n ooooooooooooooooooooooooootooooooooquote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:52 schreef DroogDok het volgende:
En is het dan "auto" of "oto"
dat inderdaad... en dan vooral uit vroeger tijden toen de telefoonverbindingen qua geluidskwaliteit een stuk slechter waren dan nu.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:46 schreef Litso het volgende:
Om eventuele verwarring met negen te voorkomen, qua klank.
Wilde ik ook al typen, maar jij was eerder zo te zien.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:46 schreef Litso het volgende:
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:21 schreef veldmuis het volgende:
Zeuren.
Dat dus, vooral bij het bellen wordt 't gebruikt.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:46 schreef Litso het volgende:
Zelfde deed men met juli door het uit te spreken door "julij" om een duidelijk verschil te maken met juni.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:46 schreef Litso het volgende:
Vooral belangrijk in de radiotelefonie.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:46 schreef Litso het volgende:
OOOHNOOOOEEESS!!!1!!1!111EINZZZ!!1!!!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:13 schreef bas-beest het volgende:
[..]
dat inderdaad... en dan vooral uit vroeger tijden toen de telefoonverbindingen qua geluidskwaliteit een stuk slechter waren dan nu.
Geen ideequote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:42 schreef musicfreakyme het volgende:
Waarom spreken een hoop mensen de zeven uit als zeuven?
Stenen worden toch ook niet ineens steunen?
Of benen beunen?
Heeft iemand een idee?
Zeuven en Uiroquote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:25 schreef prupke het volgende:
[..]
Geen ideeikzelf zeg ook zeuven (ja brabo )
Maar wat mij hier wel opvalt is dat de mensen die zeuven zeggen ook het woord euro goed uitspreken.
Velen zeggen hier zeven en uuro!
Joost mag weten waarom.
Leer eerst eens zelf Nederlands a.u.b.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 00:28 schreef Miriampje het volgende:
uuro![]()
Of mensen die ipv S een Z zeggen. Of een V ipv een F (of andersom)
Word ook vaak op tv gezegt.
Heeft met telefonie te maken. Zeven en Negen zouden anders verward kunnen worden.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:42 schreef musicfreakyme het volgende:
Of benen beunen?
Heeft iemand een idee?
Volgens van Dale: Friet => Patatquote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:26 schreef prupke het volgende:
[..]
volgens mij officieel : patates frites
pleuroquote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:32 schreef prupke het volgende:
[..]
uiro mensen mogen ze van mij op het kanon zetten
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:42 schreef musicfreakyme het volgende:
Of benen beunen?
Heeft iemand een idee?
Dat dusquote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Heeft met telefonie te maken. Zeven en Negen zouden anders verward kunnen worden.
euriquote:
Uiro, uuro, euri, en soortgelijke woord-gebruikers moeten om evolutionaire reden geëlimineerd worden.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:32 schreef prupke het volgende:
[..]
uiro mensen mogen ze van mij op het kanon zetten
Talpaquote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens van Dale: Friet => Patat
Patat => Gefrituurde aardappel
Die vind ik dan weer een stuk handiger. Negen en zeven verwar ik niet vaak, juno en julij gebruik ik zelf wel veel om het duidelijk te houdenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zelfde deed men met juli door het uit te spreken door "julij" om een duidelijk verschil te maken met juni.
Op welk andere getal lijkt nine dan? Enige wat ik kan bedenken is anders het duitse Nein...quote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:30 schreef Litso het volgende:
[..]
Die vind ik dan weer een stuk handiger. Negen en zeven verwar ik niet vaak, juno en julij gebruik ik zelf wel veel om het duidelijk te houden
Zelfde heb je in het engels trouwens met niner voor nine, voor het leger enzo.
Hmm, ja goede vraag eigenlijk. Loze aanname van mij waarschijnlijk, al kan ik me ook geen andere reden bedenken waarom het niet gewoon nine isquote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Op welk andere getal lijkt nine dan? Enige wat ik kan bedenken is anders het duitse Nein...
En JunoToffe film
Ik weet dat bij gecontroleerde ontploffingen wel "five" geskipped wordt vanwege de gelijkenis met Firequote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:52 schreef Litso het volgende:
[..]
Hmm, ja goede vraag eigenlijk. Loze aanname van mij waarschijnlijk, al kan ik me ook geen andere reden bedenken waarom het niet gewoon nine is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |