abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62079876
Goed. Mijn vriendin reed gisteren door een flauwe bocht.. achterkant brak uit. Resultaat:

Geen schrammetje, lichte spierpijn. Maar wel een nieuwe auto nodig.

Eisen:
Minimaal net zo veilig als bovenstaande A3.
Moet minimaal net zo betrouwbaar aanvoelen als de A3.
Maximaal 10.000 euro.
Niet veel kleiner, in ieder geval flinke kofferruimte.
Geen Opel.
Liever geen Franse auto.
Vlot, minimaal 180km per uur, rond 10 seconden naar de 100.
Maximaal 100k op de teller.

Zaterdag gaan we bij dealers langs. Zelf kwam ik niet verder dan:
- Weer een A3.
- Een Focus.
- Nieuwe Suzuki Swift.
- BMW 318ti.

Iemand anders nog een goede tip?
pi_62080000
Een vriendin die je auto niet in de prak rijdt?
pi_62080053
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:23 schreef RiKe het volgende:
pi_62080082
Ik zou je eigen auto uitkiezen, en haar een Golf II geven uit 1989
Sometimes it seems like lately, I just don't know. Better sit back and go, with the flow.
pi_62080085
Je geeft het antwoord al.. duidelijk weer een A3
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:28:47 #6
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_62080136
euhm, een maat van me heeft in zoetermeer nog een gelijkwaardige Alfa romeo te koop staan (type weet ik ff niet, kan ik uitzoeken bij intresse)
pi_62080162
Koop gewoon weer een A3 1.9tdi

2jaar jonger en je bent de man voor 10k
pi_62080175
das een beste klapper geweest
pi_62080280
Hehe..

Ik heb zelf met deze auto ook al een paar keer gehad dat de achterkant weggleed. Dachten dat het de banden waren.. maarja, winterbandjes zouden er deze week onder gaan. Banden na ongeluk gecontroleerd, niets aan het handje. Meer dan genoeg profiel. Dus ze vermoeden iets met de as ofzo. Geen idee.

En ja.. ik schrok erg toen ik de auto zag. Mijn vriendin heeft dus NIETS. Lichte spierpijn in nek en schouders.. Godzijdank.
pi_62080344
Fiat Stilo ziet er ook wel aardig uit.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:38:29 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62080407
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:23 schreef RiKe het volgende:
Hoe enorm veel te hard moet je rijden om dit voor elkaar te krijgen bij "een flauwe bocht"?
censuur :O
pi_62080477
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:36 schreef Oksel het volgende:
Fiat Stilo ziet er ook wel aardig uit.
van A3 naar Stilo is imo een achteruitgang....
pi_62080505
Ze reed niet te hard. Ik heb met die auto ook al een keer bijna achterstevoren gestaan.. We dachten aan de banden, maarja, genoeg profiel, en niet meer naar gekeken omdat er toch begin volgende week winterbandjes onder gingen.. Na de crash banden bekeken, meer dan genoeg profiel.. MEER dan genoeg. Ze denken aan iets met de as ofzo.

Ze reed 80.. ik reed er vanochtend met een Mazda 2 100. En reed gewoon. En geen enkel probleem met die bocht.. gewoon, een hele normale bocht.
pi_62080528
Top Gear was erg enthousiast over de Focus.. Dus daar gaan we sowieso proefrit in maken.
pi_62080778
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:42 schreef Oksel het volgende:
We dachten aan de banden, maarja, genoeg profiel, en niet meer naar gekeken omdat er toch begin volgende week winterbandjes onder gingen.. Na de crash banden bekeken, meer dan genoeg profiel.. MEER dan genoeg. Ze denken aan iets met de as ofzo.
als je nieuwe wan-li banden koopt heb je ook profiel genoeg. zodra er echter regen valt hebben ze totaal geen grip. niet alleen blindstaren op profiel

wel een geluk bij ongeluk dat je vriendin er goed vanaf is gekomen, daar mag je blij mee zijn.

ik zou gaan voor een A3 of bmw.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:54:10 #16
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_62080839
Ik rij ondertussen mijn 3e lease-Focus-station (2.0l benzine).
Daarin moet je heel hard werken om hem uit te laten breken, neem je een lichter gemotoriseerde versie dan begint het haast onmogelijk te worden. Zelfs met lage brede sloffen blijft dat ding maar aan de weg plakken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_62080875
Waarom rij jij met duitse nummerplaten ?
pi_62080943
Omdat mijn vriendin Duits is?
pi_62080952
Geen Opel willen, maar wel een Suzuki overwegen.
Sorry hoor, maar je moet denk ik nog veel van autorijden leren.

Niet dat ik zo pro-Opel ben, maar een Suzuki is voor mij compleet uitgesloten. En ik spreek uit ervaring, wat dat betreft. Ik heb een behoorlijke tijd zo'n Suzuki-gedrocht als leaseauto gehad en als -ie aan één gevoel niet voldeed was het wel veiligheid...
pi_62080984
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:54 schreef mvdejong het volgende:
Ik rij ondertussen mijn 3e lease-Focus-station (2.0l benzine).
Daarin moet je heel hard werken om hem uit te laten breken, neem je een lichter gemotoriseerde versie dan begint het haast onmogelijk te worden. Zelfs met lage brede sloffen blijft dat ding maar aan de weg plakken.
ja ik lees hier dat jij er echt verstand van hebt!
pi_62081190
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:58 schreef Elfletterig het volgende:
Geen Opel willen, maar wel een Suzuki overwegen.
Sorry hoor, maar je moet denk ik nog veel van autorijden leren.

Niet dat ik zo pro-Opel ben, maar een Suzuki is voor mij compleet uitgesloten. En ik spreek uit ervaring, wat dat betreft. Ik heb een behoorlijke tijd zo'n Suzuki-gedrocht als leaseauto gehad en als -ie aan één gevoel niet voldeed was het wel veiligheid...
De nieuwe Swift ziet er leuk uit.. zodoende. Opels zijn allemaal lelijk, dus daar beginnen we sowieso niet aan.
pi_62081294
MG ZR, ik blijf het een aparte doch pittige bak vinden, geen flauw idee hoe veilig overigens, ik denk wel dat het een type auto is die niet snel meer in waarde daalt.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:36:33 #23
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_62081866
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:59 schreef rival het volgende:

[..]

ja ik lees hier dat jij er echt verstand van hebt!
Ik bedoelde : Zelfs met lage brede sloffen blijft dat ding zelfs op kletsnatte wegen maar aan de weg plakken.
Ik heb er dit keer lekkere brede 18" velgen onder zitten, en ik verwachtte dat ik op droge wegen nog meer grip zou krijgen, maar dat hij op een nat wegdek er wat eerder met me vandoor zou willen gaan, wat gewoonlijk de trade-off is als je voor "laag en breed" gaat. Maar ook in de stromende regen is hij niet makkelijk tot een uitglijder te bewegen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 18:04:42 #24
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_62082461
een a3 2.0 sportsback.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_62084659
Zo'n TDI heeft ivm de vacuumpomp en de grote rembekrachtiger erg veel remdruk, dit kan eventueel icm met een schrikreactie (dus remmen) of slecht weer, blokkerende achterwielen hebben veroorzaakt.

Of in de regen inderdaad een B-merk band waarbij de achterbanden minder profiel hebben dan de voorkant (na omruil van voor naar achteren bijv.)

Knappe meid als je dat dan nog tegen kunt sturen, dus er valt hier sowieso niet heel veel te verwijten.
maar dat het aan de achteras heeft gelegen kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Gewoon weer voor een Audi A3 gaan, zijn fijne auto's!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')