abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75228674
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:27 schreef Bokita het volgende:

[..]

Ja, ik ben eerstejaars sociale geografie & planologie en ik heb het echt ontzettend naar m'n zin. Interessante studie en ook heel gezellige mensen .
Haha, heel nietszeggend dus
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_75246870
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:49 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Oké, maar wat doe je dan zoal de hele week?
We hebben elke periode twee vakken. De eerste periode volg je standaard Inleiding Sociale geografie en Inleiding Planologie. Voor planologie hebben we een groot project gedaan waar je met een groep een dorp in de noordoostpolder moest inrichten (wel volgens aardig wat regels, dus dat was best nog wel wat uitvogelen), en de verdere infrastructuur. Verder zijn we daarvoor naar Emmeloord en een klein dorpje geweest. Was een leuk (en tijdrovend ) project, zeker omdat je veel uit de hoorcolleges terug zag in de praktijk.
Met sociale geografie hadden we werk- en hoorcolleges. Bij werkcolleges was het voornamelijk opdrachten over de stof maken en een presentatie houden. De stof was wel heel breed, (ontwikkeling/stad/politiek/economisch) dus het ging nog niet heel diep, maar later in het jaar heb je wel vakken die op 1 onderdeel daarvan verdergaan.
Ik ben nu bezig met stadsgeografie; maatschappelijke trends, multiculturele stad. Verder ben ik bezig met een onderzoek naar het gebruik van openbare ruimtes in de stad. En heb nog een ander (verplicht) vak waarvoor ik nu een rapport schrijf over demografische veranderingen in de regio Utrecht. Dat is niet zo boeiend, het is vooral om te leren omgaan met tabellen/grafieken etc.

Ik heb niet veel les; ben deze week twee keer naar school geweest, maar je moet wel aardig wat doen en ik vind dat uitspraken als 'alfa-studies doe je met twee vingers in je neus' niet helemaal opgaan hier, omdat je altijd wel bezig bent.

Plus we hebben de leukste studievereniging van de Universiteit: de VUGS
pi_75246989
Oké. Dankje voor je verhaal Klinkt wel tof, al trekt de planologie kant mij meer.

Gelukkig heb ik nog minimaal 1,5 jaar, want ik weet nog echt niet wat ik wil doen
pi_76617774
1februari start ik Master of Business Informatics
  zondag 10 januari 2010 @ 00:06:19 #255
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_76618198
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:31 schreef Bokita het volgende:

[..]

Ik heb niet veel les; ben deze week twee keer naar school geweest, maar je moet wel aardig wat doen en ik vind dat uitspraken als 'alfa-studies doe je met twee vingers in je neus' niet helemaal opgaan hier, omdat je altijd wel bezig bent.
Ik heb een jaar SG gestudeerd voordat ik overgestapt ben naar een beta-studie, en in vergelijking is SG toch echt weinig werk. En dan doe ik niet eens een echt zware studie.
pi_76690879
Heeft de UU ook ergens op hun site een pagina waar alle vakken op staan + wat informatie over de vakken? Ik ben echt de grootste google-nerd dus ik kan het niet vinden. (Bovendien heb ik geen idee hoe zoiets heet, bij ons noemen ze het ocasys maar dat is volgens mij geen erg algemene benaming. )
  maandag 11 januari 2010 @ 19:37:54 #257
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_76691005
Ja, maar daar moet je wel op inloggen.
pi_76691143
Oh, dat is ook niet erg handig.
  maandag 11 januari 2010 @ 19:41:48 #259
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_76691192
Volgens mij staat er op de site van de meeste faculteiten wel ergens iets over de vakken.
pi_76691230
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:53 schreef mafkees01 het volgende:
1februari start ik Master of Business Informatics
Wat heb je hiervoor gedaan? (ik ben momenteel bezig met bsc informatiekunde)
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_76692086
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:41 schreef Nobu het volgende:
Volgens mij staat er op de site van de meeste faculteiten wel ergens iets over de vakken.
Oh, ik heb al wel iets gevonden, OSIRIS? Daar kan ik zo een lijst met vakken tevoorschijn toveren.
Nog een vraag: Ik zit nu op dus op OSIRIS te kijken, wat betekenen die dingen die onder categorie staan? Daar staat M, 1, 2 en 3. Is dat het niveau? En Timeslot? Is dat wanneer in het jaar het vak word gegeven? Dus dat A dan het 1e kwartaal is?
pi_76692299
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:00 schreef Bob. het volgende:

[..]

Oh, ik heb al wel iets gevonden, OSIRIS? Daar kan ik zo een lijst met vakken tevoorschijn toveren.
Nog een vraag: Ik zit nu op dus op OSIRIS te kijken, wat betekenen die dingen die onder categorie staan? Daar staat M, 1, 2 en 3. Is dat het niveau? En Timeslot? Is dat wanneer in het jaar het vak word gegeven? Dus dat A dan het 1e kwartaal is?
M = mastervak
1 = niveau 1 vak (makkelijkst/niet zo zwaar)
2 = niveau 2 vak (iets moeilijker/iets zwaarder)
3 = niveau 3 vak (moeilijkst/zwaarst)

timeslot is welke uren van de week de vakken worden gegeven.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 11 januari 2010 @ 20:05:02 #263
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_76692324
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:00 schreef Bob. het volgende:

[..]

Ah, ik wist niet dat je in osiris kon kijken zonder in te loggen. 1,2 en 3 is inderdaad het niveau. A is het tijdslot in de week zodat je vakken kunt kiezen zonder dat de colleges samenvallen. A is geloof ik maandag en woensdagochtend oid.
pi_76692586
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:05 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ah, ik wist niet dat je in osiris kon kijken zonder in te loggen. 1,2 en 3 is inderdaad het niveau. A is het tijdslot in de week zodat je vakken kunt kiezen zonder dat de colleges samenvallen. A is geloof ik maandag en woensdagochtend oid.
Ik kwam eerst inderdaad ook alleen op dingen waar ik moest inloggen, maar op de een of andere manier ben ik nu toch ergens gekomen waar ik het gewoon kan bekijken.

Maar handig van dat timeslot, zo is het veel makkelijker om je rooster kloppend te krijgen! Bedankt voor de antwoorden MoneyTalks en Nobu!
  maandag 11 januari 2010 @ 20:17:14 #265
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_76692941
Een beetje overbodig want misschien zit je er al, maar de letterenfaculteit heeft iig gewoon een cursuskrant waar je per opleiding / blok kunt kijken, en daar staan ook cursusbeschrijvingen en contactpersonen van cursussen in
Ik weet alleen niet zeker hoe dat zit bij andere faculteiten!

Voorbeeld http://www2.let.uu.nl/cursuskrant/
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_76693100
Cursuskrant, ga ik daar ook nog even op zoeken. Thnx!
pi_76693694
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:10 schreef Bob. het volgende:

[..]

Ik kwam eerst inderdaad ook alleen op dingen waar ik moest inloggen, maar op de een of andere manier ben ik nu toch ergens gekomen waar ik het gewoon kan bekijken.

Maar handig van dat timeslot, zo is het veel makkelijker om je rooster kloppend te krijgen! Bedankt voor de antwoorden MoneyTalks en Nobu!
Misschien dan ook een linkje (via natuurkunde opgeheveld):
https://www.osiris.univer(...)nderwijsCatalogus.do
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_76693906
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:31 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Misschien dan ook een linkje (via natuurkunde opgeheveld):
https://www.osiris.univer(...)nderwijsCatalogus.do
Dat was inderdaad ook waar ik uiteindelijk terecht was gekomen. Heb nu wel een vrij overzichtelijk lijstje gekregen zo, ideaal!
pi_76899128
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:42 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Wat heb je hiervoor gedaan? (ik ben momenteel bezig met bsc informatiekunde)
Ik heb bedrijfskundige informatica gedaan op de HU. Toevallig gister afgestudeerd met een 7.6
Dus het is nu definitief
pi_76926744
Hallo,

Ik wil in september Rechtsgeleerdheid gaan studeren aan UU. Ik ben van plan dan een mini notebook aan te schaffen om alle aantekeningen/opdrachten op te maken, deze mogen toch gewoon gebruikt worden? Gebruiken veel mensen een laptop ipv papier? Had pas een voorlichtingsdag in een zaal met nogal kleine 'bladen' om je boeken op te leggen, en zag ook geen stroomvoorziening in de buurt.

Evelien
pi_76941977
Ja. Je mag een laptop gebruiken in de collegezaal.
pi_76943250
Maar zijn er ook stroomvoorzieningen en is er genoeg plek voor zo'n laptop?
pi_76949305
Ze wil een EEE-laptop gebruiken. Ieder klein rottafeltje is genoeg voor een EEE-ding. Stroomvoorzieningen zijn er niet genoeg in de collegezalen. Wel in de bibliotheek, en in steeds meer werkgroepruimtes. Wil je zo'n laptop, koop er dan eentje met een goede batterij.
  maandag 18 januari 2010 @ 09:44:59 #274
8369 speknek
Another day another slay
pi_76955279
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:34 schreef mafkees01 het volgende:

[..]

Ik heb bedrijfskundige informatica gedaan op de HU. Toevallig gister afgestudeerd met een 7.6
Dus het is nu definitief
Heb je HBO gedaan, ga je gelijk door naar de volgende beroepsopleiding .

(CKE represent)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_76955559
Ik zou gewoon lekker een collegeblok meenemen, dat lijkt me toch echt stukken fijner werken dan een netbook .
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')