abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62018836
Op 1 november is de premiere van de serie Legend of the seeker. Een serie waar veel fantasy fans al maanden, zelfs jaren naar uitkijken. De serie is gebasseerd op het boek Wizard's first rule (Het zwaard van de waarheid), het 1e deel uit de 11 delige serie The Sword of truth (in het Nederlands de wetten van de magie).

De serie wordt geproduceerd door Disney en ABC studio's (Disney welbekend en ABC maakt series als Grey's anatomy, desperate housewives en criminal minds). De producers zijn ook niet mis. Hebben o.a. meegewerkt aan films als evil dead, star trek, spiderman en the grudge).

Net als Lord of the Rings (In de ban van de ring) wordt gefilmd in Nieuw Zeeland.

Wat links:
Filmtrailers en officiële site
Site van de auteur (van zowel de boeken als seizoen 1 van deze serie
Pagina op IMDB.com

De serie is zo veelbelovend dat gelijk 22 episodes zijn aangekocht en wordt in HD formaat uitgezonden.

De hoofdrollen zijn als volgt verdeeld:

Richard Cypher - Craig Horner
Kahlan Amnell - Bridget Regan
Michael Cypher - David de Lautour
Chase - Jay Laga'aia
Darken Rahl - Craig Parker
Zeddicus Zu'l Zorander (mijn persoonlijke favoriet in de serie) - Bruce Spence

Promo pictures:

Het uitzendschema voor zover nu bekend:

Aflevering 1: Prophecy - 1 November 2008
Aflevering 2: Destiny - 1 November 2008
Aflevering 3: Elixir - 8 november 2008

De uitzenddata van de overige afleveringen zijn nog niet bekend.

Stilletjes hoop ik op een serie die het zo goed gaat doen als een 24 of Stargate (verfilming van alle boeken). Na de harry potter en lord of the ring films is het de juiste tijd om deze serie uit te brengen lijkt mij.

wie kijkt hier nog meer naar uit?
pi_62032617
Weinig animo voor de serie of kent niemand hem omdat er nog niet veel bekendheid omheen is (in iedergeval in Nederland)?
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:13:32 #3
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_62032877
deze serie ga ik zeker volgen de eerste boeken van Terry Goodkind waren prima!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_62034596
Ene kant lijkt me dit wel erg leuk. Andere kant, wat ik zie aan de plaatjes, lijkt het me zo'n Xena en Hercules achtige serie worden. Ow wacht Sam Raimi, verklaart alles. Dus hoop niet dat het zo'n serie wordt. Andere kant Spiderman enzo..Heb opzich dan wel vertrouwen in hem. Denk dat Bruce Campbell en Ted Raimi ook wel een rolletje erin zullen krijgen. Alleen waarom hebben ze zo'n broekie gekozen voor Richard Rahl? Had altijd in mijn hoofd een volwassen man. Niet een babyface..

Anyway heb wel de boeken gelezen van Terry Goodkind, dus ik ben zeer benieuwd wat ze ervan maken. Craig Parker en Bruce Spence hebben trouwens ook in LOTR gespeeld, resp als Haldir en the Mouth of Sauron.

Trailer

Ziet er goed uit opzich.

[ Bericht 9% gewijzigd door Hopey op 30-09-2008 21:26:18 ]
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_62041116
klinkt goed!
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_62041260
Ben wel fan van zulke series dus maar even een tvp..
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_62049009
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:13 schreef Hopey het volgende:
Alleen waarom hebben ze zo'n broekie gekozen voor Richard Rahl? Had altijd in mijn hoofd een volwassen man. Niet een babyface..
In boek 1 is het natuurlijk ook een jongeman en geen volwassen vent. Ik meen dat hij in iedergeval nog geen vriendin had, maar het is alweer tijdje geleden dat ik dat deel gelezen heb. In de loop van de boeken wordt hij wel ouder, benieuwd hoe ze dat gaan oppakken als de serie langer blijft lopen.

Denk trouwens dat het een stuk bet er wordt dan Xena (is ook niet zo moeilijk). Aangezien Terry Goodkind zeer nauw betrokken is bij het schrijven van de scripts zie ik niet dat het mis kan gaan. Alleen krijg je bij de trailer wel een Xena warrior gevoel, maar dat zal wel komen door de snel afwisselende beelden van zwaardgevechten in een bos e.d.

Met zo'n cast kan het ook bijna niet misgaan, of het moet wel een heel dure strop worden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Darkenrahl op 01-10-2008 13:51:48 ]
pi_62299001
Je moet gewoon de boeken eerst lezen, die zijn geweldig. Kijk echt uit naar de serie.
pi_62528864
Iemand al the making of gezien? Zie http://www.terrygoodkind.com/forums/showthread.php?t=12553
Moet 2 dagen geleden uitgezonden zijn, vanavond maar eens de nieuwsgroepen doorlopen op deze uitzending.

Men is extreem tevreden over deze special , ben zo benieuwd
pi_62531722
Zal maar ff tvp-en dan, lijkt me wel leuk.
pi_62532598
idd Asgard!

tvp
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:25:10 #12
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_62535800
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:47 schreef Darkenrahl het volgende:
Iemand al the making of gezien? Zie http://www.terrygoodkind.com/forums/showthread.php?t=12553
Moet 2 dagen geleden uitgezonden zijn, vanavond maar eens de nieuwsgroepen doorlopen op deze uitzending.

Men is extreem tevreden over deze special , ben zo benieuwd
zo te zien gaat het om deze:

nog niet in redelijke kwaliteit kunnen vinden, though...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_62556164
Oh my god, wat wordt dit een vette serie. Zoveel beter dan een Merlin die nu al op de BBC draait en in hetzelfde genre zit. Wat is dit fantastisch, ik ben er helemaal sprakeloos van.

En wat een ongelofelijke sukkels op youtube die dingen als dit posten:
i am disappointed. sot is the best series i ever read, comparable with wot (wheel of time). The series has to many errors, the characters dont fullfill the role good enough: kahlan is supposed to be more beautiful and charismatic, etc. I dont know. I think i will drop this one, to keep my former view of this series intact.

of deze:

i agree with you about Kahlan,she is no where near as beautiful as i had imagined she'd be.and out of curiousity,did anyone else say her name different? not kaylyn,but kah-lawn? might be alone on this one.anyway,no different than i thought it would be,still i was hoping for more

en met deze ben ik het al helemaal niet eens:

Kahlan is a smart character and woman, and if she were riding cross-country to escape Quads or whatever these substitute killers are, she wouldn't be wearing a dress fit for cleavage.

Komop zeg, ik wil als man wel kunnen genieten
pi_62837262
Morgen is het zover

Helaas in de nieuwsgroepen niet de special kunnen vinden, maar de serie zal zeker online komen te staan
En hier een goede kwaliteit intro van 10 minuten (eerste 10 minuten van de aflevering van morgen):
http://www.legendoftheseeker.com/firstten.html

En uitzendschema:

Aflevering 1: 1 november
Aflevering 2: 1 november
Aflevering 3: 8 november
Aflevering 4: 15 november
Aflevering 5: 22 november
Aflevering 6: nog niet bekend
Aflevering 7: nog niet bekend
Aflevering 8: nog niet bekend

De eerste 30 minuten kan je nu ook online kopen bij de itunes store, maarja... dat kost geld
pi_62848723
Dit Topic moet ik wel kunnen terug Vinden Post.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_62850986
Ik ben echt zeer zwaar benieuwd wat deze serie gaat laten zien.
Ik ben nu nog bezig in Phantom, wat een tering goede boekenserie is het. Faith of the Fallen is echt het beste boek dat ik ooit gelezen heb.
Anyway, waarschijnlijk zondag overal te vinden om de bekende plaatsen, dit gaat zeker gekeken worden
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
pi_62867612
Ik heb me ook rotgezocht niet meer kunnen vinden dan een 10 minutes trailer
Fucking hell ik kan echt niet meer wachten nu ik weet dat het al uit is

[ Bericht 0% gewijzigd door Verzin-een-leuke-nick op 02-11-2008 17:38:35 ]
pi_62876713
oh yes, aflevering 1 en 2 heb ik binnen! Wordt smullen vanavond als ik ze ga bekijken.
zie http://light.bierdopje.eu/
  zondag 2 november 2008 @ 09:29:15 #19
101884 PeRi
Allons-y!
pi_62876956
Heb hier wel zin in, vanavond kijken .
Whatever I want.
  Forum Admin zondag 2 november 2008 @ 09:43:44 #20
58651 crew  murp
murp
pi_62877048
* murp heeft ook al 5 boeken gelezen en vind het geweldig!
  zondag 2 november 2008 @ 09:57:20 #21
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_62877150
vanavond kijken, als het goed is ben echt erg benieuwd!
  Forum Admin zondag 2 november 2008 @ 11:38:27 #22
58651 crew  murp
murp
pi_62878338
Alleen zijn er volgens mij nog geen NL ondertitels aanwezig
  zondag 2 november 2008 @ 11:52:33 #23
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_62878586
quote:
Op zondag 2 november 2008 11:38 schreef murp het volgende:
Alleen zijn er volgens mij nog geen NL ondertitels aanwezig
dat heb je goed geraden
pi_62885374
Ben ze ook aan het downen, kan niet wachten!
  zondag 2 november 2008 @ 17:22:57 #25
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_62885872
Gekeken... en ...

Ik heb echt dubbelgelegen om het acteerwerk en het script. Echt zwaar slecht. Maar de actie was wel tof en ik vind het genre interessant dus ik volg het nog wel ff.
The more debt, the better
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')