FOK!forum / Big Brother Archief / Is het iemand opgevallen .....
kastanovavrijdag 26 november 1999 @ 18:27
Is het iemand opgevallen ???
De grote verwisseltruuk van de felsjes bier tijdens het vertrek van anouk........
Er werd haar namelijk een flesje bier aangeboden omdat ze volgens Rolf daar onwijz zin in zou hebben.
Lijkt me zeer waarschijnlijk als je met die 5 personen een tijdje op zo'n krappe oppervlakte hebt gezeten.
Ik zou me ook helemaal klem zuipen als ik een avondje met zulke mensen zou omgaan.
Maar eerst zetten ze dus een (duidelijk herkenbaar) flesje heineken voor haar neer.
Er werd nog een tijdje gepraat over het feit dat er geen reclame gemaakt mocht worden.
(Er zijn wel meer biermerken met een groen etiketje.... Zet het felsje niet andersom, omdat men dan het merkje duidelijk kan zien..blabla)
Maar gezien de vergaande commercialisering van Voo hebben ze er, toen het deskje even uit beeld was, een ander flesje neergezet.
Onder het motto; Waarom maar van 1 bedrijf geld krijgen, terwijl het ook van 2 kan ?
Waarschijnlijk zal het zijn omdat zenders niet voor 1 bedrijf reclame mogen maken en ze, als het toch mocht voorkomen, alle merken moeten noemen.
Maar om er dan eerst een duidelijk herkenbaar flesje Heineken neer te zetten, om dat vervolgens te verwisselen met een nog duidelijker herkenbare half-liter van Grolsch vond ik wel het toppunt van dommigheid.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Anouk als een bezetene ging zuipen en alle kratten heineken leeg waren en er dus niets anders opzat.
Dan mag men dit topicje sluiten....

Kasta "viel me zomaar op" nova

Kozzmicvrijdag 26 november 1999 @ 18:30
Was al opgevallen.....

Zie: http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum21/HTML/002421.html

JayBeevrijdag 26 november 1999 @ 18:36
Ik had ook zo iets van HEEJ! En toen dacht ik: 'nee ik zal wel gek zijn'. Blijkt dus nu wel mee te vallen met mijn geestelijke toestand. Noek had waarschijnlijk die Heineken al vrij snel soldaat gemaakt, en kreeg voor biertje nummer twee er een van een ander merk.

Ik vind dat gezeik over 'we mogen geen reclame maken' allemaal trouwens zo schijnheilig. Het ene moment is het product placing en sponsoring en weet ik nie wa voor een ongein ten top om de consument te programmeren, en dan wordt er een biertje ingeschonken en dan moet er opeens moeilijk gedaan worden? Als Rolf nou niks had gezegd, dan had dat flesje elke willekeurige orientatie mogen hebben, en was het wat mij betreft allemaal prima de luxe geweest (en waarschijnlijk onopgemerkt). Maar nee, we maken er weer een drama van. (En dan heb je er de aandacht op en dan heeft het een heel andere indruk).

[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 26 November 1999).]

dasalizvrijdag 26 november 1999 @ 19:12
Het bewijs in de vorm van screenshots is te vinden op http://home.wanadoo.nl/goodyman
bij het screenshots gedeelte.....

En ja dus, het was mij ook al opgevallen

greetz

Guus Muisarmvrijdag 26 november 1999 @ 20:00
Wat een gezeik om niks , als ze mij Heineken voorzetten vraag ik ook een ander biertje ......
AlohAvrijdag 26 november 1999 @ 20:47
Bier = Bier... allemaal ranzig dus
Sakuravrijdag 26 november 1999 @ 20:57
En vanavond in de uitzending kregen ze overduidelijk 2 2-liter flessen Morgen van Grolss. Het werd later zelfs bij naam genoemd in de slaapkamer scene......
En dat is er echt niet per ongeluk in ge-edit
HiZvrijdag 26 november 1999 @ 21:18
dat ze geen reclame mogen maken is natuurlijk gewoon bullshit. Kijk maar naar al die gesponsorde programma's. Ze kunnen reclame maken tot ze blauw zijn, als ze maar geen sluikreclame maken, want daarvoor betaalt de producent niet. En gratis reclame bij een commerciële zender is erger dan vloeken in de kerk
DaBouKvrijdag 26 november 1999 @ 21:27
Als AnouK kopPijn wil, moet ze het lekker zelf weten. persoonlijk mix ik nooit heineken met WestMalle
Maxzaterdag 27 november 1999 @ 01:19
quote:
op 11-26-1999 om 06:36 PM schreef JayBee (onder andere) het volgende:
Ik vind dat gezeik over 'we mogen geen reclame maken' allemaal trouwens zo schijnheilig. Het ene moment is het product placing en sponsoring en weet ik nie wa voor een ongein ten top om de consument te programmeren, en dan wordt er een biertje ingeschonken en dan moet er opeens moeilijk gedaan worden?

JayBee,
Je ziet een klein, doch niet onbelangrijk, detail over het hoofd ben ik bang. Als er een biertje (in dit voorbeeld H.) wordt ingeschonken, levert dat niks op. Als er sprake is van product placement (zoals in dit voorbeeld G.) dan wordt daarvoor betaald. Hetzij in de vorm van een bijdrage aan de produktiekosten van het bewuste programma, óf in de vorm van een aantal verplicht af te nemen spotjes in de normale reclameblokken. Daarom kan er dus wel eens moeilijk worden gedaan over dit soort "kleinigheden".

evertzaterdag 27 november 1999 @ 02:34
De aftiteling van vandaag maakte een hoop duidelijk.
Uitzending werd mede mogelijk gemaakt door Grolsch Bierbrouwerij. Ik denk dat Gr niet blij was met het flesje H terwijl zij grof betaald hebben voor programma participatie.
Opvallend de andere merken die prominent in beeld zijn, vooral De Ruijter tijdens het ontbijt. Ik weet uit betrouwbare bron dat zij hiervoor niet betalen.....
Katjoengzaterdag 27 november 1999 @ 02:52
Of het nu Grolsch, Heineken of Moet et Chandon is, VOO eet van alle walletjes
Jesperzaterdag 27 november 1999 @ 10:35
Ze zullen het wel allemaal gratis krijgen Voo toch? Ze doen trouwens boodschappen bij AH toch? omdat ze het huismerk melk drinken
Hunterzaterdag 27 november 1999 @ 10:42
Ik denk dat de actie van VOO geen blunder was, maar precies zo bedoeld. Eerst wordt het flesje met het groene etiket neergezet en wordt er de aandacht op gevestigd dat Anouk geen reclame mag maken. Vervolgens wordt het flesje verwisseld, en iedereen heeft het er over: doel bereikt.

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 27 November 1999).]