.i. een niet werkend medicijn voor een foutief gestelde diagnose. Dat heb ik geprobeerd uit te leggen in het vp topic waar da_ripper naar linkt. Het komt erop neer dat je dezelfde emoties blijft behouden die het vp nu juist wil wegnemen. Er zit volgens mij weinig anders op dan aan de menselijke natuur te sleutelen, wil je een succesvolle vp-achtige samenleving creeeren. In Equilibrium doet men hetzelfde. Ik weet zo net nog niet of al dat geknutsel aan de menselijke psyche nou een verbetering is t.o.v. nu.
De eerste zeitgeist film is grote kul, van begin tot eind. De tweede film maakt wat fouten over het monetaire systeem, en geeft naar mijn mening geen echte oplossing voor de problemen die zeitgeist veronderstelt.quote:Op zondag 11 januari 2009 01:33 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik wel, dat is het niet... Er is dan altijd iemand die controle over de mens heeft... Iesj niet goed... Ik heb trouwens zonet de eerste Zeitgeist gezien.. Wel grappig, het enige probleem is dat ik niet weet wat ik wel en niet moet geloven, want alles wordt weer debunked en dan wordt dat ook weer debunked etc. etc.
Ik heb hem gisteren nog gezien die eerste Zeitgeist. Of dat verhaal van de religie nou waar is, weet ik niet. Schijnt gedebunked te zijn, interesseert me ook niet zo veel.quote:Op zondag 11 januari 2009 01:38 schreef Terecht het volgende:
[..]
De eerste zeitgeist film is grote kul, van begin tot eind. De tweede film maakt wat fouten over het monetaire systeem, en geeft naar mijn mening geen echte oplossing voor de problemen die zeitgeist veronderstelt.
Is er nu niet iemand die controle heeft over onze geest dan? Door de media en o.a. de marketing van producten gebeurt dit dagelijks op grote schaal.quote:Op zondag 11 januari 2009 01:33 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik wel, dat is het niet... Er is dan altijd iemand die controle over de mens heeft... Iesj niet goed...
Het eerste deel van Zeitgeist 1 is het meest en het uitvoerigst weerlegd. Niet altijd vanuit het meest neutrale standpunt, maar er zijn er genoeg die objectief naar de claims gekeken hebben.quote:Op zondag 11 januari 2009 01:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteren nog gezien die eerste Zeitgeist. Of dat verhaal van de religie nou waar is, weet ik niet. Schijnt gedebunked te zijn, interesseert me ook niet zo veel.
Alle claims die zeitgeist maakt over 9/11 zijn fout, uit zijn verband getrokken of verzonnen. Er zijn zeker vraagtekens te stellen bij 9/11, maar zeitgeist noemt die niet. Bijna geen enkel 9/11 'truth' werk doet dat trouwens. Maar goed, ik ben een 9/11 'debunker' zoals dat heet, dus ik heb volgens sommigen daardoor een gekleurde bril op. Dat je het weetquote:
Maar als het aankomt op 9/11... Daar moet je toch de nodige vraagtekens bij zetten. Het 9/11 report van die commissie stinkt gewoon aan alle kanten. Bush die niet onder ede wil en alleen samen met volgens mij Cheney gehoord wil worden. Er is geen transcript van dat verhoor. Allemaal ontzettend verdacht.
Absoluutquote:Vergeet niet dat wij hier op dit forum maar gewone mensjes zijn. Wat zou jij doen als jij heel erg veel macht had? Zou jij die macht dan niet willen gebruiken om jouw idealen na te steven?
Je hebt opzich gelijk. De grote vraag is of iedereen bewust kan worden, bewust wil worden, en, als iemand eenmaal bewust is, zijn/haar gedrag zal aanpassen naar wat gewenst is. Wat als dat niet het geval is? Wil je zo iemand dan toch in een bepaald keurslijf dwingen? Of neem je het risico dat er subversieve elementen in de samenleving blijven bestaan met alle gevolgen vandien?quote:Op zondag 11 januari 2009 02:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Is er nu niet iemand die controle heeft over onze geest dan? Door de media en o.a. de marketing van producten gebeurt dit dagelijks op grote schaal.
Mensen moeten leren hoe dat achterliggende proces werkt. Ze moeten hun eigen psychologie leren begrijpen. Dan pas heeft de mens controle over zichzelf en kan hij pogingen tot controle door anderen herkennen. Knoeien aan de menselijke psyche zoals net werd gezegd is niet goed als je het letterlijk neemt. Maar dat hoort ook helemaal niet aan de orde te zijn. Bewustwording, dat is belangrijk. Want door bewustwording leren we en kennis is macht. En door bewustwording verandert de menselijke psyche ook.
Nou, 1 vd belangrijkste dingen die wij nog moeten doen als mensheid is bepalen wat geluk nou precies is. Geluk is datgene dat ons motiveert bij elke beslissing die we nemen. Elke beslissing die we nemen gaat om het verhogen van ons geluk. Dit is iets dat zich grotendeels onbewust afspeelt. Zelfs de vrouw die mishandeld wordt door haar man en bij hem blijft doet dit omdat ze onbewust denkt die beslissing haar het meeste geluk oplevert. Het verstand kan ons heel krom laten redeneren en angst speelt hierin een hele grote rol. Door te luisteren naar angst zal je nooit geluk vinden. Dit klinkt allemaal wat vaag, maar ik heb nu niet de energie om hier uitvoerig op in te gaan. Dat zal ik binnenkort eens doen.quote:Op zondag 11 januari 2009 02:20 schreef Terecht het volgende:
[..]
Je hebt opzich gelijk. De grote vraag is of iedereen bewust kan worden, bewust wil worden, en, als iemand eenmaal bewust is, zijn/haar gedrag zal aanpassen naar wat gewenst is. Wat als dat niet het geval is? Wil je zo iemand dan toch in een bepaald keurslijf dwingen? Of neem je het risico dat er subversieve elementen in de samenleving blijven bestaan met alle gevolgen vandien?
Er is volgens mij een aparte tak van de psychologie die zich bezighoudt met wat een mens nou gelukkig maakt. Voorbeeldje: http://www.springerlink.com/content/j0572642qk1260l4/quote:Op zondag 11 januari 2009 02:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Nou, 1 vd belangrijkste dingen die wij nog moeten doen als mensheid is bepalen wat geluk nou precies is. Geluk is datgene dat ons motiveert bij elke beslissing die we nemen. Elke beslissing die we nemen gaat om het verhogen van ons geluk. Dit is iets dat zich grotendeels onbewust afspeelt. Zelfs de vrouw die mishandeld wordt door haar man en bij hem blijft doet dit omdat ze onbewust denkt die beslissing haar het meeste geluk oplevert. Het verstand kan ons heel krom laten redeneren en angst speelt hierin een hele grote rol. Door te luisteren naar angst zal je nooit geluk vinden. Dit klinkt allemaal wat vaag, maar ik heb nu niet de energie om hier uitvoerig op in te gaan. Dat zal ik binnenkort eens doen.
Wij nemen vandaag de dag genoegen met een uitleg van geluk als: "dat is voor iedereen verschillend". En dat is deels waar, maar er is ook een geluk dat alle andere soorten van vluchtig geluk overschaduwd. En deze manier van geluk beleven wordt beschreven in het oorspronkelijke boedhisme. Pas wanneer wij de ware natuur van geluk leren kennen, kan er een utopische samenleving ontstaan. En deze informatie, deze wijsheid is voorhanden.
1:48 is mij te lang eerlijk gezegd. Kun je anders niet het voor jouw meest overtuigende argument in die video opnoemen, of het tijdstip aangeven? Dan wil ik er best iets over zeggen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:50 schreef Moonlith het volgende:
@ Terecht:
Misschien kun je deze ook debunken? Deze lijkt mij namelijk erg stabiel.
9/11 Coinsidence Theory
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |