abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62212744
http://www.abnamromarkets.nl

Bij de afdeling turbo's kun je precies vinden wanneer welke turbo wordt uitgestopt.
Abre los ojos
pi_62212819
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:25 schreef merry77 het volgende:
Waar kan je zien op welk bedrag de turbo zal worden uitgestopt? Ik zit bij Alex en kan het daar niet echt in vinden.
Heeft de Turbo geen naam? Dat zal toch wel anders weet je niet wat je koopt.
Bv: Turbo long 4,10
Ik geloof dat die 4,10 eerst stond voor het financieringsniveau maar bij Binck geeft het iig vandaag de dag het stoplossniveau aan.
pi_62218443
Thanks!

Jemig, Dow weer slecht gesloten. Krijg de neiging om een zooi te verkopen en dan proberen later goedkoper terug te kopen. Calls schrijven heeft ook geen zin meer bij dit soort koersen. Puts kopen, zoveel ruimte om naar de nul te zakken hebben aandelen ook niet meer.
Stil blijven zitten, diep ademen en hopen dat er niet teveel banken meer omvallen is wellicht nog het beste.
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:47 schreef MrUnchained het volgende:
http://www.abnamromarkets.nl

Bij de afdeling turbo's kun je precies vinden wanneer welke turbo wordt uitgestopt.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_62219489
ik moet zeggen dat ik steeds meer de neiging krijg om eventueel wat aandelen te kopen omdat sommige echt knetterhard bezig zijn met een afstraffing, en ik daarvoor wel wat geld wil weg leggen. Ik verwacht morgen weer rode bordjes overigens..

En mocht de shit echt rondvliegen straks, verliest je geld bedroevend snel waarde en ben dan blij dat ik iig wat in de beurs heb zitten. [Ik rijd overigens nog steeds mee op de shorts van de indices ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62237468
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 12:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zelf doen is natuurlijk leuker, maar als het om geld verdienen gaat dan is 99% van de beleggers het beste af met een low cost indextracker.
Welke tracker(s) zou jij nemen, als je geen individuele aandelen zou kiezen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Dave7 op 08-10-2008 18:02:14 ]
pi_62240000
TVP

Ik ben van plan morgen eens naar de bank te stappen om een effecten nummer aan te schaffen. Ik zie warrants staan die nu nog maar 15 cent kosten en 6 jaar geleden nog op 15 euro stonden. Ik moet alleen nog eens duidelijk uitzoeken hoe dat warrants systeem precies in elkaar steekt. Het is in iedergeval niet de bedoeling om snel geld te maken. Ik wil het sowieso voor een langere tijd laten staan.
pi_62240915
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:59 schreef JimmyJames het volgende:
Volgens mij staat de weg open voor een rit naar de 250 punten
Ik denk eerder richting bodem 2003.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_62245195
Tis even wachten, maarre mijn effectenporto kan elk moment actief worden.
pi_62245348
Na de hele middag op een lichte plus sluit de Dow met een val van 350 punten in het laatste half uur.

Zal voor morgen wel weer de trend zijn dus.

Oliefutures op laagste niveau van het jaar, oliegebruik in VS op niveau September 2001 na de aanslagen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:35:53 #60
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62246442
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:48 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Welke tracker(s) zou jij nemen, als je geen individuele aandelen zou kiezen?
Zelf zou ik de iShares MSCI Europe tracker nemen. Die heeft een mooie evenwichtige spreiding. Maar er zijn meerdere goede alternatieven (o.a. Eurostoxx 50)

[ Bericht 1% gewijzigd door SeLang op 08-10-2008 22:41:01 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 9 oktober 2008 @ 08:11:15 #61
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62251935
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zelf zou ik de iShares MSCI Europe tracker nemen. Die heeft een mooie evenwichtige spreiding. Maar er zijn meerdere goede alternatieven (o.a. Eurostoxx 50)
ben jij nu aan het instappen ? De door jou gedefinieerde minimale koersen om tegen te kopen zijn ondertussen wel bereikt, of wacht je nog tot het allemaal wat rustiger is ?
pi_62253317
Handelen hier ook mensen in warrants? Zo ja, welke warrants vinden jullie op dit moment interessant?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:24:17 #63
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62255608
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 08:11 schreef Fugie het volgende:

[..]

ben jij nu aan het instappen ? De door jou gedefinieerde minimale koersen om tegen te kopen zijn ondertussen wel bereikt, of wacht je nog tot het allemaal wat rustiger is ?
We zitten nu inderdaad net rond het maximale niveau vanaf waar ik kopen voor lange termijn overweeg. De beurs lijkt nu historisch gezien aan de goedkope kant (zij het niet extreem). Tot nu toe heb ik echter nog niks gedaan. Voor m'n gevoel is het nog net iets te vroeg, maar daarmee loop ik natuurlijk een levensgroot risico om de boot te missen...

Maar het zou me verbazen als we een hele scherpe V-bodem gaan zien met daarop een snel en permanent herstel. De crisis strekt zich zo breed uit en er is geen magic fix. Daarom verwacht ik eerder een wat langduriger uitbodemingsproces en heb ik dus iets minder angst om de boot te missen (wel alert blijven natuurlijk). Dit laatste is overigens weer koffiedik kijken, en vroeg of laat moet je natuurlijk gewoon de knoop doorhakken.
Mijn reisverslagen
pi_62255643
Ik ga in juni 2009 instappen dan gaan we omhoog!
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_62259745
Het begint wel te kriebelen om een effectenrekening te openen en wat met call opties te speculeren , bijvoorbeeld op de index voor september '09.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62262930
Ik heb dat idee ook, maar ik heb het gevoel dat ik me nog wat meer in moet lezen in hoe de markt precies in elkaar steekt. En wat ik nou het beste kan nemen als ik het geld voor een lange tijd ergens in wil steken.
pi_62268212
ik bllijf erbij .. turbo shorts op verscheidene indices. En langzamerhand aandelen inkopen in de olie/medische/it/bagger sector.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_62269447
Ik wacht ook nog even, denk nog niet dat de echte bodem bereikt is. Maar we komen qua cijfers wel redelijk in de buurt. En ach, iets te vroeg of te laat instappen is nooit erg

Gezien de crisis zit ik me alleen af te vragen welke sectoren, regio's en bedrijven momenteel het interessantst geprijst zijn, alleen wisselt het lijstje bijna per dag met de huidige histerie.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:02:52 #69
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62270101
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:38 schreef DIGGER het volgende:
Ik wacht ook nog even, denk nog niet dat de echte bodem bereikt is. Maar we komen qua cijfers wel redelijk in de buurt. En ach, iets te vroeg of te laat instappen is nooit erg
Ja, eigenlijk boeit het ook niet waar de bodem ligt. Zolang je maar instapt op een niveau dat laag genoeg is.
Maar toch...
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:38 schreef DIGGER het volgende:
Gezien de crisis zit ik me alleen af te vragen welke sectoren, regio's en bedrijven momenteel het interessantst geprijst zijn, alleen wisselt het lijstje bijna per dag met de huidige histerie.
Dat probleem ga ik uit de weg door gewoon op de totale markt in te zetten.

Aan één kant ligt het voor de hand om overwogen te gaan in financials omdat die het sterkst zijn afgestraft. Maar dat heeft ook een reden. In het post-creditcrunch tijdperk valt er gewoon veel minder te verdienen omdat er minder leverage kan worden toegepast. Ook typische zeer winstgevende pre-creditcrunch activiteiten zoals private equity en subprime hypotheken zullen verdwijnen/ verminderen. Daarnaast is bij veel financials de winst per aandeel door her-kapitalisatie blijvend verwaterd. Ik verwacht gewoon dat de hele financiele sector blijvend zal krimpen.

Normalitair zou je ook verwachten dat cyclische bedrijven zoals industriele concerns en commodities/ materialen zwaar afgestraft worden en uiteindelijk ook sterk herstellen. Maar eigenlijk is met name die commodities/ materialen sector nog best duur. We komen ook net uit die commodities/ materials bubble.

Dus volgens mij is het gewoon moeilijk te zeggen wat je moet pakken. Zelf heb ik daarom een brede lijst klaarliggen die sterk is gecorreleerd met de MSCI Europe.
Mijn reisverslagen
pi_62272388
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

We zitten nu inderdaad net rond het maximale niveau vanaf waar ik kopen voor lange termijn overweeg. De beurs lijkt nu historisch gezien aan de goedkope kant (zij het niet extreem). Tot nu toe heb ik echter nog niks gedaan. Voor m'n gevoel is het nog net iets te vroeg, maar daarmee loop ik natuurlijk een levensgroot risico om de boot te missen...

Maar het zou me verbazen als we een hele scherpe V-bodem gaan zien met daarop een snel en permanent herstel. De crisis strekt zich zo breed uit en er is geen magic fix. Daarom verwacht ik eerder een wat langduriger uitbodemingsproces en heb ik dus iets minder angst om de boot te missen (wel alert blijven natuurlijk). Dit laatste is overigens weer koffiedik kijken, en vroeg of laat moet je natuurlijk gewoon de knoop doorhakken.
Hier nog een koffiedikkijker. Ik denk dat we nog wel een tijd omlaag zullen gaan, totdat duidelijk wordt dat overheden er echt in slagen om de kredietcrisis te bezweren. Daar zijn we met de afgekondigde maatregelen in de VS en Europa nog lang niet.
pi_62273137
Jullie kennen vast wel forums op internet waar ik me een beetje in kan lezen?
pi_62274367
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 22:13 schreef MMWhOPS het volgende:

[..]

Hier nog een koffiedikkijker. Ik denk dat we nog wel een tijd omlaag zullen gaan, totdat duidelijk wordt dat overheden er echt in slagen om de kredietcrisis te bezweren. Daar zijn we met de afgekondigde maatregelen in de VS en Europa nog lang niet.
Het lijkt mij eerder dat we op een gegeven moment gaan 'hangen' tegen bepaalde bodem's aan. Weken achter een dat we wéér naar beneden gaan lijkt mij niet realistisch. Een soort zij waartse periode zoals we die tussen Juli en September hebben gekent lijkt me toch meer realistisch, met soms harde afstraffingen, en gekke correcties.

Zoals SeLang al zei, lijkt het me dat banken het komende periode zeer lastig gaan krijgen. Dus om in die sector te gaan kopen lijkt me ook niet heel verstandig, maarja, de IT en farmeceuticals heb ik ook niet veel vertrouwen in, ik zal het waarschijnlijk doen met de hardst afgestrafte aandelen op mijn lijstje, die niet in 1 van die 3 sectoren voor komt.
pi_62274465
Als er vandaag 1 sector hard af ging in Amerika waren het wel bedrijven in de automobielsector. Dat even voor de afwisseling (de financials gingen ook nog fors mee omlaag).

Geruchten gaan dat de Amerikaanse overheid ook banken gaat nationaliseren. Als dat gebeurt is de bodem nog niet in zicht lijkt me, omdat dat de onzekerheid op korte termijn niet weg zal nemen.
Op langere termijn wel een goede stap.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:38:23 #74
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_62275291
ADR aandelen, wordt daar dividend op uitgekeerd? Europese fondsen die genoteerd staan op de NYSE bijvoorbeeld.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:43:41 #75
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62275416
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:08 schreef DIGGER het volgende:
Als er vandaag 1 sector hard af ging in Amerika waren het wel bedrijven in de automobielsector. Dat even voor de afwisseling (de financials gingen ook nog fors mee omlaag).
Ja, ik denk dat dat is omdat de automobielen veel schulden hebben die ze moeten doorrollen en straks geen nieuwe leningen meer kunnen krijgen. Daar bovenop natuurlijk nog de 'gewone' problemen van die industrie.
quote:
Geruchten gaan dat de Amerikaanse overheid ook banken gaat nationaliseren. Als dat gebeurt is de bodem nog niet in zicht lijkt me, omdat dat de onzekerheid op korte termijn niet weg zal nemen.
Op langere termijn wel een goede stap.
Volgens mij is (gedeeltelijke) nationalisatie in ruil voor equity de enige oplossing, want veel instellingen zijn gewoon insolvent. Dat betekent natuurlijk wel dat aandeelhouders tegen slechte condities een groot % van het bedrijf moeten overdragen aan de overheid. Dat komt nooit meer terug naar de aandeelhouders. Dit wordt nu al een tijdje gedaan in Europa en het lijkt dat de USA dit nu eindelijk ook gaat doen. Deze onzekerheid zal inderdaad nog een hele tijd boven de markt blijven hangen.

Aan de andere kant: als je gaat wachten tot alles duidelijk is dan staan we alweer fors hoger. Het moment om er vol in te gaan begint nu toch dichtbij te komen. Wat betreft de oplossing voor de financials beginnen de contouren nu toch langzaam aan zichtbaar te worden. Hoe groot de creditproblemen worden voor de niet-financials en andere (indirecte) gevolgen van de crisis dat is me redelijk onduidelijk. Tot nu toe is dat ook nog nauwelijks belicht geweest.
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')