Dat wordt anders steeds moeilijker. In de huidige maatschappij worden diploma's alleen maar belangrijker.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:04 schreef Arcee het volgende:
Het kan best (self made man), maar als je op je 17e al moe bent wordt 't lastig.:')
Want iedere student is per definitie voor de duur van minstens 4 jaar verstookt van het opdoen van enige levenservaring.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:56 schreef Hyperdude het volgende:
Opleiding/diploma´s is/zijn zo overrated.
Doe gewoon wat levenservaring op; heb je veel meer aan dan aan een vaag burgermansdiploma.
Het staat mij bij dat Bill Gates is gestopt met z'n Harvard-opleiding.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:26 schreef athlonkmf het volgende:
Er zijn succesvoorbeelden van mensen die zonder een opleiding een leuke cariere hebben opgebouwd (bill gates anyone?)
Er zijn alleen veel meer voobeelden van mensen zonder opleiding die het niet veel verder schoppen dan zwaar lichamelijk werk.
Bovendien is het (no offence) een beetje een onzin opmerking. De kansen dat je iets bereikt zonder opleiding zijn wel zo ongelofelijk klein (en worden steeds kleiner!).quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:54 schreef Finitio het volgende:
[..]
Het staat mij bij dat Bill Gates is gestopt met z'n Harvard-opleiding.
Als je daar binnenkomt heb je al wel een diploma hoor. :p
Wat een onzin, diploma's zijn helemaal niet overrated. Een diploma geeft het niveau van de persoon in kwestie aan.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:56 schreef Hyperdude het volgende:
Opleiding/diploma´s is/zijn zo overrated.
Doe gewoon wat levenservaring op; heb je veel meer aan dan aan een vaag burgermansdiploma.
En wat staat er in het tweede stukje? wel verder lezen he.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:01 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Bovendien is het (no offence) een beetje een onzin opmerking. De kansen dat je iets bereikt zonder opleiding zijn wel zo ongelofelijk klein (en worden steeds kleiner!).
Ik moet toch zeggen dat sommige HBO-diploma's echt niet serieus te nemen meer zijn. Van die grietjes met HBO Communicatie van Inholland, die kunnen nog geen d van een t onderscheiden, geen hoofdzin van een bijzin, en stukjes schrijven met een duidelijk begin, midden en eind is ook al niet mogelijk. Dan vraag ik me echt af waarom ze zulke mensen toch een diploma geven.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:45 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Wat een onzin, diploma's zijn helemaal niet overrated. Een diploma geeft het niveau van de persoon in kwestie aan.
Maar toch zullen ze over bepaalde competenties beschikken, aangezien ze door de modules heen zijn gekomen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:13 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik moet toch zeggen dat sommige HBO-diploma's echt niet serieus te nemen meer zijn. Van die grietjes met HBO Communicatie van Inholland, die kunnen nog geen d van een t onderscheiden, geen hoofdzin van een bijzin, en stukjes schrijven met een duidelijk begin, midden en eind is ook al niet mogelijk. Dan vraag ik me echt af waarom ze zulke mensen toch een diploma geven.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:13 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik moet toch zeggen dat sommige HBO-diploma's echt niet serieus te nemen meer zijn. Van die grietjes met HBO Communicatie van Inholland, die kunnen nog geen d van een t onderscheiden, geen hoofdzin van een bijzin, en stukjes schrijven met een duidelijk begin, midden en eind is ook al niet mogelijk. Dan vraag ik me echt af waarom ze zulke mensen toch een diploma geven.
Een diploma is dan ook voor sommige banen enkel een toegangsbewijs om op gesprek te mogen komen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:29 schreef Public_NME het volgende:
Maar toch zullen ze over bepaalde competenties beschikken, aangezien ze door de modules heen zijn gekomen.
Ben ik het wel mee eens hoor, dat getuigt niet echt van doorzettingsvermogen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:28 schreef huuphuup het volgende:
En @Toeps, kan best dat een HBO diploma tegenwoordig geen waarde meer heeft of wat dan ook, daar laat ik me persoonlijk verder maar niet over uit; maar voor zover ik begrepen heb gaat het hier om de middelbare school, en dan wordt het wat mij betreft wel heel iets anders, met de mavo/havo/t vwo stoppen 'omdat je er geen zin meer in hebt' gaat wel erg ver.
Dit dus.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:41 schreef motorbloempje het volgende:
waar is TS eigenlijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |