abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62067108
Rise Against is een melodieuze punkrock band uit Chicago, Illinois, Verenigde Staten.

Geschiedenis

Beginjaren

De groep ontstond in 1999, eerst onder de naam Transistor Revolt. Nadat ze een paar stevige punkrocknummers hadden gemaakt, brachten ze in 2000 een demo uit, genaamd "Transistor Revolt". Deze demo hadden ze zelf opgenomen.

Een jaar later tekenden ze bij Fat Wreck Chords om hun eerste twee albums uit te brengen: The Unraveling, dat in 2001 uitkwam, en Revolutions per Minute, dat in 2003 uitkwam. Hierdoor kregen ze uitnodigingen van verscheidene groepen zoals NOFX, No Use for a Name, AFI en Mad Caddies.

Weg naar de top

Later tekenden ze voor Dreamworks Records en namen het album Siren Song of the Counter Culture op. Dreamworks Records werd overgenomen door de Universal Music Group en Rise Against kwam uiteindelijk bij Geffen Records terecht, een onderdeel van Universal Music Group. Siren Song of the Counter Culture werd in augustus 2004 uitgebracht. Een herwerkte versie van The Unraveling kwam uit op 23 augustus 2005 bij Fat Wreck Chords. Hun vierde album The Sufferer & the Witness kwam uit op 4 juli 2006. En op deze cd staan nummers zoals Ready to Fall en Prayer of the Refugee.

Discografie

Albums

* The Unraveling (2001)

* Revolutions Per Minute (2003)

* Siren Song of the Counter Culture (2004)

* The Unraveling (Reissue) (2005)

* The Sufferer and The Witness (2006)

* Appeal To Reason (2008)

EP's

* Transistor Revolt (demo) (2000)

* This is Noise (2007)

Single's

DVD's

* Generation Lost (2006)

Bandleden

* Tim McIlrath - Zang, gitaar

* Zach Blair - Gitaar

* Joe Principe - Bass

* Brandon Barnes - Drums

Ex-bandleden

* Toni Tintari - Drums

* Kevin White - Gitaar

* Mr. Precision - Gitaar

* Todd Mohney - Gitaar

* Chris Chasse - Gitaar

www.riseagainst.com
www.myspace.com/riseagainst
http://www.last.fm/music/Rise+Against

Iemand bekend met deze band? Ik ben nu enkele jaren fan van ze 4x gezien.

14 februari spelen ze in de Melkweg samen met Strike Anywhere en Rentokill. 2 dagen later in Brussel.

Aanstaande dinsdag (7 oktober) komt hun nieuwe album "Appeal to Reason" uit.

[ Bericht 16% gewijzigd door Chaos-Zero op 03-10-2008 12:15:58 ]
pi_62067120
Briljante band, ik mag er redelijk wat inspiratie uit halen.
pi_62067133
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 00:45 schreef CasB het volgende:
Briljante band, ik mag er redelijk wat inspiratie uit halen.
Zeker! Het is sinds enkele jaren ook mijn favo band. Al vond ik RPM en SSotCC de beste albums die ze hebben gemaakt.
pi_62067171
Ik heb niet echt een favo album van ze, wel een aantal nummers die me beter of minder liggen.
pi_62067303
Oh, en ik luister nu stiekem naar het nieuwe album, het eerste nummer is al heel erg vet!
pi_62067662
Ben "via-via" bekend met deze band. Helaas, vind het eerlijk gezegd maar geschreeuw.
pi_62072662
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 01:01 schreef CasB het volgende:
Oh, en ik luister nu stiekem naar het nieuwe album, het eerste nummer is al heel erg vet!
Ik vind het 4e nummer echt vet! Vind hem iedergeval nu al beter dan dat ik toen der tijd The Sufferer and the Witness net had.
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 01:44 schreef thettes het volgende:
Ben "via-via" bekend met deze band. Helaas, vind het eerlijk gezegd maar geschreeuw.
Valt best mee. Oké, sommige liedjes zijn inderdaad geschreeuw, maar als je nou eens de tijd neemt, dan hoor je dat eigenlijk bijna alle liedjes niet zo zijn.
pi_62073861
Rise Against is inderdaad geweldig, vooral 'The sufferer and the witness' mag ik graag draaien.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
pi_62075047
Hmm, vond dat toch een beduidend minder goed album dan de voorgaande. Al vond ik The Unraveling ook niet echt goed. Toch blijven mijn favo nummers Paper Wings en Like the Angel.
pi_62079874
Aardige band. The Unraveling (en dan vooral de geremasterde versie) vind ik geweldig, Revolutions Per Minute heeft een aantal fantastische nummers maar ook teveel mindere. De opvolger opent geweldig en furieus maar kakt dan geweldig in. Daarna de band een beetje uit het oog verloren, behalve de singles die ik op MTV2 voorbij zag komen en die me niet de aanleiding gaven om The Sufferer and The Witness te luisteren. Begrijp wel dat deze band populair is trouwens, poppy met toch een rauw randje. Zal de nieuwe eens checken
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_62090814
The Unraveling vond ik juist het minst goede album. TSatW vond ik ook beduidend minder dan de rest, maar ik denk dat ik dit album zeker wel veel ga luisteren, meer als TSatW iedergeval. Toch blijf ik het wel jammer dat het niet meer klinkt als de 1e paar albums. Het is in iedergeval minder geworden sinds Tim (de zanger) gitaar is gaan spelen.
pi_62092210
ik was op een concert van deze dudes in groningen, kende het verder niet maar ging voor de grap met wat vrienden mee

op zich wel aardige performance ze weten iig die gastjes wel helemaal gek te maken, verder beetje te luid en nonmelodisch voor mij
pi_62096025
Non-melodisch? Rise Against is alles behalve non-melodisch.
pi_62101713
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 00:49 schreef CasB het volgende:
Non-melodisch? Rise Against is alles behalve non-melodisch.
True
pi_62102801
-edit- foutje
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:06:23 #16
230565 Mosq.
Ik deed de regendans...
pi_62159226
Rise Against is de shit! Live gezien in Groningen, was echt helemaal geweldig.
Kvind de nieuwe plaat wel ietsje minder dan de vorige, maar ach, je kan niet alles hebben hè? :p
Beste plaat vind ik toch wel duidelijk sufferer and the witness.
I see the tortoise and the hare in a ratrace.
http://www.last.fm/user/FlowLikeWine
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:06:52 #17
184465 Migue
Sensuele man
pi_62175834
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:35 schreef DrPwn het volgende:
verder beetje te luid en nonmelodisch voor mij

Ik ga ze in februari in die vieze stad zien met de vriendin, gelukkig met Rentokill als support dus er is voor mij ook iets om op los te gaan. Tijdens Rise Against zoek ik de bar wel op en kijk het van een afstandje aan, want ik vind het prima om naar te luisteren, maar als Rentokill niet had gespeeld was ik thuis gebleven.
Maar de boodschap blijft wèl top, dat maakt Rise Against voor mij gewoon een prima punkband die ver af staat van zaadbands als Blink 182 en al dat andere MTV punk.
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:51:17 #18
199522 xalo
Internetheld op sokken.
pi_62177296
Wat een geweldige band is Rise Against toch!
Als ik verdrietig ben luister ik erg vaak "Swing Life Away", maar voor andere buien staan meestal "The Sufferer and the Witness" & "Siren Song Of Counter Culture" op. Verder kan ik gerust zeggen dat ik alle CD's goed vind, alleen "The Unraveling" vind ik iets minder.
Ik heb trouwens al meerdere nummers van de nieuwste CD op de computer staan en ben van plan zo snel mogelijk de CD te kopen, wat zijn ze weer goed zeg .
Op woensdag 15 juli 2009 22:20 schreef moonmovies het volgende:
[..]
En door figuren zoals jij wordt PUB gezellig :7
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 01:03:14 #19
42555 Tomek
Take on the world!
pi_62191718
black masks & gasoline
pi_62194652
Paper Wings
pi_62220581
Rise Against
pi_62223398
Rise Against .
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_62228681
Gaan jullie trouwens ook naar de Melkweg voor Rise Against de 14e van februari?
Ik heb m'n kaartje iedergeval al, word de 5e keer dat ik ze zie en zie ze 2 dagen later ook in Brussel
pi_62229484
Nee. Ik ben de afgelopen maanden zó vaak naar de Melkweg geweest. Ik heb het wel even gehad met al dat gereis (moet uit Breda komen).
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_62246512
Ik wil wel heel graag maar moet echt heel ver reizen, dus ik weet het nog niet. Waren ze bij mij in de buurt (groningen) Heb ik ze gemist door verkeerd op de kalendere te kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')