abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62034912
Biomedical Image Sciences is onderdeel van Biomedische Wetenschappen/Life Sciences en is een Master-programma volgend op de Bachelor Informatica. Medisch Technische Informatica bestaat inderdaad niet meer.

Zie: http://www.cs.uu.nl/info/studie/master/ en http://www.bis.uu.nl/
pi_62035011
Maar hij valt dus wel onder faculteit Geneeskunde, toch?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_62035259
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:25 schreef Naamah het volgende:
Maar hij valt dus wel onder faculteit Geneeskunde, toch?
Nee, hij valt onder de faculteit Bètawetenschappen. 't Is een beetje een Master die tussen wiskunde, natuurkunde, informatica en biomedische wetenschappen in zweeft. Officieel is het onderdeel van Life Sciences, dat weer onderdeel is van Bètawetenschappen, maar ik doe de Master volgend op mijn informatica Bachelor.

Maar 't blijft een vage constructie, dus zet er maar gewoon informatica voor, dan klopt het in ieder geval in mijn geval .
pi_62035397
Oke oke.. jij wint! Maar had 'm nog even opgezocht op de studiekiezers-site en daar staat ie ook echt onder Geneeskunde hoor!
pi_62035563
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:37 schreef Naamah het volgende:
Oke oke.. jij wint! Maar had 'm nog even opgezocht op de studiekiezers-site en daar staat ie ook echt onder Geneeskunde hoor!
Jah? Dat is wel vreemd dan. Hier staat 'ie gewoon bij Life Sciences.

Volgens mij weten ze zelf dus ook nog steeds niet wat ze er mee aan moeten .
pi_62035675
Och ja.. hij is van een graduate school.. Maar dan nog valt ie onder faculteit Geneeskunde (echt!), maar ik heb 'm in de OP aangepast aan jouw wensen hoor, gaat er toch om dat het een beeld geeft en als dit volgens jou een beter beeld geeft, prima
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:43:06 #32
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_62037524
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:15 schreef Naamah het volgende:
Leuk joh, in welk jaar zit je? Klopt het trouwens dat farmacie een best wel multiculturele studie is? Ik heb daar om de een of andere reden zo'n beeld van..

Nog mensen die naar de mastervoorlichting komen trouwens? Ik mag waarschijnlijk weer leuk ergens in een rode jas mensen de weg wijzen ofzo
1e jaars, ik heb hiervoor een tijdje psychologie gestudeerd, in Amsterdam. Het is erg leuk weer om 1e jaars te zijn

En inderdaad, het is best wel multiculti.
And all the things you do with it
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:52:33 #33
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_62037821
Ik heb ook een soort van aanwezigheidsplicht. Ik moet alle werkgroepen/practica e.d. volgen anders mag ik geen herkansing doen. Je mag er maar één missen geloof ik. En ik heb er al twee gemist..

Ach ja, ik ga er niet vanuit dat ik een herkansing nodig heb.
And all the things you do with it
  dinsdag 30 september 2008 @ 23:17:52 #34
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_62038652
Net begonnen aan informatiekunde, tot nu toe vermaak ik me prima, derhalve tvp.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_62043133
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 23:17 schreef Gamer_V het volgende:
Lukt Imperatief een beetje? Dat is meestal hét vak dat echt killing is voor eerstejaars Informatiekunde.
pi_62043672
Hoi allemaal. Hier nog een student aan de UU. Ik doe, net als HuHu, de Biomedical Image Sciences Master en ben op dit moment bezig met mijn afstudeerstage.

En om er direct maar even een vraag in te gooien: ik moet een werkplan maken voor mijn stage, maar voor een aantal dingen heb ik geen idee hoeveel tijd ik daarvoor moet reserveren. Het gaat voornamelijk om het schrijven van mijn thesis: geen idee wat daar een goede termijn voor is. Dus bij deze zou ik graag wat willen inventariseren: hoe lang zijn jullie bezig geweest met de thesis, of hoelang zijn jullie al bezig, of hoelang denken jullie bezig te gaan zijn. Dan kan ik daar een beetje rekening mee houden.
Theories come and theories go. The frog remains
pi_62044180
Derdejaars Natuurwetenschap & Innovatiemanagement meldt zich!

@HuHu: Ik ben dan geen Informatiekundestudent, maar volg wel Imperatief en vind dat het tot nu toe wel goed te doen is eigenlijk.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:19:23 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_62044648
Ja ik vind voor Imperatief zakken toch ook wel een beetje triestig. (alhoewel jij als derdejaars nu bij een eerstejaarsvak zit natuurlijk ). Mensen die daarvoor zakken geven door alle horrorverhalen het bij voorbaat geen kans, terwijl het een best simpel vak is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:20:05 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_62044659
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 23:17 schreef Gamer_V het volgende:
Zolang je maar geen MBI gaat doen later.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_62045115
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:19 schreef speknek het volgende:
Ja ik vind voor Imperatief zakken toch ook wel een beetje triestig. (alhoewel jij als derdejaars nu bij een eerstejaarsvak zit natuurlijk ). Mensen die daarvoor zakken geven door alle horrorverhalen het bij voorbaat geen kans, terwijl het een best simpel vak is.
Ik overweeg een beetje om na deze Bachelor nog een andere Bachelor te gaan doen, dus ik ben momenteel een beetje aan het rondkijken, en volg dus dit blok eerstejaarsvakken bij Informatica, Wiskunde en Sociale Geografie & Planologie, vandaar .
pi_62050818
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:33 schreef Bioman_1 het volgende:
Hoi allemaal. Hier nog een student aan de UU. Ik doe, net als HuHu, de Biomedical Image Sciences Master en ben op dit moment bezig met mijn afstudeerstage.
Enneh.. wil je in het lijstje dan net als HuHu onder Betawetenschappen vallen of gewoon zoals de UU vindt onder Geneeskunde? Je zegt het maar, u vraagt, wij draaien

En over die thesis.. ik snap het niet helemaal.. je moet stage lopen en een onderdeel van die stage is het schrijven van een thesis? Hoeveel studiepunten staan ervoor? Want elk studiepunt staat weer voor een aantal uren, misschien geeft dat houvast? En verder.. scripties schrijven duurt áltijd langer dan je denkt, ik weet niet hoe het kan, maar het loopt altijd en bij iedereen uit..
pi_62050881
Hej, wat gemeen! Posts van ouder dan 48 uur kunnen niet aangepast worden, flauw zeg! Kan ik het lijstje niet meer bijwerken! Naja.. moeten we maar snel doorposten zodat we snel aan deel 2 toekomen.
pi_62054546
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 14:54 schreef Naamah het volgende:

[..]

Enneh.. wil je in het lijstje dan net als HuHu onder Betawetenschappen vallen of gewoon zoals de UU vindt onder Geneeskunde? Je zegt het maar, u vraagt, wij draaien

En over die thesis.. ik snap het niet helemaal.. je moet stage lopen en een onderdeel van die stage is het schrijven van een thesis? Hoeveel studiepunten staan ervoor? Want elk studiepunt staat weer voor een aantal uren, misschien geeft dat houvast? En verder.. scripties schrijven duurt áltijd langer dan je denkt, ik weet niet hoe het kan, maar het loopt altijd en bij iedereen uit..
Ik doe mijn afstudeerstage bij de radiotherapie-afdeling van het UMC dus dat is een soort van Geneeskunde. Maar, ik ben een echte nerd, dus zet me maar onder Beta-wetenschappen (daar hoort de master ook thuis wat mij betreft, heeft vrij weinig met geneeskunde te maken).

Het gaat inderdaad om een stage die afgesloten moet worden met een thesis. Volgens de guidelines:

The end result is a well-structured thesis (in English) that presents
i. an introduction to the problem and the methodology,
ii. an overview of related research,
iii. a description of data, methods and results,
iv. presentation and analysis of the results,
v. conclusions and discussion, including suggestions for future research.

Voor de hele stage staat 54 ECTS, er wordt geen specificatie gegeven voor de verschillende onderdelen. Het cijfer wordt als volgt opgebouwd: 50% research, 30% thesis, 20% oral presentation. Als leidraad houd ik dan aan dat schrijven van de thesis dus ongeveer 0.3*54 = 16.2 ECTS = 453 uur = ca. 2 maanden duurt.

Het idee dat ik nu heb is uiterlijk 1 maart 2009 stoppen met onderzoeken en dan gaan schrijven. Dan heb ik drie maanden (zou op 1 juni moeten afstuderen). Ik vroeg me af of dat realistisch was. Om die reden vroeg ik om ervaringen. Je hoort idd af en toe van die 'horror'-verhalen dat mensen vele maanden bezig zijn met hun thesis...
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:14:07 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_62054853
Da's een fikse stage, ik vond onze 45 ects afstudeerstage al lang.
Maar goed, stel dat je 1 pagina per dag schrijft, de thesis zo'n 80 pagina's is, dan ben je dus drie maanden bezig met ruimte voor gelummel.

Ik raad je aan al tijdens je onderzoek dingen op te schrijven, dat scheelt een hoop. Deze raad ga je net zoals 99% van de studenten (waaronder ik) overigens ook weer naast je neer leggen.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:33:32 #45
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_62055438
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:58 schreef HuHu het volgende:

[..]

Lukt Imperatief een beetje? Dat is meestal hét vak dat echt killing is voor eerstejaars Informatiekunde.
Ik had een 7nogwat voor het eerste deeltentamen, het lijkt niet zo moeilijk, maar twee man uit mijn 'mentorgroepje' willen geloof ik nu al gaan stoppen met IK. Tja.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_62055532
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:14 schreef speknek het volgende:
Ik raad je aan al tijdens je onderzoek dingen op te schrijven, dat scheelt een hoop. Deze raad ga je net zoals 99% van de studenten (waaronder ik) overigens ook weer naast je neer leggen.
Heb mijn inleiding al grotendeels geschreven Bijhouden lijkt me een goed idee. Ik kan me namelijk niet echt uitloop veroorloven, omdat ik op 31 aug 2009 afgestudeerd MOET zijn, anders gaat de IBG veel centjes van mij krijgen (ben 1 sep 1999 begonnen met mn eerste studie). Maar als ik op 1 maart begin moet het voor 31 aug wel kunnen lukken...
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:51:14 #47
103303 dikkedoelie
wie niet dik is moet eten.
pi_62064482
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:10 schreef speknek het volgende:
Mag staff ook meepraten? .

Overigens hadden ze altijd schapen op een weiland naast de leuvenlaan (bij de botanische tuinen, naast Ruppertgebouw), en daar is sinds kort een bouwput, dus ik denk dat ze dat bedoelen.
Zonde dat ze daar gaan bouwen . Die schaapjes waren leuk om naar te kijken tijdens saaie colleges.

Tweedejaars Aardwetenschapper hier trouwens.
pi_62069208
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:51 schreef dikkedoelie het volgende:

[..]

Zonde dat ze daar gaan bouwen . Die schaapjes waren leuk om naar te kijken tijdens saaie colleges.

Tweedejaars Aardwetenschapper hier trouwens.
Is Aardwetenschappen leuk? Ik heb regelmatig les gehad in de zalen AARD-groot en AARD-klein en ik moet er zometeen weer naar toe voor een één of ander praatje.
pi_62100084
Gisteren een mailtje gehad dat ik volgende week mag komen kijken naar een kamer in een 4-eenheid in Casa Confetti (die naam ). Ik stond eerst ongeveer 150ste op de lijst, maar blijkbaar zijn er zoveel afzeggingen geweest dat de SSHU nog een bezichtigingsronde houdt.
pi_62100348
Hmm, wel relaxed, en heb je die kamer dan ook gewoon, als je dat zelf wil? Of hangt dat dan weer van andere dingen af? Het gebouw ziet er in elk geval wel netjes uit nu het af is, of ik het echt mooi vind weet ik nog niet.. Lijkt me ook zo raar om echt mídden op de Uithof te wonen, die andere woningen zijn nog een soort van achteraf, dit niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')