abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65789796
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 01:12 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Nog 843 leerlingen over van de 1300(?), en nog steeds dalende..
Echt?
pi_65789812
waren er trouwens 1200-nogwat.
Maar hoe weet je dat zo precies? Had het er oas nog met een klasgenootje over, hoeveel er al zouden zijn afgevallen.
pi_65791970
Ik ging gisteren trouwens een voorlichting over het MIM geven op een middelbare school. Top 3 meest domme vragen.
- Is het duur?
- Hoeveel jaar duurt het?
- Heb je gym?

pi_65796871
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef lienelien het volgende:
waren er trouwens 1200-nogwat.
Maar hoe weet je dat zo precies? Had het er oas nog met een klasgenootje over, hoeveel er al zouden zijn afgevallen.
Op het intranet heb je een hele handige functie onder het kopje 'persoonlijk'. Je kan hier namelijk drukken op 'e-mailadressen' en dan 'PV-ALL'(alle propedeuseleerlingen) selecteren. Gisterochtend voor de grap eens gedaan, toen was het 847. Een krappe acht uur later was dit 843. Misschien niet 100% betrouwbaar, maar ik geloof het wel.
pi_65806030
kan je je auto goed parkeren bij de hvA morgen?

en waar is het nou precies? morgen is toch de opendag van 10.00 - 14.00?
pi_65806753
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 10:21 schreef lienelien het volgende:
Ik ging gisteren trouwens een voorlichting over het MIM geven op een middelbare school. Top 3 meest domme vragen.
- Is het duur?
- Hoeveel jaar duurt het?
- Heb je gym?

En nee, je kan er niet goed parkeren.
pi_65806821
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 17:13 schreef JaapLiekefan het volgende:
kan je je auto goed parkeren bij de hvA morgen?

en waar is het nou precies? morgen is toch de opendag van 10.00 - 14.00?
Nee, bij de HvA zijn geen parkeerplekken. Je kan je auto wel kwijt in de parkeergarage bij het waterlooplein (5 minuten lopen) of in de Anne Frankstraat (10 mins lopen). Of je auto bij de Arena neerzetten, dus goedkoop parkeren, en ook nog een gratis metrokaartje krijgen.
Het gebouw staat aan het Weesperplein, langs de Singelgracht. Is direct naast metrostation Weesperplein.
Zie kaartje op pagina 1
pi_65807589
oh thanks, morgen dan maar even naar opendag.
pi_65831953
Ben er vandaag geweest. Wie was jij trouwens Lienelien? Ik heb geen namen onthouden, alleen ene Erik-Jan ofzo.

Anyway: mooie school, studie lijkt me wel leuk maar wel "makkelijk" en schrok nogal van de hoeveelheid meiden. Samen met nog één jongen was ik de enige jongen. Vond ik eerlijk gezegd nogal jammer. Kwam nogal over als een makkelijke 'meidenopleiding' zoals mijn vader het noemde.
pi_65832051
Hmm ik weet natuurlijk niks over volgend jaar, maar wij hebben in onze groep(22 studenten) toch bijna tien jongens!
Het is ook niet enorm makkelijk, alleen nogal oppervlakkig het eerste jaar.
pi_65832182
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 17:57 schreef JaapLiekefan het volgende:
Ben er vandaag geweest. Wie was jij trouwens Lienelien? Ik heb geen namen onthouden, alleen ene Erik-Jan ofzo.

Anyway: mooie school, studie lijkt me wel leuk maar wel "makkelijk" en schrok nogal van de hoeveelheid meiden. Samen met nog één jongen was ik de enige jongen. Vond ik eerlijk gezegd nogal jammer. Kwam nogal over als een makkelijke 'meidenopleiding' zoals mijn vader het noemde.

Ik stond bijna de hele dag bij de ontvangstbalie, waar je het programmaboekje kreeg ed
Er zijn wel meer meiden dan jongens, maar is denk ik 60/40 of misschien tegenwoordig wel 55/45. Maar het viel me idd wel op dat er heel veel meiden waren vandaag.
pi_65832216
@JaapLiekefan: Heb je niet gezegd tegen iemand: ben jij lienelien? Volgens mij trekt de opleiding ook steeds meer jongens. Ik vind het niet zo erg eigenlijk dat er meer meisjes op de school zitten.
pi_65832366
Nja, het viel me gewoon echt op dat er ontzettend veel 'barbiepopjes' rondliepen. Allemaal volgeplamuurd, hip gekleed enzo. Leuk om te zien... maar ik vond het wel jammer dat het overkwam als een 'meidenopleiding' maar dat is dus niet zo? Want ik was echt de enige jongen op een gegeven moment.

Maar wel echt een heel mooi gebouw en leuke buurt. Heel anders dan ik verwacht had.
pi_65832534
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 18:25 schreef JaapLiekefan het volgende:
Nja, het viel me gewoon echt op dat er ontzettend veel 'barbiepopjes' rondliepen. Allemaal volgeplamuurd, hip gekleed enzo. Leuk om te zien... maar ik vond het wel jammer dat het overkwam als een 'meidenopleiding' maar dat is dus niet zo? Want ik was echt de enige jongen op een gegeven moment.
Tsjah, nouja, ik grap nog wel eens dat je een MIM-meisje kan herkennen aan blond haar, skinny jeans en een flesje spa in de hand. Maar gelukkig is niet iedereen zo (waaronder ik ) en het volk wat op de open komt, gaat ook niet per se de studie volgen
Maar het is en blijft wel zo dat veel meisjes bij de Cosmo of de Glamour willen werken en worden aangetrokken door RMP. Die krabbelen daarna wel weer terug ook, zo snel als ze zien dat je marketing en bedrijfseconomie krijgt enzo
quote:
Maar wel echt een heel mooi gebouw en leuke buurt. Heel anders dan ik verwacht had.
Haha, wat had je dan verwacht?
pi_65833075
Een oud gebouw, gewoon niet zo 'stijvol' ingericht enzo. En een verpauperde buurt.
pi_65833665
Nee het gebouw is echt superleuk!
kwam van de week voor het eerst op de vierde, daar waren ze gewoon aan het tafeltennissen!
Alleen ik hoop dat het numerus fixus het computertekort enigszins oplost.
pi_65837642
Ik krijg juist vaak het idee dat er steeds minder jongens op het MIM zitten. Maar dat kan misschien ook komen door RMP. Vorige week tijdens het college zaten er ongeveer acht jongens in de zaal en 80 meisjes, dat verschil is altijd bij mijn colleges.

En over twee maanden moet ik voor het eerst stagelopen! Maar wat wil ik?
we took a weekend, drove to provo.
the snow was white and fluffy.
pi_65845680
Die indruk had ik dus ook. Hoe is die verdeling eerste jaar dan? Ik had namelijk het idee dat van de 10 mensen er 9 meisjes waren.
pi_65846879
quote:
Op zondag 8 februari 2009 13:37 schreef JaapLiekefan het volgende:
Die indruk had ik dus ook. Hoe is die verdeling eerste jaar dan? Ik had namelijk het idee dat van de 10 mensen er 9 meisjes waren.
Bij de open dag misschien, in het propedeusejaar is dit 40% jongen denk ik.
pi_65848641
De minor filosofie is best pittig.
pi_65854247
Kennen jullie eigenlijk die studenten die in die collegezaal waren?

'Ik wil hoofdredactrice worden van the New York Times.'
'Ik wil presentator worden van Lingo.' -> Egbert-Jan?

en die euh, ietwat mannelijke vrouw die presenteerde?
pi_65855459
Hehehe. Hoofdredacteur van de NY Times. Wil ik ook wel. Zou ik stiekem toch erbij zijn geweest..?
pi_65864259
Jij bent Egbert-Jan?
pi_65864382
Nee, .
Wat een maffe antwoorden daar zeg.
pi_65886770
Ik sprak vandaag een meisje dat was van de HAVO naar MIM gegaan. Ze raadde het me absoluut af, het was voor haar zelfs veel te makkelijk. Totaal geen uitdaging en echt een pretstudie.

Opzich wel jammer, hoor zoveel negatieve verhalen over dat het zo makkelijk is. Ik wil graag in de media werken maar wel door middel van een studie die een uitdaging is. Is MEM dan een betere optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')