abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:22:09 #76
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62236783
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:58 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Same Same, dus.
Niet helemaal, er zijn wezenlijke verschillen tussen de Fed en de ECB.
pi_62238183
quote:
Zeitgeist2 heeft het geregeld over de Federale Bank.
Hoe is het in Nederland eigenlijk geregeld? Is het niet in Nederland zo dat de staat zelf het geld creëert? En zo ja, hoe erg is onze situatie dan vergeleken met Amerika?
Ik denk niet dat dat veel uitmaakt. Waar ik voor vrees is dat ze het op mondiale schaal willen doen, een World Bank die dezelfde rechten verwerft als de FED.

[ Bericht 18% gewijzigd door ToT op 08-10-2008 20:45:02 ]
pi_62238288
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:33 schreef P8 het volgende:
Zeitgeist2 heeft het geregeld over de Federale Bank.
Hoe is het in Nederland eigenlijk geregeld? Is het niet in Nederland zo dat de staat zelf het geld creëert? En zo ja, hoe erg is onze situatie dan vergeleken met Amerika?
Aangezien amerika de wereldeconomie leid, en nederland daar op in speelt. zal de vergelijking wel erin opgaan.
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
pi_62242744
Ff baggerschuit van Smit Tak door dit topic heen laten varen.

Vanaf nu weer on topic s.v.p.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 23:41:28 #80
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_62248650
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:58 schreef Da_Ripper het volgende:
Same Same, dus.
Van wat ik uit andere docu's over dit onderwerp had begrepen is dat de FED in die zin wezenlijk verschilt van de ECB is dat de FED in de basis gestuurd&bestuurd wordt door private bankiers in de US, de Morgans, Rockefellers etc. waar de Europese Centrale Bank bestuurd word door overheidspersonen, privaat versus Overheid dus, ergens een pot nat, maar toch in de basis een wezenlijk verschil.
De US heeft schuld aan de FED, aan private bankiers dus, waar de Europese overheden schuld hebben aan de ECB een overheidsinstelling.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_62258986
Ik ben net op en toch een stupid vraagje (anoniem durf ik wel). als je een hypotheek hebt op en huis. maar de huisen-prijs daalt. gaat je hypotheek dan ook mee, waarde daalt dus hoef je minder te doken voor dat acrhitectoreel lelijk nederlands onding toch? dus minder hypotheek iets zegt me dat ik iets stoms zeg. ik ga me tanden poetsen
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:07:56 #82
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_62259350
Nou ben ik een redelijke economie n00b, maar voor zover ik het begrijp is een hypotheek ipc. een lening met je huis als onderpand. Als de waarde van je huis extreem daalt heb je dus een probleem.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 oktober 2008 @ 14:09:20 #83
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_62259386
Tvp.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:24:25 #84
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_62259765
Ik vond Addendum een uitstekend vervolg die meer in ging op wat ik het belangrijkste
vond uit Zeitgeist en ook meer op technologische vooruitgang en humanitaire zaken
gericht...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  donderdag 9 oktober 2008 @ 16:12:45 #85
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62262573
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:51 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ik ben net op en toch een stupid vraagje (anoniem durf ik wel). als je een hypotheek hebt op en huis. maar de huisen-prijs daalt. gaat je hypotheek dan ook mee, waarde daalt dus hoef je minder te doken voor dat acrhitectoreel lelijk nederlands onding toch? dus minder hypotheek iets zegt me dat ik iets stoms zeg. ik ga me tanden poetsen
Hypotheek-geld wordt door banken uit het niets gecreeerd. Als de huisprijzen zou instorten. Zou naar mijn idee na contractherziening dat je een lagere aflossing hebt. Maar ja dat is in een 'eerlijke' wereld. De banken hebben het toch uit het niets gecreerd. Dus kan dat niets best aangepast worden conform markt. De wereld is niet eerlijk dus je moet je lekker hoge hypotheek afbetalen. Het zal jaren en jaren weer duren voordat het huidig niveau heeft.

Afgelopen jaar hebben we pas de huisprijsrecord verbroken uit 1732 of zo iets (uiteraard gecorrigeerd).
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_62262692
Wat een onzinredenatie weer . Als de hypotheek met de waarde van 't object zou meegroeien zouden we nooit zo rijk zijn geweest op dit moment met z'n allen. Nu opeens klagen terwijl we jaren en jaren geprofiteerd hebben van de stijgende prijzen.

Daarnaast zijn de huizenprijzen iets gezakt, niks schrikbarends of zo. Het wordt alleen als "normaal" ervaren dat de prijzen alleen maar stijgen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 9 oktober 2008 @ 16:24:17 #87
52357 Lambiekje
pi_62262873
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat een onzinredenatie weer . Als de hypotheek met de waarde van 't object zou meegroeien zouden we nooit zo rijk zijn geweest op dit moment met z'n allen. Nu opeens klagen terwijl we jaren en jaren geprofiteerd hebben van de stijgende prijzen.

Daarnaast zijn de huizenprijzen iets gezakt, niks schrikbarends of zo. Het wordt alleen als "normaal" ervaren dat de prijzen alleen maar stijgen.
ja maar vind je het wel grappig als het gehalveerd wordt. of nog minder. Als je dus wilt verhuizen dan ga je dus van leuk huis naar een bezemkast.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 16:51:27 #88
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62263647
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ja maar vind je het wel grappig als het gehalveerd wordt. of nog minder.
Ik wel, als ik straks de woningmarkt opga mogen de prijzen van mij met minstens een derde gezakt zijn. Plus dat men nou eindelijk eens moet beginnen met het afschaffen van de HRA, dat zorgt ook voor onnodig hoge huizenprijzen.
quote:
Als je dus wilt verhuizen dan ga je dus van leuk huis naar een bezemkast.
Maakt niet uit, je blijft hoe dan ook met een restschuld zitten.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:06:55 #89
24883 Red.Flash
.-=IT's-A-Bombe=-.
pi_62264082
Ik heb de film gister avond bekeken.
En ik ben het helemaal eens met de film verteld.

Zoals we de boel nu uitbuiten en kapot maken kan niet veel langer meer doorgaan.
En wat er verteld word over de tegen gang van de menselijke ontwikkeling doordat het geld de echte vooruitgang blokkeert geloof ik ook.

Bepaalde ontwikkelingen worden tegen gehouden omdat er anders bij een bedrijf met een machtige lobby te veel geld zou gaan verliezen.

Ik geloof ook dat de wereld zoals besproken wordt in het Venus project gedeelte ook echt voor iedereen een veel fijnere wereld zou zijn om in te leven.
Heb er sinds gister veel aan gedacht en ik kon echt niets verzinnen waarom we dit project niet wereld wijd zouden moeten gaan toepassen.

Ik ga als de dvd versie er is dat ding gewoon 250 keer kopiëren en uitdelen gewoon aan mensen her en der.
Ben namelijk van mening dat dit toch informatie is die mensen gezien moeten hebben.
En aangezien ik niet vermoed dat het op TV vertoond zal gaan worden.
Moet het maar door mensen onder de mensen verdeeld gaan worden.

Ik hoop dat we als mensheid in staat zijn om het eens echt anders gaan aanpakken.
Want anders zie ik niet in hoe het ooit nog goed kan komen met ons.
A closed mind is a good thing to lose.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:10:59 #90
52357 Lambiekje
pi_62266908
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:06 schreef Red.Flash het volgende:
Ik heb de film gister avond bekeken.
En ik ben het helemaal eens met de film verteld.

Zoals we de boel nu uitbuiten en kapot maken kan niet veel langer meer doorgaan.
En wat er verteld word over de tegen gang van de menselijke ontwikkeling doordat het geld de echte vooruitgang blokkeert geloof ik ook.

Bepaalde ontwikkelingen worden tegen gehouden omdat er anders bij een bedrijf met een machtige lobby te veel geld zou gaan verliezen.

Ik geloof ook dat de wereld zoals besproken wordt in het Venus project gedeelte ook echt voor iedereen een veel fijnere wereld zou zijn om in te leven.
Heb er sinds gister veel aan gedacht en ik kon echt niets verzinnen waarom we dit project niet wereld wijd zouden moeten gaan toepassen.

Ik ga als de dvd versie er is dat ding gewoon 250 keer kopiëren en uitdelen gewoon aan mensen her en der.
Ben namelijk van mening dat dit toch informatie is die mensen gezien moeten hebben.
En aangezien ik niet vermoed dat het op TV vertoond zal gaan worden.
Moet het maar door mensen onder de mensen verdeeld gaan worden.

Ik hoop dat we als mensheid in staat zijn om het eens echt anders gaan aanpakken.
Want anders zie ik niet in hoe het ooit nog goed kan komen met ons.
Kijk iemand ziet in dat we niet al te best bezig zijn op deze wondere wereld.

Eigenlijk zouden we gewoon massaal een mailtje naar alle TV-redacties sturen, met het verzoek het toch eens uit te zenden...
pi_62266935
maak een mailinglist van alle stations met een degelijke onderbouwing, als ongeveer 20 mensen dat doen en een weekje volhouden weddend at die stations het dan serieus nemen?
don't sleep.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:59:44 #92
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62268117
-

[ Bericht 99% gewijzigd door teamlead op 11-10-2008 09:38:22 (doe eens niet op de man spelen...) ]
pi_62301527
-

[ Bericht 99% gewijzigd door teamlead op 11-10-2008 09:38:41 (reactie op edit) ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_62301573
Heb net de film gekeken en om heel eerlijk te zijn vond ik hem ronduit geweldig!

Niet het conspiracy gevoel dat het eerste deel bij je oproept en daarom ook toegankelijk in mijn ogen voor iedereen. Ben alleen wel bang dat veel mensen bij het horen van Zeitgeist gelijk denken aan een nieuwe conspiracy documentaire.
pi_62301599
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:12 schreef Vedanta_veri het volgende:
maak een mailinglist van alle stations met een degelijke onderbouwing, als ongeveer 20 mensen dat doen en een weekje volhouden weddend at die stations het dan serieus nemen?
Ik ben voor. Zit alleen middenin een verhuizing dus heb niet echt tijd om zo'n lijst te maken

Maar ik zal zeker meemailen!
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 00:55:37 #96
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62301784
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 00:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Zo! Je hebt iemand dit grappige plaatje (wat het idd is) ergens zien gebruiken en nu zie jij jouw kans om extreem grappig te zijn!
Niet zo zuur jochie
pi_62302085
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 00:55 schreef Terecht het volgende:

[..]

Niet zo zuur jochie
Pas het op het juiste moment toe en je bent mijn man...

Gebruik het om aandacht te trekken...
pi_62303476
Ik ben normaal geen fan van conspiracy theories en geloof er normaal eigenlijk niet zo gauw in.
Maar in dit geval (zeker kwa ons monetaire systeem betreft) geloof ik 100% dat dit gewoon klopt.

Of de oplossing het venus project is weet ik niet.
Dat we eigenlijk met z'n allen letterlijk een andere weg in moeten slaan is duidelijk.
En vond dat project op z'n minst interessant genoeg om het nader te bestuderen want we hebben idd de technologie om veel dingen te verbeteren.
Maar ieder mens kan bedenken dat zoiets niet gesponsord word of hulp krijgt in vorm van geld omdat het immers niks oplevert voor degene die z'n geld erin steekt.

We zitten vast in een cirkel van hebzucht.. hoe kan het ook anders dat we daardoor allemaal.. ieder van ons dus ook jij die dit leest ..gecorrumpteerd word op het moment dat je er aan "mee doet" ..en het lullige is dat de keuze er niet aan mee te doen als individu onmogelijk is gemaakt.
pi_62306009
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 08:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

We zitten vast in een cirkel van hebzucht.. hoe kan het ook anders dat we daardoor allemaal.. ieder van ons dus ook jij die dit leest ..gecorrumpteerd word op het moment dat je er aan "mee doet" ..en het lullige is dat de keuze er niet aan mee te doen als individu onmogelijk is gemaakt.
Er zijn zeker manieren om het effect minder te maken. In de docu werden er al een paar genoemd.

Je kunt bijv. ook gewoon niet van geleend geld leven. En misschien moet je af en toe maar wat meer willen betalen uit ideologisch oogpunt. Ik ben bereid zonnepanelen te plaatsen ook al zal dit uiteindelijk duurder zijn dan op de conventionele manier doorgaan.

En in het verleden is de FED al eens afgeschaft door een standvastige Amerikaanse president (andrew jackson volgens mij). Het probleem is dat we allemaal gebrainwashed zijn en ons in veel gevallen ook gewoon laten corrumperen.

Aan het einde vd dag sterf ik liever arm en eenzaam omdat ik mn hart heb gevolgd dan dat ik zogenaamd gelukkig sterf doordat ik mn hele leven als een soort van moderne slaaf heb geleefd.
pi_62306858
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 08:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En vond dat project op z'n minst interessant genoeg om het nader te bestuderen want we hebben idd de technologie om veel dingen te verbeteren.
Maar ieder mens kan bedenken dat zoiets niet gesponsord word of hulp krijgt in vorm van geld omdat het immers niks oplevert voor degene die z'n geld erin steekt.
Er zijn wel mensen die het project steunen, stephen greer van het disclosure project bijvoorbeeld doet donaties aan project venus.
don't sleep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')