Tja, denk eigenlijk dat alleen iemand dat kan beantwoorden die beide studies heeft gedaan. Maar over het algemeen is MEM meer op entertainment gericht (duh) en minder journalistiek dan het MIM. MEM blijft breed, terwijl je op het MIM een gericht afstudeerprofiel kiest, en je ook nog een verdiepende minor doet.quote:Op zondag 5 oktober 2008 00:40 schreef JaapLiekefan het volgende:
Wat is nou eigenlijk het grote verschil met MEM?
aan uit?quote:Op zondag 5 oktober 2008 00:48 schreef JaapLiekefan het volgende:
Okay, ik ben er aan uit geloof ik: ik ben vanaf volgend jaar ook present bij het MIM.![]()
Het grote probleem is echter dat het twee uur treinen is.
E hoezo beslist iemand op jouw school wat je gaat studeren?quote:Op zondag 5 oktober 2008 00:52 schreef JaapLiekefan het volgende:
Nah, heb sowieso nog een hoop gesprekken voor de boeg op school enzo. Die zien me liever Journalistiek of MEM doen. Of iets totaal anders.![]()
quote:En ik ga de eerste weken sowieso treinen, want ik ben nog nooit in Amsterdam geweest (shame on me) en ken ook niemand daar enzo... nja, zie het gewoon (nog) niet zitten om daar al meteen op kamers te zitten.... alhoewel ik wel denk dat op en neer reizen een groot probleem gaat worden..
Ach, duurt nog lang. Misschien ben je rond die tijd wel blij om uit huis te gaan en een ander leven op te bouwen. En echte vrienden van waar je vandaankomt blijf je echt wel zien, in de weekenden enzo..quote:Voorlopig wil ik daar nog even niet aan denken ofzo, helemaal geen zin om familie/kennisen/vrienden van hier 'achter te laten' ()
Hier ook een eerstejaars. Ik vind het een hele leuke opleiding! Natuurlijk zijn er vakken die wat minder zijn, ik noem Spelling&Stijl en bedrijfseconomie. Over het algemeen zijn de vakken echter wel leuk!quote:Op zondag 5 oktober 2008 00:38 schreef JaapLiekefan het volgende:
Oeh, hoe bevalt het? Hoe was de introductie? En wat heb je tot nu toe allemaal al gedaan?
Hoe is je klas enzo? Ben wel benieuwd hoe de verhouding jongens/meisjes is eerste jaar.
quote:Op zondag 5 oktober 2008 00:38 schreef lienelien het volgende:
[..]
En hoe bevalt het tot nu toe?
Projectgroepje een beetje relaxed?
Staat in Oost, vlakbij station Weesperplein. Het is een heel blanke opleiding met weinig zwarten, dus je kan gerust zijn. De meeste tokkie's en tuig zijn gewoon blanken.quote:Op zondag 5 oktober 2008 12:42 schreef JaapLiekefan het volgende:
loop je in het eerste jaar ook stage?
en in wat voor een buurt staat het eigenlijk?
vraag me eigenlijk ook af of er veel allochtonen in die buurt zitten.mijn school staat nu namelijk echt in een achterwijk, waar we voortdurend last hebben van 'hun'.
Nee, 2e jaar 10 weken, en in je 3e of 4e jaar (mag je kiezen) 20 wekenquote:Op zondag 5 oktober 2008 12:42 schreef JaapLiekefan het volgende:
loop je in het eerste jaar ook stage?
Vlak achter het Amstel Hotelquote:en in wat voor een buurt staat het eigenlijk?
Maarre, het is Amsterdam, dus wat wil jequote:vraag me eigenlijk ook af of er veel allochtonen in die buurt zitten.mijn school staat nu namelijk echt in een achterwijk, waar we voortdurend last hebben van 'hun'. hen
Maar dat doet geen enkele HBO dacht ik zoquote:Op zondag 5 oktober 2008 13:45 schreef Koewam het volgende:
Hoe oud ben je? Ik heb het idee dat je nogal onervaren en ongevormd bent. Je kan alle kanten op, en ja, ook RTL. Een studie leidt je de facto op tot iemand met hbo-niveau in een sector, het leidt je niet naar baantjes.
Ah leuk! Maar wat is er internationaal aan? Alleen dat de voertaal Engels is, of zijn de vakken ook internationaal gericht?quote:Op zondag 5 oktober 2008 13:46 schreef XiChico het volgende:
Mag ik hier even meekijken? Ik doe International Communication & Media alleen dan aan de Hogeschool Utrecht. Eerstejaars, vrijwel hetzelfde alleen dan in het Engels.
Nahh, eerder het blonde-tutjes-gehalte.quote:Op zondag 5 oktober 2008 13:42 schreef JaapLiekefan het volgende:
Ah mooi. Het tokkiegehalte is dus wel redelijk groot begrijp ik?
Kan natuurlijk, als je maar je best doet.quote:Nog een vraagje: kan je met MIM later terecht bij bedrijven als RTL Nederland, want dat is uiteindelijk wat ik wil?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |