Op 1 november is de premiere van de serie Legend of the seeker. Een serie waar veel fantasy fans al maanden, zelfs jaren naar uitkijken. De serie is gebasseerd op het boek Wizard's first rule (Het zwaard van de waarheid), het 1e deel uit de 11 delige serie The Sword of truth (in het Nederlands de wetten van de magie).
De serie wordt geproduceerd door Disney en ABC studio's (Disney welbekend en ABC maakt series als Grey's anatomy, desperate housewives en criminal minds). De producers zijn ook niet mis. Hebben o.a. meegewerkt aan films als evil dead, star trek, spiderman en the grudge).
Net als Lord of the Rings (In de ban van de ring) wordt gefilmd in Nieuw Zeeland.
Wat links:
Filmtrailers en officiële siteSite van de auteur (van zowel de boeken als seizoen 1 van deze seriePagina op IMDB.comDe serie is zo veelbelovend dat gelijk 22 episodes zijn aangekocht en wordt in HD formaat uitgezonden.
De hoofdrollen zijn als volgt verdeeld:
Richard Cypher -
Craig HornerKahlan Amnell -
Bridget ReganMichael Cypher -
David de LautourChase -
Jay Laga'aiaDarken Rahl -
Craig ParkerZeddicus Zu'l Zorander (mijn persoonlijke favoriet in de serie) -
Bruce SpencePromo pictures:
![]()
![]()
![]()
![]()
Het uitzendschema voor zover nu bekend:
Aflevering 1: Prophecy - 1 November 2008
Aflevering 2: Destiny - 1 November 2008
Aflevering 3: Elixir - 8 november 2008
De uitzenddata van de overige afleveringen zijn nog niet bekend.
Stilletjes hoop ik op een serie die het zo goed gaat doen als een 24 of Stargate (verfilming van alle boeken). Na de harry potter en lord of the ring films is het de juiste tijd om deze serie uit te brengen lijkt mij.
wie kijkt hier nog meer naar uit?