Zie titel.
Zaterdag jl. ben ik wat rond gaan kijken naar een nieuw Van Gils kostuum. Blijkt alles te groot te zijn: vanaf maat 46 en groter. Ik weet dat ik een dwerg ben, en had al verwacht dat het moeilijk zou gaan worden. Maatje 44 zit bij de meeste zaken niet standaard in hun assortiment. Het kostuum had ik snel gevonden, maar net in mijn maat dus.
Dus ik bedacht me: waarom niet bestellen. Zoef ik zojuist met een redelijk zware rechtervoet richting het centrum om even een kostuum te bestellen. Plemp m'n auto in een parkeervak en snelwandel richting die toko. Onderwijl de blikken van vrouwelijk schoon welgevallen latend.
Gelukkig net voor slutingstijd aangekomen, dus groet ik vriendelijk zo'n winkeljuffrouw, welke mijn vriendelijk terug groet. Luttele seconden later blijkt mevrouw een heuse pruim te zijn. Ik stel dus mijn prangende vraag:
SA: "Ik wil graag een kostuum van Van Gils bestellen in maatje 44".
Pruim: *loopt naar rek*
Pruim: We hebben alleen 48.
SA: Ja, dat weet ik. Ik ben hier zaterdag ook al geweest. Maar ik wil 'm graag in maatje 44 bestellen
Pruim: *Trommeld wat op computer*. We hebben 'm alleen in maat 48.
Pruim: Je wilt zeker geen pak van een ander merk?
SA: Nee. Maar u kunt het toch gewoon bij de fabriek bestellen?
Pruim: Ik weet niet of ze die wel hebben
SA: Ik heb er een aan, dus die hebben ze wel

.
Pruim:

*Grabbeld wat in rek met ouwbollige goedkope zooi*
Pruim: *loopt naar toonbank*
Pruim: Ik leg hier een papiertje neer, morgen is mijn baas er weer. Die moet maar bellen. *tovert papiertje te voorschijn*
SA:
Pruim: Telefoonnummer?
SA: *geeft vaste nummer*
SA: Mijn mobiel is 06-12...
Pruim: Nee, ik vind het wel genoeg zo.
SA: *

WTF?*
SA: Op mijn vaste nummer ben ik moeilijk bereikbaar.
Pruim: *zucht* Oh.
Pruim: krabbelt mobielnummer. Ik laat 'm wel terug bellen. Maar ik geef je weinig kans
SA: *

*
Samenvatting: pruim in pakkenwinkel werkt kort voor sluitingstijd niet erg enthousiast mee met het aannemen van mijn bestelling.
Toch maar naar een andere toko

.