Neh toch niet hoor. Ik heb een cam die het prima doetquote:Op maandag 1 december 2008 17:34 schreef erikkll het volgende:
Ik zou gewoon een andere cam kopen voor een tientje
Ik heb een goede handleiding in PDF formaat, hier: http://bongercorp.com/uploads/linuxcursus.pdfquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:53 schreef BetweenTheButtons het volgende:
Iemand misschien een site met een duidelijke Nederlandse linux cursus oid? Gaat me vooral om het werken in de CLI, waar welke bestanden zitten, en wat ik aan welk bestand moet doen om iets aan te kunnen passen.
Nee, ik kan hem ook niet openen. Cursus oid weet ik helaas niet, ik heb dingen gaandeweg geleerd.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:37 schreef BetweenTheButtons het volgende:
'Could not open linuxcursus.pdf'.....Ligt dat aan mij?
Wat kan ik wijzigen? Want er gebeurd namelijk nietsquote:Op donderdag 4 december 2008 18:52 schreef erikkll het volgende:
druk op alt+f2
typ in: gksu nautilus
nu kun je het wijzigen. Maar dit is geen nette oplossing, dus er komt zodalijk vast nog iemand die een betere heeft.
Je gebruikt Ubuntu, dan is het heel simpel. Als je groups intikt in een terminal dan moet je in de admin groep zitten, dan kan je zo rechten ed wijzigen:quote:Op donderdag 4 december 2008 18:20 schreef Rossoneri het volgende:
1: Ik kan geen rechten geven aan mijn mappen. Ik wilde een gewijzigd script opslaan op een locatie maar had daar dus geen rechten voor. Ik heb bij systeem --> beheer --> gebruikers en groepen als geprobeerd. Ik heb de gebruiker al aan de groep ´root´ toegevoegd maar heeft ook geen zin. Ik heb natuurlijk al op internet rondgestruind maar dat schiet ook niet op. :P
2: Ik krijg mijn draadloos netwerk maar niet aan de praat op Ubuntu. Wat vreemd is omdat ik wel de KPN stick werkend heb (voor onderweg). Ik heb hier al wifi detector en andere varianten gebruikt maar het wil gewoon niet. Heb een Atheros draadloos netwerkkaart die aanstaat met een groen rondje in hardware.
Iemand een idee? Het is nogal belangrijk als dit gaat werken namelijk, anders windows vista er maar op maar dat wil ik eigenlijk niet. Linux bevalt me net zo goed :D
1 2 | sudo chmod +r bestanden |
Aha ik zal zondag als ik tijd heb even kijken als dit allemaal gaat werken.quote:Op vrijdag 5 december 2008 02:32 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je gebruikt Ubuntu, dan is het heel simpel. Als je groups intikt in een terminal dan moet je in de admin groep zitten, dan kan je zo rechten ed wijzigen:
[ code verwijderd ]
Wil je precies weten wat dit doet, man chmod en man chown.
Hij vind geen draadloze netwerken, heb het idee dat de draadloze netwerkkaart niet aanstaat terwijl dit wel zo is. Iig bedankt voor de reacties en ik laat het horen als het werk of nietquote:Voor je wireless problematiek, wat werkt er niet?
Welke antennequote:Op zaterdag 6 december 2008 00:16 schreef erikkll het volgende:
Heb je de antenne goed aangesloten?Ik heb nog nooit gehoord van dit probleem. Of het werkt, of het werkt niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |