Op kankeren!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:16 schreef TerroRobbie het volgende:
[AGOVV en GA Eagles gaan wellicht fuseren
Door Sander Berends
Vrijdag, 24 oktober 2008, 10:25
De KNVB onderzoekt de mogelijkheden om de profclubs AGOVV Apeldoorn en Go Ahead Eagles te laten fuseren. De voetbalbond wil de eerste divisie in sneltreinvaart terugbrengen van twintig naar zestien clubs. De voorzitters van zowel AGOVV als GA Eagles willen op de uitkomst van de plannen niet vooruit lopen. "Meewerken aan zo'n onderzoek kan nooit kwaad", reageert AGOVV- voorzitter Victor Doorn (foto). "Nee zeggen kan altijd nog."
"We werken aan het onderzoek mee", geeft ook GA Eagles-voorzitter Hans de Vroome aan. "Maar we nemen geen standpunt in", zegt hij in De Stentor. AGOVV en GA Eagles verkeerden de afgelopen seizoenen in financiële problemen. De Deventer club is inmiddels schuldenvrij en behoort met een begroting van 3,5 miljoen euro tot de kapitaalkrachtige clubs in de eerste divisie. AGOVV is nu de status 'onder curatele' ook voorbij, maar behoort met een omzet van 2,45 miljoen euro tot de kleintjes. In Deventer komen dit seizoen gemiddeld 4100 toeschouwers kijken, in Apeldoorn 2300.
De KNVB is bij clubs in vijf regio's een onderzoek gestart naar mogelijke fusies; Eindhoven/Helmond Sport, Haarlem/Telstar, FC Groningen/Veendam, Fortuna Sittard/MVV/Roda JC en GA Eagles/AGOVV. Binnen een maand wil de bond het onderzoek afronden.]
Zit het zo diep dat jullie nooit van ons hebben gewonnen als het er om ging?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:43 schreef DRD het volgende:
Den Bosch blameert zich lekker thuis tegen Eindhoven (en daar schiet ik toch spontaan van in de lach)
Paal, lat en De Vogt, anders was het 6 of 7-1 geworden denk ik. Van Guldener bij tijd en wijle ongrijpbaar voor de TOP Oss-defensie, maar had wel minimaal één keer moeten scoren van de twee keer dat ie alleen voor De Vogt verscheen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:43 schreef DRD het volgende:
Excelsior blijft met kleine overwinningen toch bovenin meedoen.
blameert??? Eindhoven was gewoon beter.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:43 schreef DRD het volgende:
Den Bosch blameert zich lekker thuis tegen Eindhoven (en daar schiet ik toch spontaan van in de lach)
AGOVV is wel lachwekkend. Moesten jaren terug perse een BVO worden en ze zouden wel een Eredivisieclub worden daar in Apeldoorn.quote:
Ik begrijp je punt, maar ik begrijp dat de KNVB haar handen vol heeft om in de gaten te houden of dit soort clubs de financiele zaken wel netjes op orde hebben.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:17 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
Heeft de KNVB nou echt niets beters te doen...![]()
Dit komt vast echt ten goede van het Neerlands voetbal.....de charme verdwijnt compleet!
LE-ZENquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
AGOVV is wel lachwekkend. Moesten jaren terug perse een BVO worden en ze zouden wel een Eredivisieclub worden daar in Apeldoorn.
Paar jaar later: het enige wat je leest zijn berichten over voortdurende financiele problemen en nu willen ze alweer gaan fuseren met GAE.
Dat de KNVB graag fusies ziet snap ik. Ze zitten met een groot aantal clubs waar niemand op zit te wachten en kunnen elk jaar de financiele warboel ontrafelen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
LE-ZEN
KNVB ziet graag fusies, de clubs zelf absoluut niet.
Ja, blameren. Dat is het enige juiste woord.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:05 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
blameert??? Eindhoven was gewoon beter.
Met alle respect, maar voetballend is het in de Jupiler League bij alle ploegen niet denderend (Een uitzondering daar gelaten). Het heeft meer met strijd en inzet te maken, dan echt met het voetballende en tactisch vermogen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:11 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ja, blameren. Dat is het enige juiste woord.
Wij moeten in principe "gewoon" van Eindhoven thuis winnen, simpel.
Voetballend gezien was het van beide kanten niet denderend maar Eindhoven verdiende de overwinning vanwege de inzet.
Het was een groot zootje bij ons, heel dit seizoen is trouwens een zootje, pas 2 thuisoverwinningen terwijl je van de "grotere" clubs in de JL pas alleen RKC thuis hebt gehad
Over het algemeen niet idd maar ik ben van mening dat Den Bosch voetballend het zeer aardig doet dit seizoen alleen de resultaten staan absoluut niet in verhouding.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:17 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Met alle respect, maar voetballend is het in de Jupiler League bij alle ploegen niet denderend (Een uitzondering daar gelaten). Het heeft meer met strijd en inzet te maken, dan echt met het voetballende en tactisch vermogen.
Ja.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:48 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Zit het zo diep dat jullie nooit van ons hebben gewonnen als het er om ging?
Ik noem het geen blameren, maar onderschatten.quote:Ja, blameren. Dat is het enige juiste woord.
Wij moeten in principe "gewoon" van Eindhoven thuis winnen, simpel.
Voetballend gezien was het van beide kanten niet denderend maar Eindhoven verdiende de overwinning vanwege de inzet.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:19 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Over het algemeen niet idd maar ik ben van mening dat Den Bosch Eindhoven voetballend het zeer aardig doet dit seizoen alleen de resultaten staan absoluut niet in verhouding.
quote:Fortuna Sittard moet het na dit seizoen doen zonder hoofdsponsor Supergame.
De exploitant van speelhallen, die zo’n 2 ton per jaar in de noodlijdende Limburgse eerstedivisionist steekt, heeft dit besloten na aanleiding van het uitblijven van de bouw van een speelhal in de het Fortuna Stadion. Aanvankelijk zou Supergame tot medio 2010 op het geel/groene tricot van de club staan maar daar komt nu dus een voortijdig einde aan.
“ Contractueel gezien zouden we per direct kunnen stoppen. We zouden in het stadion een speelhal gaan exploiteren maar omdat daar nog steeds niet gebouwd is kunnen we onder het contract uit. We willen echter niet dat de club in acute problemen komt en daarom zoeken we samen met Fortuna naar een goede oplossing”, aldus directeur Marcel Traarbach van Supergame. Fortuna-directeur Hans Erkens wil het nieuws op dit moment bevestigen noch ontkennen.
Naast de bestaande sportieve malaise betekent dit voor de Limburgers dus wederom een flinke klap op financieel gebied. De club heeft namelijk al een begrotingstekort van ongeveer zeven ton en daarbij heeft de belastingdienst beslag laten leggen op diverse sponsorgelden. De KNVB heeft daardoor zelfs al gedreigd om de proflicentie van de club in te trekken.
want?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:44 schreef Adothehague het volgende:
Misschien maar een fusie sluiten met Den Bosch.
Ado heeft wat issues met FCDB momenteelquote:
Geografisch is het best te doen, en Fortuna kan wel wat voetallende impulsen gebruiken.quote:
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:50 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Geografisch is het best te doen, en Fortuna kan wel wat voetallende impulsen gebruiken.
Terwijl Den Bosch dan eindelijk in een echt stadion (Sittard) kan gaan spelen.
Voor beide clubs een win-win situatie.
Wij hebben een stadion en voetballen goed.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:23 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.
ADO maar gelijk samen voegen met Telstar?
bij beide ook op toepassing bij ons dus je slaat voor de verandering de plank weer eens compleet mis.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:36 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Wij hebben een stadion en voetballen goed.
Dus ik zie geen reden hiervoor.
Je doelt op Omniworld-VVV? Als VVV al te pakken is dit seizoen, is het nu wel. Driekwart van de verdediging is geblesseerd.quote:
ben benieuwd hoe Eindhoven het zal doen tegen Veendam.. Ik hoop eigenlijk toch wel op winst voor Eindhoven..quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:40 schreef fanneke het volgende:
Het programma voor vanavond:
Go Ahead Eagles - FC Dordrecht
FC Omniworld - VVV
AGOVV - MVV
SC Cambuur - TOP
Haarlem - FC Zwolle
Veendam - FC Eindhoven
Fortuna Sittard - Telstar
Helmond Sport - Excelsior
RKC - FC Emmen
FC Den Bosch - RBC
2-0, zoals ik al voorzag. Nu te minste wel weer terug met beide benen op de grond...quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:16 schreef JLSB het volgende:
[..]
Je doelt op Omniworld-VVV? Als VVV al te pakken is dit seizoen, is het nu wel. Driekwart van de verdediging is geblesseerd.
Dat blijkt wel, VVV staat met 2-0 achter.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:16 schreef JLSB het volgende:
[..]
Je doelt op Omniworld-VVV? Als VVV al te pakken is dit seizoen, is het nu wel. Driekwart van de verdediging is geblesseerd.
Ze zijn er nog niet, als 1 ploeg dit nog weg kan geven is Omniworld het wel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:35 schreef JLSB het volgende:
[..]
2-0, zoals ik al voorzag. Nu te minste wel weer terug met beide benen op de grond...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |