abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 oktober 2008 @ 04:47:52 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62068056
quote:
Foreclosure Alley

For the past few years, the Inland Empire in Riverside County has been one of the fastest growing counties in the state - home to a major housing boom. But now the Inland Empire is pretty much the poster child for the foreclosure crisis. SoCal Connected tracked down some surreal sights associated with the crisis, including a guy who started a business turning abandoned, dead lawns green - with spray-paint.
A must see..... check het filmpje (klik op de link hierboven).
pi_62068057
wow, een linkdump....

lijkt wel een gemiddeld TRU topic
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 04:58:50 #3
89730 Drugshond
pi_62068078
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 04:48 schreef Roi het volgende:
wow, een linkdump....

lijkt wel een gemiddeld TRU topic
Hier dan...
Huizencrisis in Amerika : De rauwe werkelijkheid , dit was de situatie in jan 2008 (begin dit jaar). Toen sloeg de huizencrisis al in redelijke omvang toe in Amerika.

Nu zijn we 10 mnd verder en de huizenmarkt in de States is nog steeds verrot. En de prijzen zakken nog steeds verder.

Maar hierachter zit een boel verborgen leed.... en onbegrijpelijk wat mensen allemaal achter laten als ze de benen nemen. Dat komt in dit topic veel beter tot zijn recht..
  donderdag 2 oktober 2008 @ 04:58:53 #4
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_62068079
Bizar beeld, dat ze door een straat rijden waar zo'n beetje alle huizen leeg staan behalve één waar twee auto's voor de deur staan. Lijkt me ook niet echt prettig wonen in zo'n halve spookstad.

Leuk stuk.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_62068125
Dat is echt heel bizar.. alsof die mensen gewoon opgelost zijn in rook. Alles blijft achter
  donderdag 2 oktober 2008 @ 05:18:17 #6
89730 Drugshond
pi_62068130
Voor een nieuw huis of crediet komen ze niet meer in aanmerking.... dus de kans is vrij groot dat ze verdwijnen in Tent-City.
quote:
In hard times, tent cities rise across the country
Since foreclosure mess, homeless advocates report rise in encampments

Homeless encampments are springing up around the country, including this one next to the homeless shelter in downtown Reno, Nev.

RENO, Nev. - A few tents cropped up hard by the railroad tracks, pitched by men left with nowhere to go once the emergency winter shelter closed for the summer.

Then others appeared — people who had lost their jobs to the ailing economy, or newcomers who had moved to Reno for work and discovered no one was hiring.

Within weeks, more than 150 people were living in tents big and small, barely a foot apart in a patch of dirt slated to be a parking lot for a campus of shelters Reno is building for its homeless population. Like many other cities, Reno has found itself with a "tent city" — an encampment of people who had nowhere else to go.

From Seattle to Athens, Ga., homeless advocacy groups and city agencies are reporting the most visible rise in homeless encampments in a generation.

Nearly 61 percent of local and state homeless coalitions say they've experienced a rise in homelessness since the foreclosure crisis began in 2007, according to a report by the National Coalition for the Homeless. The group says the problem has worsened since the report's release in April, with foreclosures mounting, gas and food prices rising and the job market tightening.

"It's clear that poverty and homelessness have increased," said Michael Stoops, acting executive director of the coalition. "The economy is in chaos, we're in an unofficial recession and Americans are worried, from the homeless to the middle class, about their future."

Caught by surprise
The phenomenon of encampments has caught advocacy groups somewhat by surprise, largely because of how quickly they have sprung up.

"What you're seeing is encampments that I haven't seen since the 80s," said Paul Boden, executive director of the Western Regional Advocacy Project, an umbrella group for homeless advocacy organizations in Los Angeles, San Francisco, Oakland, Calif., Portland, Ore. and Seattle.

The relatively tony city of Santa Barbara has given over a parking lot to people who sleep in cars and vans.

The city of Fresno, Calif., is trying to manage several proliferating tent cities, including an encampment where people have made shelters out of scrap wood.

In Portland, Ore., and Seattle, homeless advocacy groups have paired with nonprofits or faith-based groups to manage tent cities as outdoor shelters.

Other cities where tent cities have either appeared or expanded include include Chattanooga, Tenn., San Diego, and Columbus, Ohio.

Robert Scott Cook, originally from Alaska, sits with one of his dogs, Zoey, at the tent city that sprung up next to the homeless shelter in Reno, Nev.

The Department of Housing and Urban Development recently reported a 12 percent drop in homelessness nationally in two years, from about 754,000 in January 2005 to 666,000 in January 2007. But the 2007 numbers omitted people who previously had been considered homeless — such as those staying with relatives or friends or living in campgrounds or motel rooms for more than a week.

In addition, the housing and economic crisis began soon after HUD's most recent data was compiled.

"The data predates the housing crisis," said Brian Sullivan, a spokesman for HUD. "From the headlines, it might appear that the report is about yesterday. How is the housing situation affecting homelessness? That's a great question. We're still trying to get to that."

In Seattle, which is experiencing a building boom and an influx of affluent professionals in neighborhoods the working class once owned, homeless encampments have been springing up — in remote places to avoid police sweeps.

"What's happening in Seattle is what's happening everywhere else — on steroids," said Tim Harris, executive director of Real Change, an advocacy organization that publishes a weekly newspaper sold by homeless people.

Homeless people and their advocates have organized three tent cities at City Hall in recent months to call attention to the homeless and protest the sweeps — acts of militancy, said Harris, "that we really haven't seen around homeless activism since the early '90s."

In Reno, officials decided to let the tent city be because shelters were already filled.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 05:20:44 #7
89730 Drugshond
pi_62068141
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 05:16 schreef indahnesia.com het volgende:
Dat is echt heel bizar.. alsof die mensen gewoon opgelost zijn in rook. Alles blijft achter
Idd....

Volledig de kluts kwijt.... foto's, speelgoed van kinderen, geboortepapieren, computers alles laten ze achter. Ze hebben letterlijk alle moed opgegeven. Zwaar depressief vervolgen zij hun leven.
pi_62068145
Ongehoord. en dan als ze geluk hebben kunnen ze nog naar een tentenkamp.
pi_62068153
Oh mijn god. Wat een kapitaalvernietiging
pi_62068157
Hehehe, toch moest ik wel even lachen toen ze het gras gingen verven. Dat vind ik toch wel typisch Amerikaans
  donderdag 2 oktober 2008 @ 05:31:32 #11
89730 Drugshond
pi_62068158
Het krijgt zeker niet de aandacht die het verdient in de media...
Alleen de 'financials' staan in de spotlight...en hun bail-out plan.
Nou nee dus.... dit wordt sociaal gezien straks een even groot probleem. Hele complete gezinnen die hun toekomst in rook zien opgaan door valse of verkeerde beloften.

Nu begint pas de fall-out van de huizencrisis (vandaar dit topic.... de datum van tent-city is van sept 2008)...... en straks hebben we nog de fall-out van de economische crisis (want die komt er ook aan, wellicht ook hier in Nederland).
  donderdag 2 oktober 2008 @ 05:33:23 #12
89730 Drugshond
pi_62068160
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 05:30 schreef santax het volgende:
Hehehe, toch moest ik wel even lachen toen ze het gras gingen verven. Dat vind ik toch wel typisch Amerikaans
Quick and Dirty method. Het moet weer zo snel mogelijk in de verkoop (alsof er nog vraag naar is).
Triest baantje hebben die gasten... maar ze sparen in no time een complete inboedel bij elkaar.
pi_62068163
Ja dat schokt me nog het meeste. Ik bedoel, die mensen hebben dus duidelijk schulden. Dan is ons Nederlands systeem toch beter vind ik. Dan word de inboedel in elk geval niet vernietigd, maar verkocht. Iemand heeft er goedkope spulletjes door en de debiteur ziet toch een stuk van zijn schuld afgelost door de opbrengst van de openbare verkoop. Win-Win zou ik denken, maarja...
pi_62069520
Ik heb ook alvast maar een tentje gekocht, voordat de prijzen de pan uit rijzen.
pi_62069592
Tragisch. .
I´m back.
pi_62069813
Heb nu pas het filmpje bekeken. Ben er sprakeloos van.

Gelukkig zijn het maar spullen. Maar je vraagt je wel af wat er met die mensen gebeurd is, die het hebben achtergelaten.
pi_62069905
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:39 schreef Narcolepticus het volgende:
Heb nu pas het filmpje bekeken. Ben er sprakeloos van.

Gelukkig zijn het maar spullen. Maar je vraagt je wel af wat er met die mensen gebeurd is, die het hebben achtergelaten.
Ja, ik heb ze eigenlijk gemist nog in die reportage.
Deze reportage gaat verder dan wat je gewoonlijk ziet van deze kredietcrisis, maar toch weer net niet zo ver als ik zou willen gaan. De 'slachtoffers' brengt het niet in beeld. Ik zou hun verhaal graag willen horen.
Amerikanen wensen er niet graag aan herinnerd te worden dat hun Amerikaanse droom ook wel eens 'broke' kan gaan.
I´m back.
  Redactie Frontpage donderdag 2 oktober 2008 @ 10:08:17 #18
145738 superworm
is erbij
pi_62070367
Sjezus, wat een filmpje...
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 oktober 2008 @ 10:12:01 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62070438
Ik vraag me meer af of er nog een bail-out komt voor de mensen die nu in een tent zitten. Wat gaat de US Goverment nu doen met die mensen? In een tentje laten zitten?

De slechte leningen van de banken afkopen is alleen stap 1.
pi_62070493
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vraag me meer af of er nog een bail-out komt voor de mensen die nu in een tent zitten.
Wat voor bailout moet er voor die mensen komen dan? Ze hebben al geen huizenschuld meer.

Die mensen zijn het meest gebaat bij een redelijk betalende baan.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 oktober 2008 @ 10:15:35 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62070516
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:14 schreef Narcolepticus het volgende:

[..]

Wat voor bailout moet er voor die mensen komen dan? Ze hebben al geen huizenschuld meer.

Die mensen zijn het meest gebaat bij een redelijk betalende baan.
Waarom zouden ze geen huizenschuld meer hebben? Ze zijn niet te vinden... das wat anders.
En verder... Elke ochtend vanuit een tent naar een redelijk betaalde baan vertrekken... right.

Behalve economisch is dit ook gewoon een enorm sociaal probleem.
pi_62070540
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarom zouden ze geen huizenschuld meer hebben?
Zo werkt het in de VS. Als je je huis teruggeeft aan de bank, heb je ook geen schuld meer.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 oktober 2008 @ 10:17:17 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62070556
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:16 schreef Narcolepticus het volgende:

[..]

Zo werkt het in de VS. Als je je huis teruggeeft aan de bank, heb je ook geen schuld meer.
Bij een foreclosure volgens mij wel hoor.
Wat is anders het nut van hals overkop als een dief in de nacht vertrekken en NIET proberen je waardevolle spullen te verkopen?
pi_62070637
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:15 schreef Swetsenegger het volgende:
En verder... Elke ochtend vanuit een tent naar een redelijk betaalde baan vertrekken... right.
In de VS kan het met een beetje handigheid allemaal. Zat mensen met redelijke banen die gewoon in hun auto wonen. Hier in Nederland kan dat inderdaad niet nee, daar zijn wij veel te bekrompen voor.

Bij een redelijk betalende baan moet je je overigens niet al te veel voorstellen. Gewoon een vast inkomen voor de noodzakelijke dingen.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:28:28 #25
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_62070801
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:16 schreef Narcolepticus het volgende:

[..]

Volgens mij moet je dan eerst persoonlijk falliet gaan.
Dan ben je van je schulden af en kun je overnieuw beginnen.

Anders dan in Nederland, waar je tot in lengte van jaren nog aan je schulden vast blijft zitten.
Je kunt er alleen vanaf komen als je met je schuldeisers afspraken hebt gemaakt over hoeveel je terug moet betalen.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')