abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62018523
Zelf ben ik nogal een fan van documentaires over tal van verschillende onderwerpen. Uiteraard ook met betrekking tot ons bank-systeem en de hieraan gerelateerde crisis van dit moment.

Enkele tips op dit gebied zijn onder andere;

Money as Debt
vrij recente engelse informatieve tekefilm met NL ondertiteling. Hierin word uitleg gegeven over het ontstaan van ons huidige banksysteem.

Zeitgeist
engelse 2 uur durende documentaire met NL ondertitels welke je een geheel andere kijk op de geschiedenis zal geven. Deze film is opgesplitst in 3 delen waarvan deel 3 gaat over het systeem van de centrale banken.

"De dag dat de dollar valt" (Tegenlicht - VPRO)
quote:
VPRO's Tegenlicht en NRC Handelsblad presenteren in nauwe samenwerking hun eerste proeve van 'stel dat'-journalistiek. Stel dat op een dag de dollar valt. In een scenario dat zich ontrolt in 24 uur buitelen waarheid en fictie over elkaar heen. Om negen uur 's morgens krijgt een handelaar in Singapore de opdracht om een grote hoeveelheid dollars te verkopen, waarmee hij een ongekend diepe val van de dollar in gang zet. Uur na uur zien we hoe de wereld daarop reageert. Aan het eind van de dag staat correspondent Twan Huys handenwringend voor de camera in Washington, Chinezen maken zich op voor een mogelijke oorlog, en in Amsterdam kan een vrouw haar taxi alleen nog maar betalen met drie pakjes sigaretten.
Zo zijn er de afgelopen weken nog een aantal afleveringen van Tegenlicht uitgezonden (en terug te kijken) waarin onderwerpen welke nou gerelateerd staan aan de financiële crisis van dit moment; zoals de opmars van het midden oosten.

Is het allemaal conspiracy-theory? of zijn dit puur informatieve programma's?
Wie heeft er voor mij meer titels van docu's/films welke een beeld geven over dit onderwerp?
  dinsdag 30 september 2008 @ 12:13:14 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62020441
Dollar valt is leuk. Maar het is niet zo heel relevant op dit moment. De economie is zo onvoorspelbaar door al die duizenden actoren met hun belangen. Als het misgaat, zal het waarschijnlijk op een heel andere manier misgaan, maar het is wel een leuke eye-opener om te zien hoe het allemaal met elkaar verweven is.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_62021002
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:13 schreef soylent het volgende:
Dollar valt is leuk. Maar het is niet zo heel relevant op dit moment. De economie is zo onvoorspelbaar door al die duizenden actoren met hun belangen. Als het misgaat, zal het waarschijnlijk op een heel andere manier misgaan, maar het is wel een leuke eye-opener om te zien hoe het allemaal met elkaar verweven is.
Waarom niet relevant? Ik denk dat veel aspecten juist heel relevant zijn met de huidige gebeurtenissen. Als het kaartenhuis omvalt dan gaat de dollar net zo hard mee gok ik.

En dat is het vervelende.. niemand weet wat er echt zal gebeuren.Tegelijkertijd maakt dat het juist voor mij interessant om me erin te verdiepen
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:30 schreef GuyFawkes het volgende:
Sponsors voor Uncle Sam
Yup, als ik het goed heb is deze afgelopen week uitgezonden.
Als ik het goed heb is dit een deel uit een 4-delige reportage-serie van "Tegenlicht". Ik heb een stukje van dit deel gezien, erg interessant.

Kort gezegt, Amerika is blut, grote banken komen in de problemen. Het geld zit in in het Midden-oosten omdat men daar stinkend rijk is geworden van alle olie-inkomsten. Dus nu zijn er een aantal rijke Saudi's welke gemakkelijk enorme financiele injecties geven aan deze Amerikaanse bedrijven en langzaam dus mede-eigenaar worden.
pi_62036738
geen topic materiaal blijkbaar
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:37:38 #6
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_62037362
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:17 schreef Roellie80 het volgende:
geen topic materiaal blijkbaar
Ik vind het wel handig dingen op een centrale plek te hebben. Behalve docu's zou ik er lezingen bijvoegen.
Zoals bijv,

Nov 2006 Peter Schiff Mortgage Bankers Speech
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_62037504
Ik heb hier nog "the money masters" liggen op aanraden van FOK!'ers, nog niet aan toegekomen om te kijken .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:46:54 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72065590
Deze zag ik gisteren: I.O.U.S.A
een documentaire over de 4 deficits in de VS:
- Budget deficit
- Trade deficit
- Savings deficit
- Leadership deficit

De documentaire is alweer wat verouderd want hij stamt uit begin 2008, dus voordat de crisis echt ernstig werd. Verder relatief veel nadruk op inflatie, wat toen nog de grootste angst was. Maar al met al toch wel de moeite van het kijken waard

http://www.documentarytube.com/political-documentaries/iousa/
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:52:54 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72065720
Er was trouwens een nieuwer documentaire topic dacht ik, maar die kon ik niet meer vinden
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:26:18 #10
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72066515
Ik ben erg benieuwd naar die nieuwe film van Michael Moore. Die weet het altijd zo lekker extra opruiend te brengen.
pi_72066699
tvp
pi_72068440
1 uur en 16 minuten lezing van Peter Schiff:

Over oorzaken en gevolg met goede anecdotes over zijn ervaringen.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:25:46 #13
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72074194
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:49 schreef axis303 het volgende:
1 uur en 16 minuten lezing van Peter Schiff:

Over oorzaken en gevolg met goede anecdotes over zijn ervaringen.
Een briljante speech inderdaad. Makkelijk te volgen, vol met humor.
pi_72089034
BBC documentaire: The Ascent of Money.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')