quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 23:25 schreef L-IS het volgende:wie van de mensen in dit topic is daadwerkelijk militair? Ben ik wel eens benieuwd naar... die grote muil altijd overal.
Ben nu "militair in ruste " en geniet van een MIP.
Maar ik heb wel eerst de dienstplicht gedaan bij de KLU en heb als eerste lichting BBT de opleiding gedaan bij de Alpha/Konings-Cie 11 Infbat Lumbl (AASLT heet dat tegenwoordig meen ik) gedaan. Met succes de rode baret gehaald en bij Luchtmobiel gebleven tot en met 1998.
OT:
Mijn werk was afwisselend saai en afwisselend zeer mooi en spannend. Met name de GVT activiteiten op oefening in het buitenland, zoals van een hoge dam abseilen, of speleologie in de grotten ergens in Frankrijk waarbij je als een slang door zeer smalle doorgangen heen moet werken die deels ook nog onder water staan.
Of het echte luchtmobiele optreden met heli's, of een para training doen. Dit telt allemaal mee.
Daarnaast heb je ook nog het sociale aspect, nl. de kameraadschap. De kameraadschap die ik in mijn defensietijd gekend heb heb ik in de 10 jaar nu na defensie niet meer gezien. Ondanks zaaddodend onderhoud doe je dat onderhoud vaak wel met je kameraden.
Gezellig lekker een restaurantje pakken na diensttijd en daarna uitsluitend stappen bv. Dit zijn dingen die je niet snel vergeet.
Met die werving centra heb ik geen ervaring, die waren er toen nog niet, maar als men zo ongemotiveerd overkomen mogen ze wmb ergens een baantje krijgen op de schietbanen van de harskamp.
Dat valt me dus vies tegen als ik dat zo hoor.