Beetje jong nog.quote:De commissaris van de Koningin in de provincie Drenthe, Relus ter Beek, is maandagmorgen vroeg in zijn woonplaats Assen overleden. Ter Beek, die leed aan longkanker, was 64 jaar.
De PvdA'er Ter Beek was vele jaren Tweede Kamerlid en ook was hij minister van Defensie in het derde kabinet-Lubbers. In 1995 werd hij commissaris van de Koningin in Drenthe.
Ongeveer twee maanden geleden openbaarde zich de ernstige ziekte. Hij legde begin augustus zijn werkzaamheden voor onbepaalde tijd neer. Gedeputeerde Anneke Haarsma neemt zijn taken waar.
Dubbel Topicquote:Op maandag 29 september 2008 13:20 schreef CANARIS het volgende:
Een volledig gefaalde minister die meer belang hechtte aan de integratie van homosexuelen in de krijgsmacht, als aan de bewapening. Hj maakte uit de krijgsmacht een sociaal praat-programma waaruit bleek dat hij gewoon liever minster op sociale zaken was geworden.
desalniettemin. Veel te jong gestorven.
Restare in Pacem
Over de doden niets dan goeds echter....quote:AMSTERDAM - De commissaris van de Koningin in de provincie Drenthe, Relus ter Beek, is maandagmorgen vroeg in zijn woonplaats Assen overleden. Ter Beek, die leed aan longkanker, was 64 jaar.
De PvdA'er Ter Beek was vele jaren Tweede Kamerlid en ook was hij minister van Defensie in het derde kabinet-Lubbers. In 1995 werd hij commissaris van de Koningin in Drenthe.
Ongeveer twee maanden geleden openbaarde zich de ernstige ziekte. Hij legde begin augustus zijn werkzaamheden voor onbepaalde tijd neer. Gedeputeerde Anneke Haarsma neemt zijn taken waar.
En toch gaf hij al voor het Srebrenica-drama aan spijt van die beslissing te hebben. Dan heb je een groot karakter.quote:De held die onze Jongens met waterpistolen naar Bosnië stuurde.....
Nee, dan heb je gewoon gefaald.quote:Op maandag 29 september 2008 14:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En toch gaf hij al voor het Srebrenica-drama aan spijt van die beslissing te hebben. Dan heb je een groot karakter.
quote:Op maandag 29 september 2008 13:40 schreef Joepie het volgende:
Ik zal nooit het stukje tv vergeten dat ze hem overhijsen tussen twee van die fregatten, ik heb me nooit aan de indruk kunnen ontrekken dat ze hem wat meer op en neer lieten stuiteren dan nodig.
Tijdens de Eerste Golfoorlog kreeg hij een hartaanval... hij had toen al moeten stoppen met bestuurstaken.quote:Op maandag 29 september 2008 12:27 schreef JohnDope het volgende:
De held die onze Jongens met waterpistolen naar Bosnië stuurde.....
ja onze jongen waren echt gelukkig met hem achter zich...... zolang ze niet buktenquote:
waarom mis je dat? Is dat relevant dan?quote:Op maandag 29 september 2008 14:53 schreef rutger05 het volgende:
Ik vond het een sympathieke man. Triest dat hij betrekkelijk jong is overleden. (Ik mis eigenlijk in de nieuwsberichten over zijn overlijden dat Relus ter Beek gewetensbezwaarde is geweest.)
Voor iemand die minister van Defensie is geweest wel opmerkelijk.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 01:07 schreef teamlead het volgende:
[..]
waarom mis je dat? Is dat relevant dan?
* ook gewetensbezwaarde, maar geen gratie gevraag aan Hare Majesteit.. gewoon vervangende dienstplicht vervuld
mwoah.. vind het een ander verhaal dan bijv. van Middelkoop eigenlijk. Bovendien heeft Ter Beek de dienstplicht afgeschaft. Consequent was ie welquote:Op woensdag 1 oktober 2008 01:13 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Voor iemand die minister van Defensie is geweest wel opmerkelijk.
Dat is zo. Ik heb overigens geen moeite met het verhaal van Middelkoop, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 01:15 schreef teamlead het volgende:
[..]
mwoah.. vind het een ander verhaal dan bijv. van Middelkoop eigenlijk. Bovendien heeft Ter Beek de dienstplicht afgeschaft. Consequent was ie wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |