abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 oktober 2008 @ 19:58:10 #126
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_62698434
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:40 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik ben weer thuis hoor! Zometeen even de buit uitpakken .

Die stand met Zwitserse treinen was wel tof trouwens... heb er dus ook wat gekocht... verder had ik wel het idee dat Märklin behoorlijk oververtegenwoordigd was, al was er uiteindelijk ook nog genoeg Roco te vinden .
Tof. Plaats je ook even wat foto's?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Moderator zondag 26 oktober 2008 @ 20:09:53 #127
42184 crew  DaMart
pi_62698818
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:58 schreef MPG het volgende:

[..]

Tof. Plaats je ook even wat foto's?
Uiteraard, heb ik net meteen gemaakt!

Ik heb gekocht:

2 telescoopwagens.


3 bruine gesloten goederenwagens met verschillende bedrijfsnummers.


2 daarvan hebben dit opschrift op de schuifdeur.


Nog 2 gesloten goederenwagens, waaronder een blauwe wagen die gebruikt wordt bij werkzaamheden aan het spoor.


En op het laatst kwam ik dit schattige 'Sputnik'-wagentje (volgens mij gebruikt in werktreinen) tegen bij een Duitser die eigenlijk niet wilde dat je aan zijn koopwaar zat (Die Wagen bleibt liegen, ja! )
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 26 oktober 2008 @ 20:13:00 #128
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_62698914
Tof spul .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:01:28 #129
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_62700521
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:09 schreef DaMart het volgende:

[..]

Uiteraard, heb ik net meteen gemaakt!

[...]

En op het laatst kwam ik dit schattige 'Sputnik'-wagentje (volgens mij gebruikt in werktreinen) tegen bij een Duitser die eigenlijk niet wilde dat je aan zijn koopwaar zat (Die Wagen bleibt liegen, ja! )
[ afbeelding ]
Wat zei je toen: Und mein fahrrad bleibt stehn!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:23:57 #130
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_62701402
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:09 schreef DaMart het volgende:

[..]

Uiteraard, heb ik net meteen gemaakt!

Ik heb gekocht:

2 telescoopwagens.
[ afbeelding ]

3 bruine gesloten goederenwagens met verschillende bedrijfsnummers.
[ afbeelding ]

2 daarvan hebben dit opschrift op de schuifdeur.
[ afbeelding ]

Nog 2 gesloten goederenwagens, waaronder een blauwe wagen die gebruikt wordt bij werkzaamheden aan het spoor.
[ afbeelding ]

En op het laatst kwam ik dit schattige 'Sputnik'-wagentje (volgens mij gebruikt in werktreinen) tegen bij een Duitser die eigenlijk niet wilde dat je aan zijn koopwaar zat (Die Wagen bleibt liegen, ja! )
[ afbeelding ]
Leuk spul

Deze foto's herinneren mij eraan dat m'n zich afvroeg waar je de gordijnen van de woonkamer gekocht hebt
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:12:45 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62703359
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:09 schreef DaMart het volgende:
Duitser die eigenlijk niet wilde dat je aan zijn koopwaar zat (Die Wagen bleibt liegen, ja! )
Ik vroeg netjes aan een handelaar of ik de trein die ik wilde kopen even mocht oppakken, en dat vond ie heel bijzonder.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62707698
Zulke reacties had ik vroeger ook wel eens. "NIET AANKOMEN!". Zie het nog wel eens als een kindje wat wil pakken. Zie je er zo jong uit DaMart? Of was het een duur wagentje?

Die Duitsers doen altijd wel een beetje moeilijk. Was er ook een die alle doosjes per 2 met plakbandje aan elkaar had geplakt. Het doel? Geen idee, zorgen dat zijn koopwaar valt zodra je het oppakt en onder het mom "pot breken potje betalen" zijn waar onder de man brengen misschien?

Was overigens wel goedkoop daar. Zijn die duitsers wel vaker Dat dan wel.
hula
pi_62709062
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:40 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik ben weer thuis hoor! Zometeen even de buit uitpakken .

Die stand met Zwitserse treinen was wel tof trouwens... heb er dus ook wat gekocht... verder had ik wel het idee dat Märklin behoorlijk oververtegenwoordigd was, al was er uiteindelijk ook nog genoeg Roco te vinden .
Zow einig Marklin bij de banen was, zo veel was er bij die stands ja. Ik weet niet of ik volgend jaar nog ga, de banen zijn wel leuk, maar voor de aankopen voor mijn thema hoef ik er zeker niet te zijn. Het enige japanse merk wat er was, was Kato, maar dan ook alleen maar de Amerikaanse treinen en die eeuwige Vliegende Hamburger

Maar wat een ruimte om te lopen itt Houten, dat was wel sjiek hendig.

Wel tof spul DaMart!
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Moderator maandag 27 oktober 2008 @ 09:17:20 #134
42184 crew  DaMart
pi_62710078
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:50 schreef NikkelCobalt het volgende:
Zulke reacties had ik vroeger ook wel eens. "NIET AANKOMEN!". Zie het nog wel eens als een kindje wat wil pakken. Zie je er zo jong uit DaMart? Of was het een duur wagentje?

Die Duitsers doen altijd wel een beetje moeilijk. Was er ook een die alle doosjes per 2 met plakbandje aan elkaar had geplakt. Het doel? Geen idee, zorgen dat zijn koopwaar valt zodra je het oppakt en onder het mom "pot breken potje betalen" zijn waar onder de man brengen misschien?

Was overigens wel goedkoop daar. Zijn die duitsers wel vaker Dat dan wel.
Mijn vader pakte iets op, en toen zei die Duitser er iets van. Hij noemde meteen een prijs en zo en dat hij er nog wel meer had. Toen rekende ik mijn Sputnik (die overigens beschikt over binnenverlichting ) maar af en zijn we doorgelopen .
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 07:37 schreef Pheno het volgende:

[..]

Zow einig Marklin bij de banen was, zo veel was er bij die stands ja. Ik weet niet of ik volgend jaar nog ga, de banen zijn wel leuk, maar voor de aankopen voor mijn thema hoef ik er zeker niet te zijn. Het enige japanse merk wat er was, was Kato, maar dan ook alleen maar de Amerikaanse treinen en die eeuwige Vliegende Hamburger

Maar wat een ruimte om te lopen itt Houten, dat was wel sjiek hendig.

Wel tof spul DaMart!
Ik ken Houten niet, maar het was inderdaad wel lekker ruim van opzet op de markt.

En een hoop van die wagens die ik heb gekocht, had ik anders in de winkel besteld. Nu toch voor behoorlijk wat minder geld gekocht!
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator maandag 27 oktober 2008 @ 10:38:18 #135
42184 crew  DaMart
pi_62711934
Ik kon het niet laten even een filmpje te maken van de nieuwe goederentrein... en ook mijn recent gekochte stam pasaagiersrijtuigen reed toevallig rond... .


Bekijk deze YouTube-video
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:48:01 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62712205
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:38 schreef DaMart het volgende:
Ik kon het niet laten even een filmpje te maken van de nieuwe goederentrein... en ook mijn recent gekochte stam pasaagiersrijtuigen reed toevallig rond... .
Bekijk deze YouTube-video
Leuk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62713577
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 16:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zou met de trein gaan. 2 minuten lopen van het station
Gewoon rugzak meenemen, en gaan
Met de auto naar Nieuwegein gaan en dan met de tram verder werkt ook prima:

ik ging dus voor een VT95 en BR614 en kwam terug met
een VT95 van Fleischmann
een BR218 van Fleischmann (Om mijn 7-delige dubbeldekkersstam in tweeën te knippen)
een 5-delige stam umbauwagens van Roco (in eerste instantie wilde ik er 3, maar de verkoper bleef net zolang korting geven tot ik ze alle 5 nam)

en verder nog een zooitje profie-koppelingen om de ROCO-wagens ook te kunnen koppelen.

Nu nog een baan om op te rijden...
So we just called him Fred too
  maandag 27 oktober 2008 @ 18:14:26 #138
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_62725490
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:36 schreef Cothen het volgende:

[..]

Met de auto naar Nieuwegein gaan en dan met de tram verder werkt ook prima:

ik ging dus voor een VT95 en BR614 en kwam terug met
een VT95 van Fleischmann
een BR218 van Fleischmann (Om mijn 7-delige dubbeldekkersstam in tweeën te knippen)
een 5-delige stam umbauwagens van Roco (in eerste instantie wilde ik er 3, maar de verkoper bleef net zolang korting geven tot ik ze alle 5 nam)

en verder nog een zooitje profie-koppelingen om de ROCO-wagens ook te kunnen koppelen.

Nu nog een baan om op te rijden...
foto's!!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_62732969
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 18:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
foto's!!
Zal ik van de week eens doen, als ik fatsoenlijk licht heb, das s'avonds echt niet te doen.

Hoe zit met de koppelingen van ROCO? Sommige schuiven heen en weer en andere weer niet. Hoort dat? Is dat in te stellen?
So we just called him Fred too
pi_62738769
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 07:37 schreef Pheno het volgende:

[..]

Zow einig Marklin bij de banen was, zo veel was er bij die stands ja. Ik weet niet of ik volgend jaar nog ga, de banen zijn wel leuk, maar voor de aankopen voor mijn thema hoef ik er zeker niet te zijn. Het enige japanse merk wat er was, was Kato, maar dan ook alleen maar de Amerikaanse treinen en die eeuwige Vliegende Hamburger

Maar wat een ruimte om te lopen itt Houten, dat was wel sjiek hendig.

Wel tof spul DaMart!
Oh, viel mij juist op dat er heel veel Marklin banen waren. Het valt ook niet direct op maar bij een 2e blik kon ik de K-rails er wel tussenuit halen. Bij de stands was het gemengd. Heb veel Kato gezien tov andere jaren. TGV/Thalys en veel 66's en andere loc's. Geen Japans materieel overigens . Oh nog wel een stand met heel veel Japanse bussen in 1:160.
hula
pi_62740720
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 00:16 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Oh, viel mij juist op dat er heel veel Marklin banen waren. Het valt ook niet direct op maar bij een 2e blik kon ik de K-rails er wel tussenuit halen. Bij de stands was het gemengd. Heb veel Kato gezien tov andere jaren. TGV/Thalys en veel 66's en andere loc's. Geen Japans materieel overigens . Oh nog wel een stand met heel veel Japanse bussen in 1:160.
De busjes haal ik pas later, eerst een baan
Ik heb niet veel Marklin gezien, wel wat banen, maar het was toch meer non-marklin wat de klok sloeg. Ok, de Z baantjes waren wel lief om te zien, maar mij iets te klein

Over 5 maanden ga ik weer naar Japan, dan neem ik maar een extra rugzak mee
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Moderator dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:30:46 #142
18653 crew  D.
pi_62741281
Even een vraagje aan de modelspoorders (of treinverzamelaars of hoe men het ook mag noemen):
Houden jullie er nu ook een heel wagenpark (auto's dus) op na? En zijn dit dan de 1:87 modellen?
pi_62741644
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 08:30 schreef D.Rose het volgende:
Even een vraagje aan de modelspoorders (of treinverzamelaars of hoe men het ook mag noemen):
Houden jullie er nu ook een heel wagenpark (auto's dus) op na? En zijn dit dan de 1:87 modellen?
Ik heb mijn oog al laten vallen op het faller systeem ja Maar dan 1: 160. En werkende rem en knipperlichten En vertraging bij het naderen van een kruispunt.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Moderator dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:02:54 #144
18653 crew  D.
pi_62741815
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 08:55 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik heb mijn oog al laten vallen op het faller systeem ja Maar dan 1: 160. En werkende rem en knipperlichten En vertraging bij het naderen van een kruispunt.
Begrijp ik goed dat dat Faller systeem een soort spoor voor auto's is?
Is er ook een site waar je kunt shoppen voor 1:160 auto's? Met lichten zal wel behoorlijk aan de prijs zijn.
pi_62741905
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:02 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Begrijp ik goed dat dat Faller systeem een soort spoor voor auto's is?
Is er ook een site waar je kunt shoppen voor 1:160 auto's? Met lichten zal wel behoorlijk aan de prijs zijn.
Ja, een koperdraadje en een auto met magneet en motor. Alleen met wat zelfbouw kun je het wat toffer maken dan het standaard van Faller is.
Conrad zal vast wel wat hebben. Ik ga gewoon ouderwets naar de winkels
Of ebay
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Moderator dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:24:37 #146
18653 crew  D.
pi_62742294
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:06 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ja, een koperdraadje en een auto met magneet en motor. Alleen met wat zelfbouw kun je het wat toffer maken dan het standaard van Faller is.
Conrad zal vast wel wat hebben. Ik ga gewoon ouderwets naar de winkels
Of ebay
Het aanbod op Ebay voor 1:160 valt tegen.
Doen de meeste hier aan 1:160? Je ziet nl. veel meer auto's in 1:87 (daar heb ik er nl. wel een paar van)
pi_62742378
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:24 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Het aanbod op Ebay voor 1:160 valt tegen.
Doen de meeste hier aan 1:160? Je ziet nl. veel meer auto's in 1:87 (daar heb ik er nl. wel een paar van)
Nee, de meeste zijn bezig met 1:87 (H0-schaal). 1:160 is N-schaal. Voor mensen met ruimtegebrek of te grote ideeen

Schaal N begint nu pas wat aanbod te krijgen heb ik het idee, H0 bestaat natuurlijk ook een veel langere tijd. Als je nog niets hebt van N en wel van H0 zou ik daar toch blijven kijken, daar werkt het Faller systeem ook voor. Er zijn ook wel alternatieven, maar die zou ik je zo niet kunnen noemen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Moderator dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:39:20 #148
18653 crew  D.
pi_62742632
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:29 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nee, de meeste zijn bezig met 1:87 (H0-schaal). 1:160 is N-schaal. Voor mensen met ruimtegebrek of te grote ideeen

Schaal N begint nu pas wat aanbod te krijgen heb ik het idee, H0 bestaat natuurlijk ook een veel langere tijd. Als je nog niets hebt van N en wel van H0 zou ik daar toch blijven kijken, daar werkt het Faller systeem ook voor. Er zijn ook wel alternatieven, maar die zou ik je zo niet kunnen noemen.
Ik spaar eigenlijk maar een automerk/type, en daarvan zijn (bijna) alle schalen welkom.
Na een search op modelauto's kwam ik hier terecht en vroeg me zodoende af of jullie je ook met het wagenpark bezighouden (lijkt me dat als je een paar treinen hebt je toch minstens 10 keer zoveel auto's zou moeten hebben) of dat het echt bijzaak is.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:47:20 #149
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_62742840
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:06 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ja, een koperdraadje en een auto met magneet en motor. Alleen met wat zelfbouw kun je het wat toffer maken dan het standaard van Faller is.
Conrad zal vast wel wat hebben. Ik ga gewoon ouderwets naar de winkels
Of ebay
Goh, zit er dan een speciaal kopermagneetje onder het autootje

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_62742921
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:47 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Goh, zit er dan een speciaal kopermagneetje onder het autootje

Waar zeg ik dat dan? Ah, daar, ik bedoelde ijzer. Ik zit teveel in de koperdraad de laatste tijd, maar dat is werkgerelateerd
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:39 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Ik spaar eigenlijk maar een automerk/type, en daarvan zijn (bijna) alle schalen welkom.
Na een search op modelauto's kwam ik hier terecht en vroeg me zodoende af of jullie je ook met het wagenpark bezighouden (lijkt me dat als je een paar treinen hebt je toch minstens 10 keer zoveel auto's zou moeten hebben) of dat het echt bijzaak is.
Dat ligt er aan hoeveel ruimte je hebt. Welk thema, of je meer van het rangeerwerk houdt of om de werkelijkheid na te bootsen. Ik vind zelf juist de scenery wel leuk, dus ik denk niet dat ik heel veel rangeer zal maken. Al zla ik dan weer de Japanse merken moeten zoeken, daar is een Audi wel een zeldzame auto om te zien bv
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')