abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62034866
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een nachtbril (met gele glazen geloof ik) voor in de auto???

In het donker zie ik namelijk geen ene moer als ik rij.

Ik ben net thuis met de auto en ik kon zelfs amper de wegmarkeringen zien
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_62035652
Ik heb er eentje geprobeerd maar gelijk weer teruggestuurd.. Waren idd gewoon gele glazen, geen idee of er beter spul is, maar wat ik heb geprobeerd was niet veel. Het dempt de lampen van de tegenliggers maar een heel klein beetje, verder verbetert je zicht er 's avonds niet mee.
Mrrrr.
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:48:16 #3
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_62035738
zon bril helpt niet echt.

De lampen een keer wisselen, of nieuwe blakers in je koplampen zetten dat helpt wel. Ik had het een jaar geleden ook, maar toen kwam ik erachter dat mn grootlicht ongeveer het vermogen van een stadslicht had. En das vooral met dit weer helemaal kut
ongenuanceerd wezen
pi_62036189
Helaas ligt het niet aan de lampen, maar aan de ogen. Fijn, zo'n nachtblindheid
A murky, forgotten land.
pi_62036803
TVP. Heb ook last van mijn ogen als ik savonds/snachts rij. Wil ook wel weten of zo'n bril helpt.
pi_62037025
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:19 schreef tevebe het volgende:
TVP. Heb ook last van mijn ogen als ik savonds/snachts rij. Wil ook wel weten of zo'n bril helpt.
Wat ik begrepen heb, werkt zo'n bril niet helaas. Overdag rijdt ik probleemloos wel eens 200 (in Duitsland dan, voor de moraalridders ), maar 's avonds/'s nachts durf ik niet harder te rijden dan 80/90. Puur omdat ik dan bijna niks kan onderscheiden
A murky, forgotten land.
pi_62037546
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:26 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb, werkt zo'n bril niet helaas. Overdag rijdt ik probleemloos wel eens 200 (in Duitsland dan, voor de moraalridders ), maar 's avonds/'s nachts durf ik niet harder te rijden dan 80/90. Puur omdat ik dan bijna niks kan onderscheiden
Ja goed, maar misschien dat ik binnenkort toch eens de opticien binnenloop om het te proberen.
pi_62049254
In dit topic staat wel meer info zonnebril voor snachts
  woensdag 1 oktober 2008 @ 14:03:19 #9
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_62049412
Me ma had er zo eentje, ze zei dat 't werkte maar inmiddels draagt ze die ook al niet meer.. Vraag me af of 't dus wel echt werkte.. .
pi_62054319
Ik heb er 1 (wel op sterkte). Voor mij helpt het met juist voor de wegmarkering. Ik ben er blij mee en ik heb hem altijd op als het donker is.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_62054586
Het beste merk je pas als je belichting van je tegenliggers op je smoel krijgt.....
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_62091836
al getracht je verlichting aan te passen naar xenon? en anders voor onze ( en je eigen) veiligheid lekker thuis blijven...
of heel geld uitgeven aan night vision goggles...
hell yeah
pi_62092630
Ik rij zelf met gele koplampen. ( Francofieltje he... ).
Echter kan ik gewoon met groot licht rijden.
Daardoor een grotere lichtopbrengst dan normale H4 lampen. ( op normale stand).
Het is echter niet irriterend voor medeweggebruikers.
En zelf zie ik alles.

Heb wel eens zo'n gele bril gehad, maar ben er niet weg van.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 2 oktober 2008 @ 23:12:31 #14
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_62093646
Bij mij werkt de bril anders prima. Als ik erg moe ben dan willen mijn ogen niet echt in de nacht en dan doe ik hem op (niet heel vaak). Scheelt vooral lichten van de tegenliggers en achtervolgers zeg maar.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_62201169
Heb er eentje, en ik zweer erbij, met name na lange ritten in de avond merk ik dat ik minder vermoeid uitstap
pi_62277005
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:47 schreef GizartFRL het volgende:
En zelf zie ik alles.

? Dus jij wilt zeggen dat je een groot-licht hebt dat niet irritant is voor je medeweggebruikers??
pi_62277882
Zo'n bril werkt, volgens mij gebruikten F1 rijders tijdens de "nachtrace" ook een geel vizier.
pi_62319270
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:47 schreef GizartFRL het volgende:
En zelf zie ik alles.

Ah, jij bent er zo een met van die irritant felle gele koplampen...
Is serieus echt irritant en dus ook geklets dat anderen er geen last van hebben (kun je zelf ook zo goed oordelen als je zelf in de auto zit die het groot licht voert)
pi_62320366
Fokkin irritant ja, twee van die grote gele cirkels die langzaam dichterbij komen. Enige voordeel is dat het niet zo fel is als wit licht...

Maar als nachtblinden zou ik zeker eens Xenon proberen, dat scheelt zo gigantisch veel in zicht en het licht van Xenon (4300k) is bijna gelijk aan daglicht en zal dus ongetwijfeld beter werken voor nachtblinden dan gewone lampen.
  Redactie Frontpage zondag 12 oktober 2008 @ 01:10:32 #20
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_62320388
mijn vriend heeft ook nachtblindheid, en hij vindt zo'n bril erg prettig 's avonds/ 's nachts
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')