1 |
1 2 3 4 5 | 3c3 < text.administratief='Administratief'; --- > text.administratief='Administratief999'; |
1 |
1 2 3 4 5 | text.activiteitenVerantwoordigelijke='Verantwoordelijke'; text.administratief='Nieuwe Woord'; text.administratiefCred='Administratief'; text.adressen='Adressen'; |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 | use IO::Handle; %PLUGIN_INFO=(perl_api_version => 2, name => "Mythtv OSD Plugin", version => "0.1", summary => "MythTV OSD plugin for the Perl interpreter based on Festival Plugin.", description => "Shows chat and signon info within MythTV.", author => "xxxxxxxx" url => "http://www.luckies.nl/", load => "plugin_load", unload => "plugin_unload"); sub plugin_init { Gaim::Debug::info("plugin_init()", "MythTV OSD Plugin Initing."); printArray(@_); Gaim::Debug::info("plugin_init()", "MythTV OSD Plugin Inited."); return %PLUGIN_INFO; } sub plugin_unload { Gaim::Debug::info("plugin_unload()", "MythTV OSD Plugin Unloading."); printArray(@_); my $plugin = shift; Gaim::Debug::info("plugin_unload()", "MythTV OSD Plugin Unloaded."); } sub speak_message { Gaim::Debug::info("speak_message()", "MythTV OSD Plugin Speaking."); printArray(@_); # The handle and the user data come in as arguments my ($account, $buddy, $message,$conversation,$flags,$blank) = @_; printHash(%{$account}); $buddy=Gaim::Find::buddy($account,$buddy); $contact=Gaim::BuddyList::Buddy::get_contact($buddy); $buddy=Gaim::BuddyList::Contact::get_alias($contact); $message=stripHtml($message); $lastbuddy=$buddy; system("mythtvosd mythtvosd --template=scroller --scroll_text=\"Message from MSN: $buddy says: $message \"" ); Gaim::Debug::info("speak_message()", "MythTV OSD Plugin Spoke."); } sub sign_on { Gaim::Debug::info("signon_message()", "MythTV OSD Plugin Speaking."); $account = $_[0];#useless $sender = $_[1]; $text = $_[2]; $flag = $_[3]; #not sure what this is #Various debug prints to show what has been passed in my $ref = shift; my $buddy = $ref->get_alias(); my $status = shift; system("mythtvosd mythtvosd --template=scroller --scroll_text=\"MSN buddy now online: $buddy \"" ); Gaim::Debug::info("signon_message()", "MythTV OSD Plugin Spoke."); } sub plugin_load { Gaim::Debug::info("plugin_load()", "MythTV OSD Plugin Loading."); printArray(@_); my $plugin = shift; printHash(%{$plugin}); # User data to be given as an argument to the callback perl subroutine. $data = ""; # A pointer to the actual plugin handle needed by the callback function $plugin_handle = Gaim::Conversations::get_handle(); $buddylist_handle = Gaim::BuddyList::get_handle (); Gaim::Signal::connect ($buddylist_handle, "buddy-signed-on",$plugin, \&sign_on, $data); Gaim::Signal::connect($plugin_handle, "received-im-msg", $plugin, \&speak_message, $data); Gaim::Signal::connect($plugin_handle, "received-chat-msg", $plugin, \&speak_message, $data); Gaim::Debug::info("plugin_load()", "MythTV OSD Plugin Loaded."); } sub printArray{ my $i=0; foreach $value(@_){ Gaim::Debug::info("array","$i: $value\n"); $i++; } } sub printHash{ %hash=@_;; foreach$key(keys %hash){ $value=$hash{$key}; Gaim::Debug::info("hash","$key: $value\n"); } } sub stripHtml{ Gaim::Debug::info("stripHtml()", "MythTV OSD Plugin Stripping."); $retval=$_[0]; $retval=~s/<.*?>//g; Gaim::Debug::info("stripHtml()", "MythTV OSD Plugin Stripped."); return $retval; } |
Dat is dus de driver.quote:Xircom CE, CEM, CE2, CE3
Status: Supported, Driver Name: xirc2ps_cs
According to the driver, this supports the CE2, CE IIps, RE-10, CEM28, CEM33, CE33, CEM56, CE3-100, CE3B, RE-100, REM10BT, and the REM56G-100.
De synopsis lijkt me een methode om deze module te activeren maar dat mag een ander vertellen (zo'n held ben ik niet met kernelmodsquote:
NAME
xirc2ps_cs - Xircom CE2ps (and newer) device driver
SYNOPSIS
insmod xirc2ps_cs.o [pc_debug=n] [full_duplex=n] [irq_list=i,j,...]
[if_port=n] [lockup_hack=n]
DESCRIPTION
xirc2ps_cs is the low-level Card Services driver for the Xircom 16-bit
PCMCIA ethernet adapters. When this driver is attached to a card, it
allocates the next available ethernet device.
1 |
Nee, die module moet dan geladen zijn, er is juist een grote kans dat deze niet automatisch geladen wordt na het rebooten, dat is weer een extra handeling om uit te voeren, doch, eerst moet je maar zien of deze module succesvol geladen wordt en of je dan kunt zien dat er een extra netwerk-interface is bijgekomen (dat kun je o.a. zien door /sbin/ifconfig uit te voeren).quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:24 schreef wdn het volgende:
Als het om netwerkkaarten gaat kun je trouwens het beste zoeken zonder de naam van je OS. Want dan praat je over core Linux dingen: mods en drivers. Die zijn bij de grote varianten van Linux allemaal identiek opgezet.
En ik verwacht dat Iblis gelijk zal hebben met
[ code verwijderd ]
zou je dat ding aan het werk moeten krijgen.
Geen idee of een reboot nodig is trouwens(?)
Dat snap ik, maar ik kan nergens vinden hoe die driver van a naar b te krijgen. Ik vind echt tig verwijzingen naar en verhalen over, maar nergens hoe ik aan de driver zelf kom. Misschien volg ik wel de verkeerde (Windowsbeïnvloede) denkwijze...quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:24 schreef wdn het volgende:
Als het om netwerkkaarten gaat kun je trouwens het beste zoeken zonder de naam van je OS. Want dan praat je over core Linux dingen: mods en drivers. Die zijn bij de grote varianten van Linux allemaal identiek opgezet.
En ik verwacht dat Iblis gelijk zal hebben met
[ code verwijderd ]
zou je dat ding aan het werk moeten krijgen.
Geen idee of een reboot nodig is trouwens(?)
Ah, dan bevind je je niet in de juiste directory, daar was ik vanuit gegaan. Je kunt deze module (waarschijnlijk) vinden in: /lib/modules/2.6.<kernel-versie>/drivers/net/pcmcia , probeer het in die directory nog eens. Of anders modprobe xirc2ps_cs ; dat werkt dacht ik wel. Overigens zou de module best wel eens xirc2ps_cs.ko kunnen heten tegenwoordig.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik kan nergens vinden hoe die driver van a naar b te krijgen. Ik vind echt tig verwijzingen naar en verhalen over, maar nergens hoe ik aan de driver zelf kom. Misschien volg ik wel de verkeerde (Windowsbeïnvloede) denkwijze...
Dat commando dat je opgaf te proberen geeft enkel "no such file or directory", want mij dan doet vermoeden dat er nog iets voor moet gebeuren.
Nou, ik weet niet of dat moet, maar ik weet wel dat dat in ieder geval een manier is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:57 schreef Witchfynder het volgende:
Als ik via de file browser ff ga spieken zie ik idd xirc2ps_cs.ko staan.
Moet ik nu (net zoals in de oude DOS) in de juiste map gaan via terminal en dán dat eerdere commando invoeren? Als dat zo is dan snap ik de denk/werkwijze tenminste.![]()
(sorry, ben nog erg groen met Linux maar nog steeds erg enthousiast).
1 |
Ah, apart, kun je kijken of je als je lsmod (ook in de commandline) uitvoert je xirc2ps of xircmod daartussen ziet staan? (Als er veel langskomt, kun je eventueel lsmod | grep xirc intypen, dan filtert het alleen de regels met 'xirc' erin eruit, als je dan niets ziet weet je dat er niets geladen is).quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:03 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb dat geprobeerd. Dus eerst met cd naar die map toe, toen wdns suggestie opgevolgd (sudo insmod xirc2ps_cs.ko), maar dan krijg ik:
[ code verwijderd ]
Is dat je enige netwerkkaart? Dan zou je moeten kijken of, als je (wederom in de command-line, alhoewel dit ook via de GUI zou kunnen, maar ik weet niet hoe) je als je /sbin/ifconfig uitvoert je een eth0 ziet, of evt. eth1 als je nog een netwerkkaart in die laptop hebt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:57 schreef Witchfynder het volgende:
Ja zie bij pcmcia dat xirc2ps_cs en serial_cs geladen zijn. Bij pcmcia_core wordt hij nogmaals genoemd. Desondanks herkent Ubuntu nog steeds geen moer aan die Xircom.
1 2 3 4 5 6 7 8 | inet addr: 127.0.0.1 Mask: 255.0.0.0 inet6 addr: : :1/128 Scope:Host UP LOOPBACK RUNNING MTU:16436 Metric:1 RX packets:2510 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0 TX packets: 2510 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0 collisions:0 txqueuelen:0 RX bytes:133860 (130.7 KB) TX bytes: 133860 (130.7 KB) |
Hmm, ik heb niet genoeg ervaring met pcmcia netwerkkaarten om je zo verder te kunnen helpen. Misschien dat je handmatig ‘ifup eth0’ moet draaien, maar dat lijkt me een configuratiefout van Ubuntu; verder zou je kunnen kijken of het commando (weer terminal) dmesg | grep xirc wat informatie geeft, of anders grep 'xirc' /var/log/messages (een file met allerlei berichten van je kernel), daar kan wat info langs komen of je netwerkkaart en PCMCIA systeem goed herkend zijn. Allicht geeft het je aanknopingspunten om verder te zoeken.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:13 schreef Witchfynder het volgende:
Ja dat is de enige netwerkkaart. Helaas zit hier geen ingebouwde in, dan had ik dit gezeur niet gehad..
Ik krijg dan:
[ code verwijderd ]
Geen eth0 dus..
Klopt, in deze screenshot wel...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:28 schreef Iblis het volgende:
Het lijkt toch met name je prompt te zijn die bold is, niet de rest van het scherm?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |