abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61996589
ik was van t weekend bij mn ouders, en toen ik de diepvries opentrok zag ik een verpakt stuk jonge kaas in de diepvries...kan dat wel? (ja het kan in de diepvries)
maar als het eruit komt en ontdooid is, smaakt het dan nog wel oke?
pi_61996687
Vraag het me af.. lijkt me dat het een beetje drabberig wordt als je het ontdooid. Maar als het wel kan zou het wel heel handig zijn! Ik eet niet zo gek veel kaas, dus meestal moet ik een stuk beschimmeld weggooien..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_61997498
Heb ik wel vaker gedaan en ik proef geen verschil.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  maandag 29 september 2008 @ 15:35:55 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_61997948
Heb ik me ook wel eens afgevraagd inderdaad... kan je Franse kaas (flink inslaan als 't in de aanbieding is) zo langer bewaren en ontdooien als je toastjes wilt maken ofzo?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_61998848
een beetje boerendenkwijze misschien, maar als het in de vriezer zou kunnen, zou je het waarschijnlijk toch ook diepgevroren kunnen kopen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 29 september 2008 @ 16:45:54 #6
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_62000062
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:07 schreef littledrummergirl het volgende:
een beetje boerendenkwijze misschien, maar als het in de vriezer zou kunnen, zou je het waarschijnlijk toch ook diepgevroren kunnen kopen?
scherp
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_62000327
Ik vond hier een handis lijstje hoe lang je etenswaren in de koelkast of diepvries kan bewaren.

[edit] En dit is een uitgebreidere lijst.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_62000472
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:56 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik vond hier een handis lijstje hoe lang je etenswaren in de koelkast of diepvries kan bewaren.

[edit] En dit is een uitgebreidere lijst.
Wat een onzinnige lijst. Ik wist dat we in Nederland panisch doen over de houdbaarheid van voedingsmiddelen maar deze lijst slaat alles.
pi_62001301
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:35 schreef Flurry het volgende:
Heb ik me ook wel eens afgevraagd inderdaad... kan je Franse kaas (flink inslaan als 't in de aanbieding is) zo langer bewaren en ontdooien als je toastjes wilt maken ofzo?
Ik denk veel Franse kaas niet, omdat de schimmels wel dood zullen vriezen. Ik zou het niet doen in ieder geval, het is best een teer product waarbij bacterie, schimmel en melk elkaar in evenwicht houden.

Kaas is zelf natuurlijk al een bewaarmethode van zuivel. Het kan al lang mee, langer dan ik ervan af kan blijven in ieder geval en het ontwikkelt zich in die tijd. De koelkast gaat menig liefhebber al te ver, een koele kelder is ideaal voor het bewaren van kaas.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 29 september 2008 @ 17:38:04 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_62001486
Diepvriezen werkt door het bevriezen van het water gedeelte van het voedsel. Hoe meer water een product bevat, hoe beter je het kan invriezen/in een diepvriezer kan bewaren; groente bv. werkt vaak prima. Kaas bevat relatief veel vet en weinig water en dus relatief ongeschikt om in te vriezen; cq. de veroudering/het bederf gaat gewoon door in de diepvries.

Smaak en structuur zal ook wel niet echt beter worden van zo'n diepvries avontuur.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_62002466
ik heb mn moeder al ingelicht, als mn pa niet kijkt, gaat ze de kaas weggooien
  maandag 29 september 2008 @ 18:27:27 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62002574
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb anders nog nooit een diepvriesbrood in het schap gezien.

Faal.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 29 september 2008 @ 18:41:32 #13
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_62002863
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:27 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik heb anders nog nooit een diepvriesbrood in het schap gezien.

Faal.
Wel afbakstokbroodjes met kruidenboter... da's toch ook zoiets
  woensdag 1 oktober 2008 @ 02:40:30 #14
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_62041347
Ik vries zeer regelmatig kaas in maar dan wel oude en oude komijn in 48+. maar ook soms wel gewone plakjes jong belegen 48+ van ah (zo'n groen/rood plastic zakje).
De plakjes invriezen is een gevolg van alleen maar kaas nodig hebben voor je 4 croissantjes en tja; wat doe je met de rest?, nou invriezen dus, de oude en oude komijn is alleen op de markt te krijgen en ik koop dan maar meteen een kilo ofzo die dan in drie stukken gaat waarvan twee in de vriezer.
De smaak blijft echt wel hetzelfde , er verandert miz niet veel aan maar de kaas wordt wel wat harder/droger en brokkelt wat sneller.
Vooral bij de plakjes jong belegen merk je dat doordat de plakjes breken terwijl een verse verpakking dat niet heeft.
  Forum Admin woensdag 1 oktober 2008 @ 02:40:41 #15
35723 crew  GGMM
pi_62041348
Jordeeeh moet terug! Belachelijk dat hij gebanned is!
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_62041439
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:41 schreef Flurry het volgende:

[..]

Wel afbakstokbroodjes met kruidenboter... da's toch ook zoiets
kaassouffle?
pi_62042748
Geraspte kaas kun je geweldig invriezen. Ik houd altijd over en gebruik de restjes zo vanuit de vriezer in bv de kaassaus of op een pizza.
pi_62059766
Stukken goudse kaas kan je prima invriezen. En daarna ontdooien en opeten. Smaak en substantie blijft goed, het enige is dat de kaas er brokkeliger van wordt. Kaasschaven wil vaak niet echt heel goed meer.

Schimmelkaasjes kunnen ook prima ingevroren worden. Geen speciale bijeffecten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_62061586
dus een groot stuk jonge kaas niet
pi_62061845
Een groot stuk jonge kaas kan prima ingevroren worden en daarna, ontdooid, worden opgegeten.

Waarschijnlijk wil plakjes schaven niet best meer, maar het kan meevallen. In blokjes snijden en opeten kan in elk geval, net als raspen voor over ovenschotels of salade of fondue of op pizza of ..

Geen reden om een prima stuk kaas weg te gooien in elk geval .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_77009935
Schop, kun je geitenkaas invriezen? Had net een pak gesneden gekocht en nu is het 50% korting bij de AH
pi_77013817
Ik neem even aan dat je harde bedoelt? Zachte gaat namelijk prima, alleen zoals eerder gezegd wordt eht brokkeliger. HArde heb ikzelf geen ervaring mee, maar ik neem aan gezien de reacties hiervoor dat dat niet zo erg zal zijn.
liessaslunch.blogspot.com
pi_77016879
Het is belegen geitenkaas, vrij harde kaas volgens mij?
pi_77040726
Parmezaan rasp ik en doe in een diepvriesbak, blijft maanden goed en plakt niet aan elkaar.
  woensdag 20 januari 2010 @ 07:42:05 #25
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_77040748
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:49 schreef Naamah het volgende:
Vraag het me af.. lijkt me dat het een beetje drabberig wordt als je het ontdooid. Maar als het wel kan zou het wel heel handig zijn! Ik eet niet zo gek veel kaas, dus meestal moet ik een stuk beschimmeld weggooien..
DOM.

Ik ben elke week in aanraking met kaas en ik kan je verzekeren dat beschimmelde kaas gewoon te eten is, mits je het laagje schimmel erafhaalt. Kaas = schimmel. Je zal je wsl verbazen hoe miniem de schimmelplek binnenin de kaas is doorgeworteld.

Denk je dat de talloze kazen op de plank bij de AH schimmelvrij blijven? Elke ochtend gaat daar een kaasschaafje overheen.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')