abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62638590
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:33 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

Ik had een 7nogwat voor het eerste deeltentamen, het lijkt niet zo moeilijk, maar twee man uit mijn 'mentorgroepje' willen geloof ik nu al gaan stoppen met IK. Tja.
Hehe, misschien los ik een van de twee wel af, ik kom er in november bij, nadat ik stop met economie
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_62639037
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 11:59 schreef Naamah het volgende:
Even een tussendoor-lijstje.. Scheelt straks weer terugzoeken bij en nieuwe OP! CherryLips, Smart_ass, als jullie er bij willen moet je ff posten wat je link is met UU, geldt ook voor de rest die ik eventueel gemist heb

Studenten die meeposten naam - studie - fase of bij medewerkers e.d. functie

Bioman_1 - Biomedical Image Science - master
Credence - Natuurwetenschap & Innovatiemanagement - bachelor 3e jaar
Dikkedoelie - Aardwetenschappen - bachelor 2e jaar
Gamer_V - Informatiekunde
Houtspeer - Farmacie
HuHu - Biomedical Image Sciences - master laatste jaar
MoneyTalks - Informatiekunde - bachelor 1e jaar
Naamah - Nederlands - premaster voor educatieve master
Speknek - AiO Informatiekunde
Engelse Taal & Cultuur - begin dit jaar afgestudeerd in de Master Vertalen
Tap tap tap
pi_62684299
ik studeer ook aan de UU, rechtsgeleerdheid 3e jaar van de bachelor
pi_62705786
Pfff.. Ik mag nu tot 00:00 wakker gaan blijven omdat dan de cursusinschrijving opengaat en beperkte plaatsen enzo..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_62903740
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:43 schreef MoneyTalks het volgende:
Hoi, ik wil graag in de fipo

MoneyTalks - Faculteit Bètawetenschappen - Informatiekunde - Eerste jaars

Ik ga per november beginnen met Informatiekunde, nu ben ik nog even bezig met Economie, maar daar stop ik na deze periode mee.
Waar kan je dit regelen? Zit op Osiris beetje te kutten maar vind niks.
pi_62907155
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:40 schreef petrelli het volgende:

[..]

Waar kan je dit regelen? Zit op Osiris beetje te kutten maar vind niks.
Als je een andere studie wilt gaan doen kan je het beste zsm contact met de betreffende studieadviseur opnemen. Een beller is sneller.

[ Bericht 11% gewijzigd door MoneyTalks op 03-11-2008 14:45:09 ]
pi_62907406
Ik schijn ook aan de UU te studeren Ik ben een beetje aan het afstuderen nu, dat mag ook wel aangezien dit mijn zevende studiejaar is. Mooie tijd gehad maar ik ben er nu wel klaar mee. Oh ja doe farmacie trouwens.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_62915517
Stel, je krijgt een positief bindend studieadvies voor de ene studie, maar na je eerste jaar wil je toch wat anders doen aan de UU. Moet je opnieuw een positief advies binnen halen? Ik ben er 99% zeker van dat je dat wederom moet, maar is er nergens een loophole?
pi_62915742
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:26 schreef petrelli het volgende:
Stel, je krijgt een positief bindend studieadvies voor de ene studie, maar na je eerste jaar wil je toch wat anders doen aan de UU. Moet je opnieuw een positief advies binnen halen? Ik ben er 99% zeker van dat je dat wederom moet, maar is er nergens een loophole?
Dit soort vragen raad ik je toch aan contact op te nemen met een studieadviseur, die kan je beter vertellen wat je mogelijkheden zijn dan een paar studenten op een forum

Je kan wel vakken meenemen naar je nieuwe studie en die dan in je vrije ruimte gebruiken, maar of dat meteen voor het bindend studieadvies meetelt durf ik niet te zeggen.

Een studieadviseur is er voor je om je met dit soort zaken te helpen, en het is gewoon vrijblijvend om daar met hem of haar over te praten
pi_62917843
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:26 schreef petrelli het volgende:
Ja dat moet opnieuw. Ik deed een tweede studie en daar moest ik ook gewoon voldoen aan het bindend studie advies ondanks het feit dat ik al een universitaire diploma heb.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  maandag 24 november 2008 @ 00:11:37 #86
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_63466635
Ikke ook in OP willen.
Studeert Geschiedenis aan de UU.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_63477109
Ik doe nu nog HBO Journalistiek in Zwolle, maar ik ben er een beetje uitgegroeid, heb binnenkort ook m'n P. Ik zat eraan te denken om in Utrecht Engelse taal & cultuur te doen. Is het wat? Kun je er wat mee? Wil het kamers vinden in Utreg een beetje?
pi_63615168
Hoi!

Ik zit nu in vwo 5 en moest van m'n mentor en ouders er maar eens over na gaan denken, wat ik na mijn vwo zou willen doen. En nou vroeg ik mij af, is er ook een Fok!ker die Liberal Arts and Science doet en mij daar iets meer over kan vertellen? Want deze studie vind ik wel interessant klinken .
pi_63615449
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 09:51 schreef Bad_eendje het volgende:
Hoi!

Ik zit nu in vwo 5 en moest van m'n mentor en ouders er maar eens over na gaan denken, wat ik na mijn vwo zou willen doen. En nou vroeg ik mij af, is er ook een Fok!ker die Liberal Arts and Science doet en mij daar iets meer over kan vertellen? Want deze studie vind ik wel interessant klinken .
Er zijn hier een paar mensen die happen: Onzin studies / masters Die doen LAaS denk ik zo.

Sorry , .
pi_63616877
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:53 schreef Vasilevski het volgende:
Ik doe nu nog HBO Journalistiek in Zwolle, maar ik ben er een beetje uitgegroeid, heb binnenkort ook m'n P. Ik zat eraan te denken om in Utrecht Engelse taal & cultuur te doen. Is het wat? Kun je er wat mee? Wil het kamers vinden in Utreg een beetje?
Je kunt met Engels wel veel kanten op qua masters, maar negen van de tien studenten eindigen of in het onderwijs, of hebben uiteindelijk een baan die absoluut niets met de opleiding te maken heeft . Ik vond het zelf een heel leuke studie, alleen ligt het een beetje op z'n gat aangezien ze enorm aan het bezuinigen zijn, en dan resulteerde bij mij in het uitvallen van cursussen en overvolle collegezalen ipv goede werkcolleges. Maar de mensen zijn leuk, de cursussen vaak ook, alleen soms een beetje nutteloos .
Tap tap tap
pi_63618264
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 10:29 schreef HuHu het volgende:

[..]

Er zijn hier een paar mensen die happen: Onzin studies / masters Die doen LAaS denk ik zo.

Sorry , .
Shit . Het leek me wel leuk om dan Bèta-vakken te doen, maar dan ook met filosofie-dingen ed. Maar als ik er later niks aan heb.. Want dat is ook nog wel belangrijk .
pi_63618527
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 13:42 schreef Bad_eendje het volgende:

[..]

Shit . Het leek me wel leuk om dan Bèta-vakken te doen, maar dan ook met filosofie-dingen ed. Maar als ik er later niks aan heb.. Want dat is ook nog wel belangrijk .
Ik heb eens bij wat vakken mensen van LAaS erbij gehad en ik vond het altijd maar een vage studie. Je leert heel veel, maar eigenlijk ook helemaal niets. Je krijgt van alles wat, maar eigenlijk heb je er geen zak aan omdat het niet diep genoeg gaat. Die hele studie komt op mij over als "je hoort de klok luiden, maar leert niet waar de klepel hangt".

Een beetje een verzameling van alle makkelijke vakken van elke studie bij elkaar op één hoop gegooid, om het vooral niet te moeilijk te maken. Want daarvoor is het veel te divers, je kunt nergens op in gaan.

Maar laat je niet tegenhouden door mijn mening hoor, iemand die LAaS doet zal er vast anders over denken. Doe anders gewoon bij meerdere studies wat meeloopdagen om uit te vinden wat je echt leuk vindt.
pi_63618761
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 12:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Je kunt met Engels wel veel kanten op qua masters, maar negen van de tien studenten eindigen of in het onderwijs, of hebben uiteindelijk een baan die absoluut niets met de opleiding te maken heeft . Ik vond het zelf een heel leuke studie, alleen ligt het een beetje op z'n gat aangezien ze enorm aan het bezuinigen zijn, en dan resulteerde bij mij in het uitvallen van cursussen en overvolle collegezalen ipv goede werkcolleges. Maar de mensen zijn leuk, de cursussen vaak ook, alleen soms een beetje nutteloos .
Oke, bedankt voor de info. Een studie moet wel een beetje leuk zijn, en de mensen ook, dus dat is een plus. Maar ik zit ook niet echt te wachten op een toekomst waarin ik dagelijks voor 30 irritante scholiertjes sta. :p Ook wat je zegt over de organisatie (ivm bezuinigingen) is wel een minpunt.

Zijn er nog bepaalde studies die wel aan te raden zijn met mijn interesses (taal, media, cultuur, enz.) waar je wat meer aan hebt?
pi_63619187
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 14:00 schreef HuHu het volgende:

[..]

Ik heb eens bij wat vakken mensen van LAaS erbij gehad en ik vond het altijd maar een vage studie. Je leert heel veel, maar eigenlijk ook helemaal niets. Je krijgt van alles wat, maar eigenlijk heb je er geen zak aan omdat het niet diep genoeg gaat. Die hele studie komt op mij over als "je hoort de klok luiden, maar leert niet waar de klepel hangt".

Een beetje een verzameling van alle makkelijke vakken van elke studie bij elkaar op één hoop gegooid, om het vooral niet te moeilijk te maken. Want daarvoor is het veel te divers, je kunt nergens op in gaan.

Maar laat je niet tegenhouden door mijn mening hoor, iemand die LAaS doet zal er vast anders over denken. Doe anders gewoon bij meerdere studies wat meeloopdagen om uit te vinden wat je echt leuk vindt.
Ik denk dat dat misschien wel een beter idee is. Want ik wil liever wel dat het dieper gaat, anders kan ik net zo goed zelf wat gaan lezen.
Maarja, ik heb ook nog even de tijd .
pi_63622266
Ik ben het niet helemaal eens met wat er gezegd wordt over LAS hier. Het is een brede studie, maar je moet zeker ook de diepte in. Het is namelijk wel de bedoeling dat je uiteindelijk toewerkt naar toegang krijgen tot een of meerdere masters en daarvoor moet je sowieso de diepte in.

Daarnaast merk ik wel dat LAS-studenten een hoog 'academisch' niveau hebben, om het zo maar even te noemen. Ze kunnen over de grenzen van een bepaald gebied kijken en vergelijken, kunnen zich makkelijk aanpassen aan de verschillende disciplines, zijn goed in discussiëren, betogen, presenteren etc. Misschien hebben ze na hun bachelor wat minder vakkennis van hun vakgebied, maar ze hebben waarschijnlijk meer vaardigheden dan de gemiddelde student (al kan dit ook liggen aan dat het natuurlijk al een bepaald type is dat deze studie gaat doen). Die vaardigheiden lijken me met name in een latere baan heel handig, een baan sluit toch zelden naadloos aan op een studie. En het vakkennis gedeelte komt wel weer goed als je een master gaat doen.

Nadeel van LAS lijkt me wel dat je constant bezig bent met plannen, wanneer welk soort vak, wanneer wordt wat aangeboden, wat kan qua rooster tegelijkertijd, hoe zorg ik dat ik binnen 3 jaar m'n bachelor afheb, hoe zorg ik dat ik ook nog toegang heb tot een bepaalde master etc. Dat plannen had ik al heel erg tijdens mijn bachelor Taal- en Cultuurstudies en bij LAS heb je volgens mij nóg meer vrijheid.

Oh, en LAS is (juist door al dat kiezen en plannen) géén handige studie voor als je niet goed weet wat je wil.. Je moet juist heel erg goed weten wat je wilt..
pi_63624631
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:54 schreef Naamah het volgende:
Ik ben het niet helemaal eens met wat er gezegd wordt over LAS hier. Het is een brede studie, maar je moet zeker ook de diepte in. Het is namelijk wel de bedoeling dat je uiteindelijk toewerkt naar toegang krijgen tot een of meerdere masters en daarvoor moet je sowieso de diepte in.

Daarnaast merk ik wel dat LAS-studenten een hoog 'academisch' niveau hebben, om het zo maar even te noemen. Ze kunnen over de grenzen van een bepaald gebied kijken en vergelijken, kunnen zich makkelijk aanpassen aan de verschillende disciplines, zijn goed in discussiëren, betogen, presenteren etc. Misschien hebben ze na hun bachelor wat minder vakkennis van hun vakgebied, maar ze hebben waarschijnlijk meer vaardigheden dan de gemiddelde student (al kan dit ook liggen aan dat het natuurlijk al een bepaald type is dat deze studie gaat doen). Die vaardigheiden lijken me met name in een latere baan heel handig, een baan sluit toch zelden naadloos aan op een studie. En het vakkennis gedeelte komt wel weer goed als je een master gaat doen.

Nadeel van LAS lijkt me wel dat je constant bezig bent met plannen, wanneer welk soort vak, wanneer wordt wat aangeboden, wat kan qua rooster tegelijkertijd, hoe zorg ik dat ik binnen 3 jaar m'n bachelor afheb, hoe zorg ik dat ik ook nog toegang heb tot een bepaalde master etc. Dat plannen had ik al heel erg tijdens mijn bachelor Taal- en Cultuurstudies en bij LAS heb je volgens mij nóg meer vrijheid.

Oh, en LAS is (juist door al dat kiezen en plannen) géén handige studie voor als je niet goed weet wat je wil.. Je moet juist heel erg goed weten wat je wilt..
Hmm, wat voor masters zou je dan bijvoorbeeld daarna kunnen doen? Maar moet je echt zoveel plannen dan? Want dat kan ik totaal niet . Of me aan m'n planning houden dan.
pi_63626414
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 19:53 schreef Bad_eendje het volgende:

[..]

Hmm, wat voor masters zou je dan bijvoorbeeld daarna kunnen doen? Maar moet je echt zoveel plannen dan? Want dat kan ik totaal niet . Of me aan m'n planning houden dan.
Nah, ik bedoel plannen als in plannen wanneer je welk vak gaat volgen, dus het plannen van je studieprogramma per jaar. Daar moet je echt voor gaan zitten omdat je soms zit met ingangseisen voor vakken (dus een vak dat je gevolgd moet hebben om dat vak te mogen doen, al krijg je daar als LAS student ook weer regelmatig vrijstelling van, hoewel dat óók irritant is, want dan zit je dus zonder de goede voorkennis...) en verder moet je wel aan bepaalde eisen voldoen (ik geloof een alfa, een beta en een gamme vak en dan natuurlijk ook weer bepaalde aantallen op bepaalde niveau's enzo).

Qua gewoon je werk voor die vakken plannen is het niet anders dan bij andere studies, ik bedoelde echt plannen van de vakken zelf.

En welke masters je kan gaan doen.. tsjaaaaa dat hangt natuurlijk helemaal af van de vakken die je zou volgen! Theoretisch gezien kan je overal toegang toe hebben, als je maar zorgt dat je de minimale vakken hebt gedaan die nodig zijn om tot die master toegelaten te worden.
pi_63626441
Je had trouwens naar de voorlichtingsdagen gister en vandaag moeten gaan :p

Nog mensen die daar geweest zijn trouwens? Of medestudenten die net als ik lekker de hele dag in een rode jas mensen de weg hebben gewezen enzo?
pi_63627519
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:05 schreef Naamah het volgende:
Je had trouwens naar de voorlichtingsdagen gister en vandaag moeten gaan :p

Nog mensen die daar geweest zijn trouwens? Of medestudenten die net als ik lekker de hele dag in een rode jas mensen de weg hebben gewezen enzo?
Dat dat nou net vandaag en gister moest zijn ..
pi_63628050
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:48 schreef Bad_eendje het volgende:

[..]

Dat dat nou net vandaag en gister moest zijn ..
Ach.. het voordeel is dat ik nu nog in mijn studievoorlichtende bui ben en even de studiegids voor je heb opgezocht (ook een beetje omdat ik zelf wilde weten hoe het zat natuurlijk ): http://www2.hum.uu.nl/Sol(...)iences_2008-2009.pdf

En de voorlichtingsdagen gaan ergens in februari/maart nog een keer in de herhaling!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')